Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Jag tänkte på det hela tiden varför kameragubbarna typ sov på jobbet. Under flera svenska chanser valde de att hålla kvar kameran på passläggaren eller på publiken. Mycket skumt.
Överlag skönt att det gick vägen och skönt med ett effektivt svenskt landslag. Kul för Svensson att han fick komma in strax efter halvtid och ta Elms plats, Elm som tråkigt nog var sämst på plan enligt Erik Niva. Kan nog hålla med. Mycket skumt då han är i bra form och illa inför framtiden. Han behöver spela in sig i landslaget, inte tvärtom och vara sämst när det gäller.
Oerhört kul att de verkar ha hittat en bra vänsterback. Martin Olsson var oerhört kvick och även om han försvann vissa stunder så var han oftast en fröjd att skåda. Vilken kontrast till cementbenen på Ibrahimovic. Skönt att backlinjen börjar jobba ihop sig igen och att Majstorovic börjar komma igång igen efter den usla insatsen förra matchen. Tycker trots allt det ser bra ut för framtiden.

2566 inlägg
för
2566 inlägg
En idé till att slippa cementbenen på Zlatan vore väl att flytta ner honom som släpande forward/offensiv mittfältare? Något jag velat se länge, det känns som att han borde kunna påverka spelet mer då istället för att vara där längst upp på topp och invänta passningar. Elmander kan ju ersätta honom på den positionen.
Någon borde säga åt Hamrén att flytta ner Zlatan, samt sätta in Jonas Olsson eller Granqvist i startelvorna oftare. Alternativt göra mig till förbundskapten!
249 inlägg
för
249 inlägg
Jag var otroligt rädd inför Finlands matchen, trodde det skulle bli rena rama a la San Marino matchen när man sitter på nålar fast det egentligen inte ska vara några problem för våra hjältar på plan. Larsson satte ju ett tidigt mål, då slappna jag av rejält..sen började Finland rulla boll på riktigt & då vet jag inte riktigt vad som hände med Sverige, det verkade som att många inte ens ville vara på plan. Håller med @magiul att tyvärr(tyvärr!) att Elm inte riktigt kom igång som vi alla vet han kan! Istället kom det otroligt viktiga bytet Svensson > Wilhelmsson(som tyvärr inte heller kom igång idag!) & vi fick tillbaka en riktig viktig kugge på mitten. Kan inte i mina mörkaste drömmar ens se att Svensson inte startar mot Holland. Våran klart viktigaste spelare tillsammans med Mellberg & Elmander! 
Det är otroligt synd att Zlatan inte får igång det i blågult. Men varför rör han inte på sig mer? Den där matchvikten han har på 100kg verkar vara för mycket, karln går ju hela tiden. Säger absolut inte att han är fet, utan att det kanske skulle vara bra för honom att bli lite lättare.
Vad tror ni om Sverige - Holland, och vilka ser ni helst i en eventuell play-off match?

1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja vad ska man säga... Vi vann till slut! Min eloge till Martin Olsson som imponerade stort! Håller med om att backlinjen börjar få stabilitet sakta men säkert (trots Mellbergs självmål, ja anser annars att Mellberg e en av våra bästa backar genom tiderna). Vart var Zlatan? Osynlig, uttråkad, halvsur, orörlig... han är en briljant fotbollsspelare men ibland e han så barnslig i sitt beteende att ja undrar om vi verkligen e lika gamla! Synd att både Elm och Chippen inte kom igång för ja gillar bägge dessa herrar! 
Grattis till tipset Maigul, den slog ju in!! Ja e skyldig dig en öl! :D
Och som svar på din fråga Erik så tror jag Holland vinner (även om ja hoppas på Sverige) och i en eventuell play-off match ser ja nog i så fall Armenien eller Belgien kanske? ^^
Angående kamerafolket så kanske de hade fått samma som denna typ? 
http://www.youtube.com/watch?v=eVkFVgqhYlk
:D :D :D
2566 inlägg
för
2566 inlägg

det verkade som att många inte ens ville vara på plan.

Kan ju vara regnet som spökade. Jag skulle inte heller vilja vara på plan där eller ens på läktaren. :)
Vore kul med kryss mot Holland, de vann ju "bara" med 2-0 mot Finland sist så det låter inte omöjligt. Men en seger känns nästan ljusår borta.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja regnet kan säkert ha bidragit till en del!! Ja jag ska fan inte va så negativ och ändra mitt tips och går mer på din linje Voldo! Kryss för helsike!! ;)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Aj då, regnar det på fotbollsspelarna nu? stackars...
Hahaha
Då borde de ju få mera pröjs, jag menar REGN?! Kom igen, tufft.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Skönt med seger, men det var väl det enda positiva. Isak var bra, för en gångs skull...
Skulle helst se ett möte mot Estland i play-offet, finns ju faktiskt chans att de blir tvåa otroligt nog... Tror vi kryssar hemma mot Holland, 1-1. Hoppas det räcker till att bli bästa tvåa, har inte koll på det i nuläget.
964 inlägg
för
964 inlägg
Yeeees Sverige 1-0. Kom IGEN Sverige.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Just nu har Brent tippat rätt, men jag hoppas att efter en sådan här första halvlek som Sverige har gjort att vi ska få 2-1 till Sverige!! Så jag säger som dig N10 kom IGEN Sverige!! Heja, heja, heja!!!
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Kom igen nu sverige!
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Fotboll...
Jamen det gick ju bra, vad ska man med Zlatan till?
haha
1168 inlägg
för
1168 inlägg
Ja elr hur.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Ja absolut. Så ser jag på det.

1597 inlägg
för
1597 inlägg
SATAN VA GOTT!!!! Vilken match, vilken bragd!! Vi slog världstvåan och gjorde en fantastisk match!! Helt klart bästa matchen som Sverige gjort på länge, alla var riktigt bra och utan Ibrakadabra blev det Kim Salabim!! :D Sverige till EM!! Hurra!! Och så skönt att man har nära till Polen, har redan paxat hytt på Polenfärjan! :D :D Nån som ska me? :)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Sinnessjukt bra prestation av alla. Framför allt så kämpade varje gubbe för laget (ja, till och med Toivonen) och det kändes stabilare än på många år. Jag hoppas verkligen att Hamrén nu hittat en kärntrupp som han håller sig till och endast byter några få spelare på mitten. Zlatan behöver definitivt inte vara given i mina ögon även om han som kapten givetvis är det. Men kanske släpande forward är en bättre position för honom? Och får den här backlinjen tid på sig tillsammans så känns det riktigt lovande inför ett EM-slutspel i sommar.
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Fullständigt underbart med seger!! Efter förlusten mot Ungern sa jag att det kändes klart att vi inte kommer vinna medalj i EM om vi lyckas ta oss dit. Måste fan be om ursäkt för det uttalandet alltså, vi kan givetvis ta medalj om vi spelar som vi gjorde mot Holland ikväll. Finns inget landslag som skulle vara roligare att vinna mot heller.
871 inlägg
för
871 inlägg
Ja, där satt jag och hoppades att skadeglädjen skulle krypa fram när jag får se alla svenskars dystra miner. Vad får jag? Sverige som spöar världsmästarna. Nä, usch. Inte ens fotboll tycks kunna bli roligt...
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Voldo: Njae, ha inte för höga förhoppningar, att gå vidare från gruppspelet vore ett bra mål tycker jag. Bara för att vi vinner mot Holland idag betyder inte det så mycket förutom att vi börjar få ett sammansvetsat lag som kämpar. Man får tänka på att Holland saknade sin viktigaste spelare, Sneijder, och en annan mycket offensiv kraft i Robben + att de inte hade något att spela för förutom äran. Ni hade fått se en helt annan intensitet i deras spel om det hade varit ett slutspel.
Eldunarí: Nästan rätt, silvermedaljörerna. Spanien är världsmästare.
229 inlägg
för
229 inlägg
Inte världsmästarna, Holland kom ''bara'' tvåa ;)
Sjukt härligt med seger och det ska bli sjukt roligt med EM nästa år!!!
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden