Visa första inlägg
1678 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1678 inlägg
Det skriver jag under på. Sjukt roligt!
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Zlatan behöver definitivt inte vara given i mina ögon även om han som kapten givetvis är det. Men kanske släpande forward är en bättre position för honom?

Absolut, det har jag alltid sagt. Elmander är bättre på topp, ofta mer rörlig än Zlatan som är bättre på att passa och assistera fram mål.
EDIT: Visst hade vi fördelar med hemmaplan och stjärnor som inte fanns med i Hollands trupp, men jag menar att vi kan slå ett av världens bästa lag (även utan vår bäste spelare och lagkapten) och då finns det en chans att vi går långt i EM.
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Zlatan är lite av en avdankad Jedi, kan kraften men missar ibland med ljussabeln! :D En släpande forward skulle han må bra av och att inte alltid behöva spela från start eller hela matchen! Kanske skulle motivera honom lite mer nu när han säger att han inte brinner för fotboll längre! :) Ja i kvällens match kan man verkligen inte säga annat än att Sverige var fucking LYSANDE!!! 
1361 inlägg
för
1361 inlägg

EDIT: Nej, nu ska inte jag komma här och förstöra, sorry gubbar!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Hahahaha 
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Kul att fotbollshatare inte kan låta bli att skriva i tråden.
871 inlägg
för
871 inlägg
Voldo: Så de som inte gillar fotboll får inte uttrycka sin åsikt? ;)
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Viktor Jerner: Lite som min fru som skriver upp saker, hon precis har gjort, i sin anteckningsbok för att sedan kunna stryka över dem. :-)
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Eldunari: Om man inte bryr sig om något så lär man inte ha några större åsikter kring det. Varför bry sig om denna tråd om man inte bryr sig om fotboll liksom? Ni är bigger buzz killers than Buzz Killington: http://www.youtube.com/watch?v=f68VXKMZT1Q
249 inlägg
för
249 inlägg
Jag är GRYMT imponerad av Sverige, framförallt Lustig;. Vilken jätte han vuxit sig till, för att inte tala om hela LAGET: Snacka om att ha vinnarskalle. Jag älskar livet, framförallt den del som tillhör fotbollen. Vi har ett lag fullt av hjältar!!
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jonas jag önskar det fanns en gillaknapp! Din sista mening sammanfattar min kväll och nu kan jag gå och dunka in "The Battle of the Red Cliff"! ;)
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Ja, klart att "hatare" inte kan låta bli att skriva. Så är det i de flesta trådar, varför skulle fotboll vara något undantag? :) Jag ser inga problem att negativa åsikter kommer fram, oavsett vad ämnet handlar om. Skulle bara hardcorefansen ha rätt att yttra sig blir det mest en klubb för inbördes beundran, blir ganska långtråkigt i längden om alla har samma åsikt.
Det är precis som med fotboll, kul de första fem minuterna, sedan börjar man gäspa.
Haha, kunde inte låta bli att säga det :)
2566 inlägg
för
2566 inlägg

Jag ser inga problem att negativa åsikter kommer fram, oavsett vad ämnet handlar om.

Samma här, men vore roligare att få höra lite utförligare åsikter då kring en viss match till exempel.
Inte skulle jag skriva små inlägg i en tråd om något jag inte bryr mig om. Det är inte bara på MZ, finns många andra ställen där folk vill påpeka hur mycket de inte bryr sig. Men vi har väl olika tankesätt.
Nu vet jag inte om jag orkar jag inte bry mig om denna diskussion längre för att fortsätta.
719 inlägg
för
719 inlägg
Riktigt bra match, nu kommer man gå och längta till EM nästa sommar. Zlatan får allvarligt talat ta sig en funderare om han verkligen vill satsa på landslaget eller inte. Hans glöd för fotbollen lyser med sin frånvaro och så som alla spelade idag så skulle jag inte vilja byta ut någon mot Zlatan. Jag skulle faktiskt helt ärligt inte bry mig ifall han tog sitt pick och pack och slutade i landslaget.
Missförstå mig inte nu, Zlatan är en stor spelare och har alltid varit. Men han tar för mycket plats i laget och han har ändå aldrig presterat på den nivå som han borde i landslaget, och nu när han är på väg neråt i karriären och dessutom förlorat passionen för fotboll så ser jag honom nästan mer som en börda än en tillgång faktiskt. Det funkar inte att ha en buffel längst fram som slår en och annan bra passning ibland men som varken tar löpningar eller gör grovjobbet.
Dessutom har jag alltid tyckt att Sverige på sistone spelat mycket bättre i Zlatans frånvaro, de spelar mer som en enhet då. Nej, Zlatan har gjort sitt anser jag, det går inte att leva på gamla meriter i all oändlighet.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Visst, men det kan ju bli svårt att komma med utförligare åsikter om en specifik match, om man inte har sett den. Däremot kan man ju ha åsikter om sporten i sig, regler eller whatever.
Jag bryr mig inte om allt, men likväl kan jag diskutera om ämnet för det. Jag behöver inte vara ett helgjutet fan för att säga vad jag tycker. Jag kan ju exempelvis sitta och spy galla på alla knasiga politiker, trots att deras politik är ovidkommande för min egen del. Det är ju det som blir intressant i en diskussion att bemöta både positiva och negativa åsikter.
Så jag kommer alltid säga vad jag tycker om ex Uwe Boll, trots att jag inte är ett fan av honom som filmmakare.
1678 inlägg
för
1678 inlägg
Mats: Men du gillar fortfarande film, det är det som är skillnaden. Är man fotbollshatare (säger inte att någon här är det men det är ju de vi diskuterar) har man liksom inget att tillföra ämnet. Det känns väl som en grundförutsättning i en diskussion att alla inblandade är intresserade och någorlunda insatta. Sen om man "hatar" vissa individer eller lag spelar inte så stor roll, de kan ändå tillföra något. 
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Nja, där håller jag inte med. Jag tycker inte att man behöver uppskatta en specifik sport eller film, person eller whatever för att kunna tillföra något. För att förtydliga hatar jag verkligen inte fotboll, däremot tycker jag den är ett rejält sömnpiller. Det finns betydligt mer händelserikare sporter, ex hockey eller prestationsgrenar såsom friidrott som ger bättre underhållning.
Inte heller tycker jag man behöver vara insatt för att tillföra något. Jag dissar aldrig en person som inte har full på film utan ger honom/henne chansen att vara med i diskussionen och därmed lära sig något. Nej, jag insisterar på att man inte behöver vara ett fan av någonting för att kunna medverka i en diskussion.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Underbar seger och LAGinsats! Vi spelar alltid bättre utan Zlatan, just för att alla höjer sig och vågar ta plats i hans frånvaro. Grymt stolt över vårt landslag och är redan nu extremt peppad inför den kommande sommarens slutspel!!
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Snart smäller det, får hålla tummarna hårt för Liverpool idag. Skönt att Gerrard troligtvis startar.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Absolut Voldo! Matchen med stort M är knappa två timmar bort och jag tror på Poolseger! Vi har ju haft lätt för Scums hemma de senaste åren och är det några matcher som man vet att Pool levererar i så är det mot topplagen ;) Det är ju sämre mot de sämre lagen. Men en 2-0 seger tror jag på och givetvis hoppas jag Gerrard går in och mosar och leder styrkorna! Grymt taggad, första ölen upphälld, så man lär väl hetsa mer än vanligt framför tv:n :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden