134 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
134 inlägg
Ett ganska hett ämne på flera skräckforum har varit skräckfilmer om häxor, man diskuterar vilka filmer som finns, vilka som är bäst/sämst osv.
Själv gillar jag de Häx-skräckisar som är i stil med Suspiria 1977, Inferno1980 och Blair-witch 1999, som bygger på gamla myter och historier om häxor. Men avskyr s.k. skräck-komedier där häxorna ska framstå som roliga istället för läskiga t.ex. Häxorna från Eastwick och den urusla serien Sabrina.
Vad tycker ni själva? Skulle vara kul att höra, jobbar på ett lite längre inlägg till min blogg om just skräckfilmer om häxor, så kom gärna med era egna synpunkter, tips på filmer m.m. :D
//Robban
11 inlägg
för
11 inlägg
Nicolas Roegs The Witches, baserad på Roald Dahls bok med samma namn, är en blandning av lika många delar skräck och komedi.
134 inlägg
för
134 inlägg
Juste den ja, såg den gör längesen så kommer inte ihåg så mycket. Måste ta och se om den igen :P
Men just nu är jag på jakt efter något riktigt läskigt och skrämmande :D ska se Black Sunday, Mario Bava idag så får se hur den är :D
174 inlägg
för
174 inlägg
Rosemarys Baby från 1968 av Roman Polanski är min favoritfilm om häxor. Den filmen är riktigt riktigt bra och specielt den filmens "Theme Song"
134 inlägg
för
134 inlägg
aa den är  fantastisk, fick dock se om den några gånger innan jag verkligen började gilla den, en är riktigt obehaglig faktiskt, en av Polanskis bästa skräckfilmer.

1197 inlägg
för
1197 inlägg
The Craft som man kan säga är lite av förlagan till tv-serien Förhäxad...kanske inte världens bästa film men den har sina stunder..
26 inlägg
för
26 inlägg
Roegs The Witches var så... så ... SÅ dålig. Haha. Jag ville strypa ungjäveln hela filmen. :-)
134 inlägg
för
134 inlägg
Verkar vara svårt att hitta några riktigt läskiga filmer på det här ämnet om man räknar bort Suspiria, Inferno The Blar Witch Project, Rosemarys Baby som är de riktigt stora titlarna. Googlade på det men då fick jag bara upp massa komedier. Var hittar man de riktigt läskiga häxfilmena :P? Om det finns några?
12 inlägg
för
12 inlägg
Häxan från 1922 finns ju och den har fördelen att den finns att tillgå gratis och lagligt:
http://www.archive.org/details/Haxan_tinted_and_subtitled 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
Har för mig att det funnits en häxtråd tidigare... inte hundra men kan va värt att leta efter på forumet om det finns en fungerande sökfunktion
12 inlägg
för
12 inlägg
En sökning på "häxor" eller "häxa" hittar inte ens den här tråden..
134 inlägg
för
134 inlägg
Bonk: aa det är möjligt att kanske jag eller någon annan gjorde en tråd tidigare men den verkar inte finnas kvar :P
Gandalf: nice, ska kika på den :D har läst om den lite, det är väl en gammal stumfilm va? :)
Kan tipsa om några filmer som inte handlar om häxor, men som har karaktärer som påminner om häxor :P
Don't Look Now: finns en riktigt obehaglig scen med en läskig figur i den här filmen, fick mig att rysa till ordentligt :P
Dead Silence: Ganska bra, obehaglig amerikansk skräckfilm från 2007, men en läskig häxliknande tant haha :P
Snow White: A Tale of Terror: Skräckversionen av Snö Vit

12 inlägg
för
12 inlägg
Jodå. Gammal, Dansk och på en massa topplistor..
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden