Visa första inlägg
855 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
855 inlägg

Rödnäsan har ju hela FA i sin ficka

Det där stämmer ju inte alls. Senast i våras blev ju Rooney den första spelaren att bli avstängd för att svära på plan och Furgeson blev avstängd för att ha klagat på domaren.
Sen är det ju inte riktigt ord mot ord när Suarez själv erkänt att han sagt 'negrito' till Evra. Och, ja, han skyllde på att det betydde något annat i syd-amerika. Idiotiskt, minst sagt.
Men visst är det ett alldelles för hårt straff. Det är ju ett skämt att spelare som sparkar av ben på andra spelare får tre matchers avstängning medans detta renderar i åtta matchers avstängning.
249 inlägg
för
249 inlägg
Okej :). Kan inte säga att jag gillar Suarez speciellt mycket men jag ogillar Evra ännu mer och håller med om att FA allt som oftast är ett skämt.
Ska väl dock tilläggas att Suarez har bott i Europa tillräckligt länge för att veta att han inte borde säga sånt.
Hoppas vi på 20 matcher (minst) för Terry :)
855 inlägg
för
855 inlägg

Hoppas vi på 20 matcher (minst) för Terry :)

Det hade ju varit underbart. :)
Skulle inte alls förvåna mig om han klarar sig utan, dock.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Nej, jag är ganska säker på att Terry kommer klara sig. Han är ju Englands lagkapten och vi vet ju alla vad FA gjorde i Rooneyfallet, trots att de inte accepterar att klubbar överklagar avstängningar i liknande fall. Ännu ett bevis på deras jävla dubbelmoral, fy fan för de där nollorna!

249 inlägg
för
249 inlägg
Rooney fick blev ju dock avstängd i ligan på grund av svordomar. Bara att hoppas att Terry får ett straff över huvudtaget.
142 inlägg
för
142 inlägg
Det löjligaste är att sådana här saker får större konsekvenser än när en spelare bryter benet tex på en annan spelare. Man ska självklart bli straffad om man säger rasistiska saker till en annan spelare, men det är ändå en riktig skitsak om man jämför med andra saker som förekommer på planen. 
Förresten Brent, Ferguson har absolut inte FA i sin bakficka. United har blivit otroligt mycket felaktigt dömda av FA genom åren dem med.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Jag syftade på Rooneys avstängning till EM som de gick in och överklagade.
Jag blir irriterad bara jag tänker på det, så jag håller mig ifrån kommentarerna i ämnet...
249 inlägg
för
249 inlägg
jodå jag fatta vad du menar men eftersom Terrys sak också rör ligan så borde det inte vara omöjligt med avstänging.
964 inlägg
för
964 inlägg
FA är helt patetiska! Man blir ju bara förbannad av deras beslut... så j***a patetiska! ={
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Jag är själv från Sydamerika och kan berätta för er vad "Negrito" betyder!
Negro betyder svart, man kallar en svart man i sydamerika för negro. Engelsmännen stal ordet från spanjorerna då man under kolonialtiden kallade svarta allmänt för "negros" som nedsättande för slavarna, vilket på engelska sedermera blev till ordet "nigger" eller "negrow".
Om man på spanska lägger till negro maricon, eller negro hijoeputa så omvandlas det genast till svarting, negerjävel eller ja motsvarande fucking nigger på engelska.
"Negrito" kan faktiskt vara både positivt och negativt. Vi sydamerikaner är dubbeltyliga där och allt beror på relationen man har till varandra samt sättet man säger det på! "Negrito" är en sötare variant på "negro". Vi använder ito och ita till massvis av ord som blir då gulligare. Jag kallar till exempel min mor för mamita istället för mama, Brent skulle bli Brentito, Sunken bli Sunkito osv. hahaha. Blir så roligt när man omvandlar orden! Negrito kan alltså vara en gullig variant på en svart man men den kan också bli lika snabbt omvandlad till nedsättande "lille neger" beroende på hur du säger det och när du använder det och då får ordet en annorlunda klang trots att det är samma ord!
Jag vet inte vad Suarez har för relation till Evra men jag tvivlar på att han menade det på ett gulligt och positivt sätt. Samtidigt tror jag inte på att Suarez är rasist, men tyvärr är fördomarna starka i hela världen och ibland blir därför ord omvandlade på så många sätt att gränserna blir diffusa. Här i Sverige använder till exempel många ordet "turk" som en benämning på folk från mellanöstern i både rasistiska uttal men också som en beskrivande form utan att vara rasister i ordets rätta bemärkelse. "Jag går ner till turken och handlar cigg" kan någon säga som inte är rasist i vanliga fall och till och med kommer själv från utlandet för att beskriva att han eller hon går ner till kiosken där invandrare jobbar för att handla cigaretter. 
Oavsett vad så tycker jag att det är bra att spelare straffas för detta för på en fotbollsplan så möts två lag och motståndarna är just under de två halvlekarna inget annat än motståndare. Då kan man inte springa omkring och kalla varandra "turk" eller "negrito" för det kan uppfattas ganska snabbt som nedsättande och kan faktiskt till och med vara det i stundens hetta fastän man kanske inte menade det!
Att FA däremot delar konstiga domar kan jag hålla med dig om Brent! Ibland undrar jag hur de tänker och jag tycker också att det finns värre saker på en fotbollsplan än rasistiska påhopp även om det också är fel! 
964 inlägg
för
964 inlägg
Latorre: Bra skrivet !=)
249 inlägg
för
249 inlägg
Väldigt bra skrivet Latorre :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja det är just att det blev 8 matcher som känns så fraperande. Det är en femtedel av säsongen, galet! Man kan ju tro att han mördat någon.... Men den här domen lär ju bli prejudikat så det ska bli väldigt intressant att se om de förbannade nötterna i FA följer det i fortsättningen. Sen tror jag inte Suarez är så korkad att han skulle erkänna att han sagt det om han menade det på ett nedlåtande sätt. 
Tycker även att FA borde göra något åt glåporden från läktarplats. Under hela Fulhammatchen så skrek publiken att Suarez morsa var en hora. Det är ju ännu värre tycker jag. 
Men bra skrivet Latorre och visst ska man bekämpa rasism på alla fronter, men jag tror de gjort en höna av en fjäder i detta fall och 8 matcher är sinnessjukt! Roy Keane fick mindre när han medvetet försökte sparka av benet på Haaland, något som han stolt erkände. 
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Tack för era fina ord! ;)
Jag kan bara hålla med dig där Brent! Glåpord, huliganism och sådant där beteende hör inte hemma på en fotbollsarena! 8 matcher e för mkt och en bra jämförelse som du kommer med där angående Roy Keane! FA e ett stort skämt tycker jag. Men idag så här nära inpå julen så nöjer jag mig med att säga följande: Luis Suarez utnämnd till player of the year 2011 av skysports... in your face FA! ^^ :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Haha underbart, det visste jag inte! In your face FA! :)
Blir han bara mer effektiv så kommer han bli ostoppbar och en levande legend. Har aldrig sett en spelare som springer sönder försvar som han och skapar så otroligt mycket chanser, oftast av ingenting, i varje match. Måste vara en mardröm att möta. Han borde legat på runt 15 mål nu om han satt 1/3 av chanserna som han skapat. Bara han slutar filma, sånt avskyr jag, framförallt när det är spelare i mitt lag som gör det. Han får otroligt mycket stryk, men hans filmningar gör att han nästan aldrig får frisparkar med sig även när han förtjänar det. Han har grävt sin egen grav lite på det området. Bort med dem och mer klinisk i avsluten så finns det inget stopp på vad han kan göra i framtiden, han är ju bara 24 :)
1597 inlägg
för
1597 inlägg
Ja han hade kunnat leda skytteligan! ;) Framåt 25-års åldern har han nog mognat en del förhoppningsvis och då slipper man undan filmandet och attityden som arga unga spelare kan ha (om man inte heter Matterazzi eller Gattuso, hehehehe). Han är iaf en fantastisk fotbollsspelare! Personligen e jag glad att Van Persie e nära på att passera Henrys rekord på mest gjorda mål under en säsong i Arsenal tröjan! Lite gotte godis för alla Gunners när det inte gått så bra för dem! :) 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja det var lite märkligt att Van Persie inte fick priset, hans målform har ju varit remarkabel. Annars tycker jag att Silva är den som är mest komplett i PL. Ja, Bale har ju inte varit dålig heller! Finns många fantastiska lirare i den underbara PL. :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Underbara Boxing-day is here!!
Blir en klassisk heldag med PL-fotboll och några kalla till det, underbart!
Go Reds och mosa Blackburn tack!!
249 inlägg
för
249 inlägg
Kom igen nu Blackburn, dags att ta poäng :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Haha, ja de behöver verkligen poäng, men idag får de inga... Hoppas jag :)
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden