Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Psychopatrik: Skillnaden är att det alltid varit bokförlag och censurorgan som kritiserat böcker och film tidigare. Idag är det filmbolagsbossarna som gör det för att maximera marknaden. Men, nu pratar vi Peter Jackson och Steven Spielberg här och inga dussinregissörer. Så då får allt filmbolagsbossarna finna sig i ledet, när det är Spielberg & Jackson show...
138 inlägg
för
138 inlägg
Alltså...det är flera år sen jag var så här peppad inför en film...Vill se NU!
3541 inlägg
för
3541 inlägg
http://svt.se/2.27170/1.2577464/ingen_censurerad_haddock_i_nya_tintin
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jaså, det var Tintin-inslag och snack med Tintin-nördar i nyhetsmorgon imorse. Kul!
Finns att se här:
Del 1: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=reportage_om_tintin&videoid=2087334
Del 2: http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=tintin-fantasterna_monika_orski_och_bjorn_wahlberg_berattar&videoid=2087335

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Se där ja! :)
1593 inlägg
för
1593 inlägg
@ Tobias Svensson idag har biljetterna till Tintin engelska 3D släppts i Karlskrona så in och boka premiären innan det är försent! Det har jag gjort! ;)
Jag får återkomma senare och titta på diverse klipp och annat. Nu har jag bråttom till kvällens föreställning! Önska mig lycka till för nu ska jag underhålla folk! ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jag är verkligen uppvuxen med Tintin. Har alla album och nästan alla kassetter, ja så gammal är jag :) Så för mig kommer Tintin och Haddock alltid vara förknippade med Tomas Bolmes och Åke Lindströms röster, med det sagt så tror jag att jag kommer få väldigt svårt att ta till mig Spielbergs film med brittiska röster. Tror även att det blir för svårt att överföra magin från albumen till vita duken. Enligt flera recensioner så ska det vara alldeles för mycket action dessutom, utan andningspaus. Ja, jag ska inte såga något jag inte sett, men är skeptisk, det ska erkännas.
456 inlägg
för
456 inlägg
Brent: Just det togs upp i recensionen i den lokala blaskan idag. Att det finns risk att hardcore-fans av Tintin inte kommer gilla att filmen överdirvet mycket pga just de saker du nämner, nonstop-action, röster m.m.
De nämner också att "andningspauserna" från all action kommer i Haddocks scener, och att de pauserna är mycket välkomna.
Jag har läst och sett en del Tintin som yngre, men långt ifrån allt och jag skulle inte säga att jag varit något särskilt fan av serien. Så för min del bör inte dessa aspekter påverkar mig alltför mycket, dock blir det en omställning med rösterna då Blomes och Lindströms är så pass inpräntade.
Just det ja, filmen fick en trea av fem i recensionen.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja jag misstänker att vi hardcore-fans kommer ha lite svårt att acklimatisera oss. Den verkar få 3/5 överallt, kanske ingen jättefilm med andra ord, men vi får se.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Jasså det är trots allt fler än jag som är skeptiska :)

3541 inlägg
för
3541 inlägg
Bara treor, neeej då!
Ronny Svensson, Nyhetsmorgon 5/5 - http://ronnysvensson.nyhetsmorgon.tv4.se/2011/10/24/tintins-aventyr-enhorningens-hemlighet/
Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 - http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/article13824334.ab
Bernt Eklund, Expressen 4/5 - http://www.expressen.se/noje/recensioner/film/1.2604193/de-lyckas-gora-tintin-till-filmhjalte
Cinezine - 4/5 - http://www.cinezine.se/recension/tintin-enhorningens-hemlighet-2011/
Ciné.se 4/5 - http://www.cine.se/filmsida.php?film=tintins_aventyr_enhorningens_hemlighet
Sedan har den ju så här långt 24 positiva mot 3 negativa på Rotten Tomatoes - http://www.rottentomatoes.com/m/the_adventures_of_tintin/
Filmen har fått suveräna recensioner i Belgien och Frankrike, där om någonstans är de väl hardcore-fans. Det gäller att inte vara FÖR konservativ, det blir löjligt om man ska sitta och jämföra minsta lilla detalj med det gamla. Att gnällaför att rösterna inte är samma som TV-serien till exempel, det tycker jag är att leta fel.
1770 inlägg
för
1770 inlägg
Ronny Svensson gav även Green Lantern en stabil 3:a om jag har rätt ;)
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jaså, ja det kanske han gjorde..
1770 inlägg
för
1770 inlägg
haha, vilken moodkiller jag blev :)
Nej men jag hoppas att Tintin är riktigt bra, den har fått bra kritik och på lördag ska jag äntligen få se den. Jag har dock inte läst några album eller något, så jag vet inte vad som väntar. 
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Ja, jag ska se den imorgon! Ser fram emot det väldigt mycket, lääääängtar efter Haddock!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, Ronny Svenssons betyg tar jag aldrig på allvar, han ger ju allt bra betyg...
Jag vet att du avgudar Spielberg Marcus, så du kanske tycker att jag "gnäller". Men är man uppvuxen med något så mycket som jag är med Tintin, något som jag alltid kommer minnas som heligt och som definierade min barndom, så får du faktiskt ursäkta om man har sina tvivel på att detta kommer bli lika stort som det. Men jag tror inte man kan sätta sig in i det om man inte är uppväxt med det som Patrik och jag. Man kommer garanterat ha förväntningar som inte kommer bli uppfyllda oavsett regissör. Men, men vi får väl se...
3541 inlägg
för
3541 inlägg

Man kommer garanterat ha förväntningar som inte kommer bli uppfyllda oavsett regissör. Men, men vi får väl se...

Varför ens se filmen då? Om du redan är säker på att en filmversion inte kommer funka?
Det är inte bara pga att det är Spielberg jag är så oerhört peppad, filmen har ju fått grymma recensioner och ser underbar ut.. Jag tycker det är kul att se Tintin komma till liv igen, eftersom jag älskar världen och karaktärerna. Klart man ska kräva att karaktärer, miljöer och känslan ska vara densamma.. Men någon måtta måste det vara, ALLT kommer inte vara som förr. Det får man räkna med.. Nu sägs det ju iofs att Spielberg och Jackson har hållt sig väldigt trogna albumen, vilket är kanon. De saker som ändå skiljer får man lov att köpa tycker jag.
Att till och med dissa filmen på förhand därför att det inte är samma röster tycker jag är lite väl..
Jag skulle nog säga att jag är uppvuxen med Tintin också.

5248 inlägg
för
5248 inlägg
Hade varit kul ifall de börjat lite från början tycker jag, visst då hade inte Haddock varit med, men varför skynda? Jag menar Kalkyl är ju inte med i den nya så...Nej men vad jag menar med detta är att de nu tyvärr fryser ut ett av de bästa albumen "Kung Ottokars Spira" (album nummer två tror jag).
Men å andra sidan så kan de väl gå tillbaka sen och göra en prequel (som alla andra gör nuförtiden)...men det tvivlar jag på, isåfall så kommer de bergis att skriva in Haddock även till den handlingen bara för att inte tappa den mest publikfriande karaktären.
Nåväl, det blir säkert okej det här, men något mästerverk förväntar jag mig inte. Skönt att höra att den får bra recensioner i alla fall, men å andra sidan så är väl dessa recensioner skrivna av folk som även uppskattar andra animerade filmer. Det är ju där skon klämmer som mest för mig, jaja, jag vet att det är en ny teknik och allt det där...men i mina ögon är det bara animerat med bättre grafik. Jag ska dock göra allt vad jag kan för att ta den till mig :) Lite jävligt det där för en annan som inte uppskattar formatet, men nu är det som det är.
Även skönt att höra att Haddock håller måttet.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Klart man måste se vad de gjort med ens barndomshjälte, så det behöver du inte vara orolig för. Men vi har ju alla olika förväntningar och mina är inte jättehöga, det får du nog leva med.... Det är väl kul att du är jättepeppad Marcus, det är väl dessutom det enda som borde vara viktigt för dig, inte vad mina förväntningar är eller hur?
Sen vad man får köpa är ju dessutom upp till var och en. Du vet ju inte vilken bild jag har av Tintin och Haddock, lika lite som jag vet vilken bild du har. Tintin är heligt och jag hade helst sett att de inte gjort någon film överhuvudtaget, vissa saker är bra som de är. Kalla mig gärna konservativ om du vill :) Men faktum kvarstår att det gjorts en film och det enda jag kan göra är att hoppas på det bästa. Har man inte läst några av albumen så är man säkert jättetaggad, nu säger jag inte att du inte gjort det, du är ju tydligen också uppvuxen med Tintin. 
Men i slutändan är det ju som allt annat en personlig smaksak och vem vet jag kanske blir positivt överraskad, men du får acceptera att jag inte är lika peppad som du på förhand, det borde ju inte vara det primära, utan ens egna förväntningar och där har jag full respekt för att du ser fram mot filmen. Önskar jag också kunde göra det...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden