Empire håller långsamt på att avslöja den första bilden på Tintin som han kommer se ut i filmen. De släpper små inzoomade bilder som nu bland annat visar hans gula rock, Milous päls, hans bruna byxor och den klassiska blåa tröjan. När alla dessa bilder har dykt upp kommer vi med stor sannolikhet få se hela bilden, PEPP!
http://www.empireonline.com/reveal/
http://www.firstshowing.net/2010/10/29/empire-slowly-revealing-our-first-look-at-the-new-cgi-tintin/
1593 inlägg
Jag tycker animationen i filmen är fantastisk! Effekterna och hela fotografiska stilen är den också felfri tycker jag. Skådespelarna och regissören har fångat karaktärerna på ett mycket bra sätt! Det kändes ungefär som när jag läste albumen och man vet att Tintin pratar högt för sig själv och löser gåtor, Milou följer med och hjälper sin husse bättre än någon annan, Haddock svär och super, Dupontarna klantar sig, Castafiore sjunger så glas spricker... ja karaktärerna är det inget fel på tycker jag.
Musiken hade jag önskat mig mer av! Vi snackar ändå John Williams som ligger bakom flera signaturmelodier till flera klassiker och jag hade önskat att Tintin skulle få sig en egen melodi såsom "Superman", "Star Wars", "Jaws" eller "Indiana Jones" har fått. Gillade dock det jazziga inslaget emellanåt.
Actionsekvenserna tenderar till att bli på tok för mycket och där hade jag önskat att fler dialogsbaserade scener skulle fått utrymme. Slutscenen blev lite för mkt tycker jag och det är inte fel att Spielberg refererar till sina gamla filmer som "Jaws" och Indiana Jones" men ibland blir det för mkt som en viss motorcykelscen till exempel.
Tyckte att de hade mixat bra mellan albumen och skönt att de utelämnar många av Hergés rasistiska inslag som albumen kan innehålla.
Jag är ett fan av både Tintin, Spielberg och Jackson och tack vare detta plus animationen och karaktärsfånget så hamnar denna på en svag fyra i min bok! Men en mkt stark trea skulle det kunna bli när jag väl smält den! :)
Betyg: 4/5
Musiken hade jag önskat mig mer av! Vi snackar ändå John Williams som ligger bakom flera signaturmelodier till flera klassiker och jag hade önskat att Tintin skulle få sig en egen melodi såsom "Superman", "Star Wars", "Jaws" eller "Indiana Jones" har fått. Gillade dock det jazziga inslaget emellanåt.
Actionsekvenserna tenderar till att bli på tok för mycket och där hade jag önskat att fler dialogsbaserade scener skulle fått utrymme. Slutscenen blev lite för mkt tycker jag och det är inte fel att Spielberg refererar till sina gamla filmer som "Jaws" och Indiana Jones" men ibland blir det för mkt som en viss motorcykelscen till exempel.
Tyckte att de hade mixat bra mellan albumen och skönt att de utelämnar många av Hergés rasistiska inslag som albumen kan innehålla.
Jag är ett fan av både Tintin, Spielberg och Jackson och tack vare detta plus animationen och karaktärsfånget så hamnar denna på en svag fyra i min bok! Men en mkt stark trea skulle det kunna bli när jag väl smält den! :)
Betyg: 4/5
Här har ni min recension :)
Man har ändå fångat känslan av Tintin-universumet till 100%, och visuellt är det ju utan tvekan en av de snyggaste filmerna någonsin.
Tempot är högt, visst, men det kändes skönt i biosalongen. Men när jag reflekterat lite så saknar jag ändå den mystiska deckarkänslan som är Tintins adelsmärke.
Hoppas att Peter J lyckas fånga den känslan i Solens tempel, för det albumet är en deckare om något - knppast ett actionäventyr.
Med albumet i åtanke: 3/5
Bortsett från albumet: 4/5
Skön popcorn-rulle blir mitt betyg. Härliga referenser också. Det jag var mest nervös för var att skaparna inte skulle lyckas med äventyrskänslan,men det klarade de av fint. Dock så tappade de bollen totalt i den senare halvan. Väldigt konstig brytning i historien och tempot. Börjar bli allt tröttare på filmer som klarar av antingen första eller andra halvan, men inte båda.