För ni som inte vet så är det Mr.Shyamalan som gjort bl.a. "the village", "signs", "unbreakable" och "the sixth sense"...
Själv så tycker jag att hans filmer och sätt att skapa filmer är otroligt..
Hans filmer får en att rysa av spänning och känsla..
Hans slut är alltid lika överaskande och bra...
Någon annan som delar min åsikt eller tycker tvärtemot?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Nja, M.Night Shyamalan är väl ok.Signs och Sixth Sense är bra, men Unbreakable och Village är kassa.Han gör ju speciella filmer vilket är bra, men hur The Village utvecklade sig och slutade hatade jag..
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker ej att alla hans filmer har bra eller oförutsägbara slut. Då tänker jag mest på Village som jag själv tycker har ett mycket tråkigt och dåligt slut.
Saknas
för
Inga inlägg
Håller med dej Jonapp.Slutet suger och jag hade listat ut det iförväg.Så helt fläckfri är han inte.
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker att alla hans filmer är helt klart sevärda förutom the Village...så han är ingen dålig regissör
Saknas
för
Inga inlägg
det skulle vara mycket skönt om han kunde variera sig lite, när jag såg the Village satt jag bara och tänkte på hur det överraskande slutet skulle vara. Så det skulle bara gynna honom själv om han i nästa film körde med ett ordinärt slut.
Han är lite till och från. Vissa filmer är bra vissa inte. Hans styrka är väl att han är grym på att skapa stämningar i filmer. Som t.ex. signs man ser i princip aldrig nån alien, men ändå blir det en bra film
Jo, Shyamalan är en bra regissör. Unbreakable är hans bästa med Sjätte Sinnet tätt efter sig. Även The Signs är en bra film, men The Village har jag inte sett.
Saknas
för
Inga inlägg
shyamalan är bra, men man vet bara at det ska bli en twist i slutet, som man sitter o väntar på...
Saknas
för
Inga inlägg
Ja precis.Så har det varit i Sjätte sinnet och The Village också.Fast den i The Village var ju inte så bra.
Saknas
för
Inga inlägg
det är den enda av hans filmer jag inte sett så det kanb jag inte uttala mej om
Saknas
för
Inga inlägg
Den är inte så bra heller...eller den är ok,jag tycker att det är den twisten i slutet som förstör filmen.Tyvärr,annars är den ganska bra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="sa":175l8eo2]Ja precis.Så har det varit i Sjätte sinnet och The Village också.Fast den i The Village var ju inte så bra. [/quote:175l8eo2]
Det tog ju inte vidare lång tid att räkna ut den i The Village.
Det tog ju inte vidare lång tid att räkna ut den i The Village.
Saknas
för
Inga inlägg
Hur räkna ni ut det? VAD talade för att allt var nutid?
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Ville":l8z0zxfy]Hur räkna ni ut det? VAD talade för att allt var nutid?[/quote:l8z0zxfy]
Det fanns faktiskt två eller tre (beroende på hur man räknar) saker i filmen som talade för allt var nutid. För det första påminde de boende i byn mig mycket om Amishfolket (som ju just dragit sig undan den ”moderna” världen), för det andra var byn helt isolerad från omvärlden (det förekom ju inte någon kontakt med andra byar – man talade inte ens om dem, man åkte inte till några marknader, etc. vilket man borde ha gjort om filmen inte utspelat sig i nutid). Dessutom betecknades det som fanns utanför byn som farligt (och i filmens värld brukar det som är farligt vara den precisa motsatsen till det rådande förhållandet).
Var för sig säger kanske dessa tre saker inte så mycket, men tillsammans plus det faktum att Shyamalans filmer har en ”twist” i slutet, gjorde att det inte var särskilt svårt att ana sig till att filmen utspelade sig i nutid.
Det fanns faktiskt två eller tre (beroende på hur man räknar) saker i filmen som talade för allt var nutid. För det första påminde de boende i byn mig mycket om Amishfolket (som ju just dragit sig undan den ”moderna” världen), för det andra var byn helt isolerad från omvärlden (det förekom ju inte någon kontakt med andra byar – man talade inte ens om dem, man åkte inte till några marknader, etc. vilket man borde ha gjort om filmen inte utspelat sig i nutid). Dessutom betecknades det som fanns utanför byn som farligt (och i filmens värld brukar det som är farligt vara den precisa motsatsen till det rådande förhållandet).
Var för sig säger kanske dessa tre saker inte så mycket, men tillsammans plus det faktum att Shyamalans filmer har en ”twist” i slutet, gjorde att det inte var särskilt svårt att ana sig till att filmen utspelade sig i nutid.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jonsha":76cl4hj8]
[/quote:76cl4hj8]
Överraskande, ja men bra? nej...
[/quote:76cl4hj8]
Överraskande, ja men bra? nej...
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker Night's filmer är väldigt bra, de innehåller alltid något man inte förväntar, "plot twists" och etc.
Nån som vet vad hans nästa projekt är?
Nån som vet vad hans nästa projekt är?
[quote="Robin":205nbzll]Katarina, även fast jag också drog paralleller till amishfolket så tycker jag att du borde träna dig på att inte analysera så många aspekter i handlingen på filmer, förstör på ett sätt olika moment
Det jag mer kan säga om "The Village" är att ( om man bortser från den något felaktiga marknadsföringen ) filmen inte alls är dålig; snarare tvärtom.[/quote:205nbzll]
Håller med. Bara för att folk förväntade sig ett annat slut, så blev filmen automatiskt dålig. Solklar 4:a från min sida.
Det jag mer kan säga om "The Village" är att ( om man bortser från den något felaktiga marknadsföringen ) filmen inte alls är dålig; snarare tvärtom.[/quote:205nbzll]
Håller med. Bara för att folk förväntade sig ett annat slut, så blev filmen automatiskt dålig. Solklar 4:a från min sida.
6342 inlägg
Tycker oxå den filmen är toppen, min favvofilm.