711 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
711 inlägg
26:e Mars släpps andra filmen från regissören Hong-jin Na som även gjort den alldeles utmärkta The Chaser (2008). Hallicken och mördaren från den filmen har även huvudrollerna i The Yellow Sea, fast rollerna är typ ombytta denna gång.

[color=#6c82b5=#6c82b5]Handling:[/color] Gu-nam arbetar som taxichaufför på den kinesiska gränsen mot Sydkorea, men har samtidigt stora spelskulder. Hans fru har lämnat honom och tagit sig till Sydkorea utan att höra av sig på länge. Han vänder sig till den lokale gangsterbossen Myun-ga som erbjuder Gu-nam pengarna han behöver till skulden (10.000 dollar) om han tar sig in i Sydkorea för att där döda en man. Väl där får han även chansen att leta efter sin försvunna fru, men en oväntad vändning gör att han snart blir jagad av polisen, gangsterbossen Myun-ga samt en koreansk gangsterboss.
Gillar man filmer som The Man from Nowhere, The Chaser, I Saw the Devil, A Bittersweet Life och Chan-wook Parks hämndtrilogi tror jag att The Yellow Sea kommer tilltala.
Länkar:
IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1230385
Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=yTCwY79GQ1o
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Den gick på Stockholm Filmfestival, jag kom dock aldrig iväg att se den... dels för att den är rätt lång och för den gick på biografer som låg lite långt bort. Tror inte den går upp på bio men på DVD/BR går den väl att få tag på.
711 inlägg
för
711 inlägg
Som sagt, 26:e Mars släpps den på DVD/Bluray. Går att förboka hos play.com nu t,ex.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
ah missade det :\
97 inlägg
för
97 inlägg
Tack för tipset. Inlagd på "måste se listan"
711 inlägg
för
711 inlägg
Med nöje, kul att fler uppskattar koreansk film.
97 inlägg
för
97 inlägg
Ja det är lite synd att det endast är en liten bråkdel som känner till att det görs mycket bra film från asien, det är i alla fall känslan jag fått de senaste åren. Där av ochså initiativet att jag nyligen startat en blogg med lite smått och gott från asien.
711 inlägg
för
711 inlägg
Nice, jag addar din blogg. Se så, var lite aktiv nu ;)
1289 inlägg
för
1289 inlägg
Håller med er om asiatiska filmer, och jag har redan lagt till Willys blogg som favorit. Hoppas få läsa mycket bra och få nya tips :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden