Visa första inlägg
3541 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
3541 inlägg
Hehe, sant! Man kan inte lita riktigt på det man läser heller. Nu står det lite överallt att det var en ganska liten klick som ogillade filmen. Ähhh, vi får se när recensionerna börjar ploppa upp och framför allt när vi själva ser filmen. Jag är överjävligt peppad fortfarande! =)
Full pott från Peter Bradshaw på The Guardian i alla fall.
http://www.guardian.co.uk/film/2011/may/16/cannes-2011-the-tree-of-life-review?INTCMP=SRCH
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Har snackat med Mats nu och han säger att den var ganska tråkig och att han inte kände igen sig i den när det gäller Malick och hans tidigare filmer, låter ju inte alls bra. Det lär väl bli Andreas som recenserar den sen, då får vi se vad han tyckte också.
Hm, lite oroande detta tycker jag, menmen, min pepp fortsätter.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Mats gav väl The Thin Red Line en tvåa om jag inte missminner mig, så det omdömet går jag inte på, även om jag har den största respekt för Mats personligen och hans filmkunnande. 
Malick's filmer är ju alltid en vattendelare. Vi som älskar hans poetiska filmstil och de som tycker han är pretentiös. Personligen kan ingens omdöme om filmen få mig mindre peppad. Jag har mina förväntningar och de kommer jag fortsätta ha oavsett omdömen fram tills jag själv sett filmen.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag har läst ett par recensioner nu, alla jag har läst har varit väldigt positiva. Framför allt så verkar filmen vara i min smak, den verkar vara precis så som jag har förväntat mig. En poetisk meditation kring livet, döden och ödet snarare än en film som drivs av handling så att säga. Det verkar inte som att filmen följer någon tydlig tråd, utan är en dikt i filmform på något sätt.
Pepp? Ja, som fan!

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Som The Thin Red Line då :) Ja, det lär bli episkt bra detta!!!
401 inlägg
för
401 inlägg
Filmen blev ju buad efter visningen, och en del lämnade t.o.m. salongen mitt i. Men sen såg jag också att en snubbe sa att den tar "biotittandet till en nya nivå" och att det var en "återuppståndelse för filmen". Samma snubbe kallade den även för "Malicks 2001", och detta låter tveklöst underbart i mina öron.
Det verkar vara en riktig vattendelare som sagt, men det gör mig bara mer pepp på den :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Patalo: Jo, jag läste också att några hade buat. Dock så verkar det ha varit en ganska liten del av publiken som jag har fattat. Så fort dessa individer började bua så kontrade en rejält mycket större skara med applåder.
Media förstorar nog upp hela den där grejen en aning skulle jag tro. Men som sagt, en vattendelare är filmen säkerligen. Malicks filmer tilltalar ju långt ifrån alla.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja själv har jag aldrig riktigt trott så sådär enormt mycket på filmen, men iom med just detta så får jag kanske en desto positivare upplevelse då jag väl ser den. Men jag är iof även beredd på en massa vimsigt mumbojumbo ;)
Riktigt bra regissör, grymma skådespelare...men jag vet inte, det är något med hela det här som aldrig riktigt har övertygat mig.
Ska dock bli intressant att se den.
401 inlägg
för
401 inlägg
Så här sammanfattade filmprogrammet Kino i P1 filmen: "Jurassic Park meets Revolutionary Road typ och lite Stand by Me på det och så lite Darwin och lite Gud."
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hehe "lite Darwin och lite Gud". Mumbojumbo alltså ;)
Nej men frågan är ju hur pass ja...tramsig den kommer att framstå för mig. Jag menar filmen handlar ju uppenbart mycket om själva livet etc. och den verkar ju vara väldigt ambiöst och seriöst gjord och då ryggar jag alltid lite tillbaka då det ska blandas in Gud och liknande. Det kan förstås bli väldigt bra också, men jag håller nog nere mina förväntningar som sagt.
138 inlägg
för
138 inlägg
haha, låter ju onekligen intressant. Förhoppningsvis är denna storslaget filosofisk på nåt nyskapande och vackert poetiskt sätt. Eller nåt. :)
3541 inlägg
för
3541 inlägg

This is how screen stories should be told in an age ready to lift off into aesthetic space. There are moments of cinematic near-ecstasy. Like Kubrick, Malick knows the right classical music to raid for the right moment. Smetana’s Má Vlast surges gloriously over a child’s opening-up vision of the world. The film’s picture of childhood is finally its greatest strength. Childhood’s fears and dreams; its antic fantasies of self and otherness (shadows here dance with their own life); its delight in nature and nascent awareness that savage will and tender grace are, and always will be, the ultimate, all-shaping sibling rivals.

Ur en recension av Nigel Andrews, Financial Times.
Låter ju helt magiskt faktiskt.
Jag tror att vi kommer tycka snuskigt olika om den här filmen allihopa.
http://www.ft.com/intl/cms/s/2/e13ad924-7fe3-11e0-b018-00144feabdc0.html?ftcamp=rss#axzz1MXlU9Brq
871 inlägg
för
871 inlägg
Av allt som jag läst här låter detta som om det skulle kunna vara den perfekta filmen för mig. Nu återstår att se slutresultatet av hela experimentet, eller mumbojumbot som Patrik gillar att kalla det. Kommer bli faaaaantastiskt! ;)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Nej jag kallar det inte för mumbojumbo :) vad jag menar är att det finns en risk för att det kan bli det, i alla fall för mig. Det återstå att se.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Brad Pitt och Jessica Chastain intervjuade i Cannes, Brad sportar Cogan's Trade-frillan och ett par stört sköna brillor.
http://www.youtube.com/watch?v=J8sxe5A0zLI
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Nu finns hela Tree of Life-presskonferensen ute på YT. Här är första delen: http://www.youtube.com/watch?v=iPIQieFNyBc
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Video-recensioner är alltid kul.. Skönt att slippa läsa!
Richard Roeper ger sin åsikt..
http://www.richardroeper.com/reviews/treeoflife.aspx#share
14 inlägg
för
14 inlägg
Just hemkommen från the tree of life. Helvete vilken upplevelse! Bara satt och njöt i två timmar och tjugo minuter.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Min recension av filmen
401 inlägg
för
401 inlägg
Tar och slänger upp min också då ;)
http://filmbypata.se/?p=1251
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden