1 inlägg
för
1 inlägg
87 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
87 inlägg
Kan det vara "Im not there" med Joaquin Phoenix?
474 inlägg
för
474 inlägg
Hahahaha!
1020 inlägg
för
1020 inlägg
Skönt svar Benjalez! Haha.
625 inlägg
för
625 inlägg
Haha :) Skulle annars kunna vara Coen-brödernas O Brother, Where Art Thou?, Costa-Gavras Missing, The Invisible Man eller kanske rentav TV-serien Without a Trace?
474 inlägg
för
474 inlägg
Hahaha, "Without a Trace", klockren! Låt dem härliga kommentarerna flöda in, endast rolig läsning! ;)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Snövit?
Mycket väsen för ingenting??
Hör upp blindstyre???
73 inlägg
för
73 inlägg
The Man Who Wasn't There?
Running On Empty?
Nothing?
Taken?
Taken 2?
983 inlägg
för
983 inlägg
Det beror på om du menar färgskalan eller att något är försvunnet, du måste nog precisera dig lite. Här kommer dock några andra förslag:
Gone Baby Gone, Vanilla Sky, Ice Age, Mr. Nobody, Milk, Hitta Nemo, Dolt Hot, Jakten på den försvunna skatten, Livet från den ljusa sidan eller möjligtvis Dude, Where's My Car?

4340 inlägg
för
4340 inlägg
Den vita filmen?
1641 inlägg
för
1641 inlägg
Hahahahaha vilka sköna förslag! Hoppas du fick hjälpen du behövde Nazur! :)
Då passar jag på att söka efter två filmer här. Den första är en film om en bilförare som kommer tillbaka från de döda (kan vara två bilförare). En slags Ghost historia har jag för mig att det var. Huvudrollen spelades av en liknande Sean Penn eller Patrick Dempsey typ. Filmen är från 80-talet, möjligtvis tidigt 90-tal, men tror mest 80-tal. Den enda jag kommer på är The Wraith (Tillbaka till Verkligheten) med Charlie Sheen men det är inte en sådan revenge film utan mer ett drama, alternativt romantisk komedi! :)
Film nummer två minns jag var om två kvinnor som föder samtidigt men deras barn blir utbytta med varandra så att de växer upp med fel mamma. Filmen har jag för mig handlade om de två barnens uppväxt och mötet med sin riktig mamma så småningom. Ett drama från 70-tal? 80-tal?
Vet inte om detta är till hjälp, men förhoppningsvis får jag några förslag här! :)
871 inlägg
för
871 inlägg
Det vita bandet? Eller kan det vara Borta med Vinden? Into the White? Tv-serien Lost är också en möjlighet!
1641 inlägg
för
1641 inlägg
Nope!
Detta är filmer som var aktuella och gick på TV när jag var barn, så detta är filmer som jag inte sett sedan jag var 14 år (1994). Så innan tidigt 90-tal! Det vita bandet är väl från 2000-talet? Inte heller är det Lost som hade en fantastik första säsong men som sedan förlorade sig själv på vägen! :p Men tack ändå, kom gärna med fler förslag! Borta med Vinden är en skön klassiker men inte den heller tyvärr! 
871 inlägg
för
871 inlägg
Hahaha, förlåt Latorre! Det var inget svar på din kommentar, utan fortsatta förslag till trådens upphovsmakare. Borde kanske ha varit tydlig med det :)
1641 inlägg
för
1641 inlägg
Hahahaha då fortsatte jag få mig ett gott skratt! Underbart! :D 
Men kommer du på något förslag till min nötknäckare så hojta till! ;)
1641 inlägg
för
1641 inlägg
Den första filmen jag söker skulle kunna vara The Heavenly Kid från 1985. Ska ta och kolla på den för att se om det är den ena av de jag söker! Trodde att den andra jag söker var Switched at Birth, men den är från 1999 och det känns för sent! Minns att jag låg i mammas knä när vi såg den filmen och 99 var jag på väg att ta studenten så den kan det inte vara. :) Men handlingen är identisk!! 
Ps. Akta er för mig nu för detta var mitt 666 inlägg på forumet! :p
1641 inlägg
för
1641 inlägg
Det var The Heavenly Kid!! Tack Latorre för hjälpen!! Nu ska jag fortsätta att titta på den filmen som jag inte sett sedan jag var 10 år gammal!
Det var så lite så Latorre, njut! :p
727 inlägg
för
727 inlägg
Söker namnet på en film om en kvinnlig lärare i en amerikansk förort som lär alla "gangsters" i hennes klass att det är fel med våld och destruktivitet. Hon snackar om hur deras gängkultur är som nazism typ, och sedan så har jag för mig att alla får läsa Anne Franks dagbok och inser att våld och hat är fel och det blir skitostigt. Läraren är en vit kvinna med brunt hår och alla i hennes klass är mer eller mindre svarta eller latinos. Tror att filmen utspelar sig i L.A. Har också för mig att Anne Frank reser dit till deras skola för att hälsa på(!) men det kan bara vara jag som kommer ihåg konstigt. 
727 inlägg
för
727 inlägg
Där har vi den! Man tackar. Ja jag antog att hon var död men är det inte någon sekvens i filmen när nån gammal tant kommer till deras klass? Har för mig det. 
727 inlägg
för
727 inlägg
Jag har redan sett filmen tyvärr, hatade den verkligen men vill fortfarande kunna namnet liksom. Förintelse-överlevar scenen var typ det jag hatade mest i hela filmen, speciellt "Youre my hero"-repliken. Usch fyfan vad det var lökigt. 
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden