Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Kan någon berätta typ dom sista 20 minuterna av filmen fattar typ inget!
412 inlägg
för
412 inlägg
tja ok. Spaulding (clownene med mysko museum) berättade ju för gänget om legenden om dr satan i nledningen. under slutet av filmen hamnar två av karaktärerna nere i en sunkig källare, med anknytning till den galna familjens hus.

Tjejen blir den som får gå omkring och till slut stöta på en livs levande dr satan, som i sin tur utför en klumpig hjärnkirurgi på hennes pojkvän. Hon springer därifrån, stöter på en omotiverad jätteelaking med läskig gasmask, som påminner om Jason.

Hon tar död på det fula kräket och tar sig upp till ytan! Väl där får hon skjuss av ingen mindre än Spaulding. Sen hoppar ju den blonda mordiska galningen (glömt hans namn) upp i baksätet och därefter blir tjejen antagligen också hon lobotomerad av dr satan, med tanke på de sista bilderna!

Varför var Spaulding en elaking? Se uppföljaren "The Devil's Rejects" så får du svaret inom 10 minuter.

kan du inte hålla dig så:
Visa spoiler
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Carnage Candy":fyxujst2]den blonda mordiska galningen (glömt hans namn)[/quote:fyxujst2]

Otis B. Driftwood.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jaha tack så mycket Carnage Candy!

Tycker ni att tvåan är värd att se??
412 inlägg
för
412 inlägg
Ja personligen tycker jag att del två var mycket bättre än ettan till och med.

Det känns som om Zombie & co verkligen lagt ner sina själar i the devils rejects: bättre skådespeleri, bättre manus, tja bättre på de flesta punkter.

Klart sevärd.

[quote="Skräckälskaren":1tykwqf7][quote="Carnage Candy":1tykwqf7]den blonda mordiska galningen (glömt hans namn)[/quote:1tykwqf7]

Otis B. Driftwood.[/quote:1tykwqf7]

ah, så var det ja. Skräckälskaren har onekligen koll på saker och ting!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Carnage Candy använd ändraknappen om du vill lägga till något istället för att dubbelposta.
412 inlägg
för
412 inlägg
ok bara för att kunna undvika det: vad innebär det att dubbelposta?

Att jag postar två inlägg på raken eller vad?

aj sånt här förvirrar mig...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Carnage Candy":sjjqkw66]ok bara för att kunna undvika det: vad innebär det att dubbelposta?

Att jag postar två inlägg på raken eller vad?[/quote:sjjqkw66]

Precis.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har inte sett filmen men namnet Otis B. Driftwood måste vara någon sorts hyllning till Groucho Marx eftersom hans karaktär i A Night at the Opera(1935) heter just det, Otis B. Driftwood.

Jag kollade upp saken och tydligen har flera karaktärer namn från Bröderna Marx filmer. Imdb har svaret på det mesta.
412 inlägg
för
412 inlägg
Där ser man.

Bekräftar regissör Zombies kärlek till film antar jag.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Okej, frågan har klarligen blivit besvarad och vill man fortsätta diskutera denna film så har den en egen tråd någonstans här på forumet...

Tråden låses
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden