Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
så här ser mitt tips ut för idag
turkiet-kroatien oavgjort
polen vinst
tyskland vinst
turkiet-kroatien oavgjort
polen vinst
tyskland vinst
Tycker inte att de imponerade alls, men typiskt England att släppa in ett mål sådär i slutminuterna. Känns som att gruppen kan bli riktigt tight. Vore kul om Slovakien slår Ryssland i nästa.
Dagens matcher blir spännande. Svårt att veta hur starka Turkiet är.
Dagens matcher blir spännande. Svårt att veta hur starka Turkiet är.
det är väl som vanligt vid stora mästerskap vissa lag hypas upp... kan ju gå lite hur som helst för frankrike, italien, england m.fl och hur är det med portugal, spanien... kommer belgien vara så bra som det sägs? annars saknar man väl holland
Tror ju mer på Kroatien, de har ju ett antal riktigt vassa spelare, Mandzukic, Perisic, Modric, Rakitic och Kovacic.
Tror faktiskt Kroatien tar den matchen. Både starkare mittfält samt anfall. bakåt är kroaterna inte dem bästa men verkligen inte dåliga.
Turkiet har rätt bra anfall dem med men inte lika starka. Arda turan kan nog förse ett par bra bollar men kroaterna har modric rakitic o badelj som trolig start på mittfältet o dem kan kontrollera det mycket bra o sända farliga bollar mot mandzukic. sen är perisic på yttern rätt vass med.
Nej tror faktiskt 2-0 till kroaterna.
Polen borde vinna med kung Lewa som target player i boxen!
o ja kör tyskarna som dem brukar borde ukraina inte vara större problem!
bara det blir bra fotboll!
Turkiet har rätt bra anfall dem med men inte lika starka. Arda turan kan nog förse ett par bra bollar men kroaterna har modric rakitic o badelj som trolig start på mittfältet o dem kan kontrollera det mycket bra o sända farliga bollar mot mandzukic. sen är perisic på yttern rätt vass med.
Nej tror faktiskt 2-0 till kroaterna.
Polen borde vinna med kung Lewa som target player i boxen!
o ja kör tyskarna som dem brukar borde ukraina inte vara större problem!
bara det blir bra fotboll!
Det börjar se ljust ut för min del! Spelar Tyskland och Spanien som de brukar göra så har jag 3k på kontot imorgon. :)
svettigt tyskland-ukraina nu, satte en slant på tyskland första målet och sen vinst tyskland. tror/hoppas tyskland tar det, men ukraina blir en tuff motståndare för alla i turneringen om dom fortsätter spela så här.
haha såja, vilket underbart inhopp han gör schweini!
Idag är det tre väldigt intressanta matcher.
Spanien - Tjeckien (jag hoppas Spanien floppar och kommer sist i gruppen)
Sverige - Irland (viktigt att Sverige vinner detta möte)
Belgien - Italien (det offensiva Belgien mot defensiva Italien)
Spanien - Tjeckien (jag hoppas Spanien floppar och kommer sist i gruppen)
Sverige - Irland (viktigt att Sverige vinner detta möte)
Belgien - Italien (det offensiva Belgien mot defensiva Italien)
Tyvärr har det varit mer händelserikt utanför fotbollsplanen än inne på fotbollsplanen hittills i detta EM.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/article22993110.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/em2016/article22993110.ab
och här har vi en artikel om en man som under en föreställning av Grease föll från en balkong, detta har förstås inte ett skit med fotboll att göra, men det har ju inte maestros länk heller.
balkongfall
balkongfall
Jag menade att huliganbråken har förstört stämningen samt att det sker en olycka samtidigt då personen var alkoholpåverkad. Det är ju trots allt en supporter till ett av landslagen i EM, så jo det spelar lite roll. Dessutom lär ju Nordirlands landslag få någon effekt av detta eftersom det var ju trots allt en supporter som ville stötta sitt landslag.
La ett bet på Sverige idag, ska bli väldigt spännande! Tror Z kommer göra det igen, Zengin då alltså.
Haha Zengin alltså! Själv skulle jag aldrig få för mig att tippa på Sverigematcher. Är tillräckligt nervös ändå..
avstår också att tippa sveriges matcher, framförallt MOT sverige, så lagom kul att sitta och se sverige och å ena sidan hoppas sverige ska vinna å andra sidan hoppas att dom inte gör det för då blir det klirr i kassan.
Ha ha, dagens bästa! Jag tycker det är rätt skönt att SVT inte fokuserar så mycket på huliganbråken, för det har verkligen inte heller något med fotboll att göra.
Det är trist, och alla vet att det är en följd av fotbollen, men det är inte det vi vill fokusera på nu. Nu är det fotbollsglädje!
Ser sjukt fram emot kvällens drabbning. Men avstår att betta jag med. Bettar aldrig på matcher jag har för mycket känslor inblandade i.
Det är trist, och alla vet att det är en följd av fotbollen, men det är inte det vi vill fokusera på nu. Nu är det fotbollsglädje!
Ser sjukt fram emot kvällens drabbning. Men avstår att betta jag med. Bettar aldrig på matcher jag har för mycket känslor inblandade i.