Nu komprimissar jag. Vem har sagt att jag är omöjlig
Denna tråd är enbart för fotboll i alla former, allsvenskan, korpen, VM, EM och gud vet allt.
All övrig sport hänvisas till Övrig sport-tråden.
[i:1ie8v1bp]Använd inga slangord om klubbarna som till exempel Chelski, Man Hoos, ellos, Sillstryp, råttorna eller liknande utan använd ALLTID det riktiga namnet eller en acceptabel förkortning som till exempel United eller Real. De inläggen som inte följer detta kommer raderas med motiveringen att det skapat många onödiga diskussioner förut.[/i:1ie8v1bp]
BLITZKRIEG för tyskland nu 1-0
det kommer mera! det kan ni skriva upp!
det kommer mera! det kan ni skriva upp!
Zlatan slutar i landslaget efter em! Så morgondagens match mot Belgien kan alltså bli den sista landskampen för Zlatan. Det hoppas vi ju inte på såklart. Vore ett väldigt tråkigt slut på en fantastisk landslagkarriär i såna fall. Men det blir tuff som sagt, Sverige har inte imponerat och Belgien gjorde det ju riktigt bra mot Irland senast. Nu lär det ju inte räcka med en tredjeplats heller utan Sverige måste nog gå för vinst.
Men jag har fortfarande lite hopp och kommer sitta klistrad framför tvn imorgon klockan 21!
Men jag har fortfarande lite hopp och kommer sitta klistrad framför tvn imorgon klockan 21!
Man ska aldrig sluta hoppas i alla fall. Kan tycka det är synd att han inte får uppleva ett bättre landslag som jag tror det kommer bli under Janne. Men kanske lika bra att föryngra nu när även Källström och Isaksson drar. Och jag tror nog att både Marcus Berg och Sebastian Larsson kommer få svårt att ta en startplats, så det blir ju halva laget som byts ut typ.
Italien och Spanien möter varandra i åttondelen.
Spanien, Italien, Tyskland, Frankrike och England hamnar på samma sida av slutspelsträdet.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/23047921/732/normal/f4577cfd6cabf/guiden_webb3.jpg
Spanien, Italien, Tyskland, Frankrike och England hamnar på samma sida av slutspelsträdet.
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/23047921/732/normal/f4577cfd6cabf/guiden_webb3.jpg
vilka jävla resultat alltså
island österrike 2-1
portugal-ungern 3-3
island österrike 2-1
portugal-ungern 3-3
Sverige kan äntligen börja spela som ett lag igen i höst.
Pissigt att Zlatans mål blev felaktigt bortdömt.
Vi kan i alla fall säga vi inte blev utklassade av varken Italien eller Belgien. Om man nu ska försöka hitta något positivt från detta EM.
Vi kan i alla fall säga vi inte blev utklassade av varken Italien eller Belgien. Om man nu ska försöka hitta något positivt från detta EM.
Svårt att hitta något positivt när vi inte gör ett enda mål. Tyvärr en totalt ovärdig avslutning för Zlatan.
Håller med, mycket tråkigt avslut i landslaget för Zlatan. Målet borde ju självklart ha blivit godkänt. Det är synd för jag tycker att vi stundtals spelade mycket bra i den här matchen och Sverige blir faktiskt bättre för varje match i detta em. Synd bara att det började så uselt mot Irland. Jaja, nu får vi ta nya tag, ska bli intressant att se hur Janne Andersson blir som ny förbundskapten och vilka spelare som kliver in och ersätter de spelare som nu slutar i landslaget.
Nu hejar jag på Island, hoppas på skräll i åttondelsfinalen mot England! :)
Nu hejar jag på Island, hoppas på skräll i åttondelsfinalen mot England! :)
Varför satsar man inte på tre anfallare de sista 20 minuterna?
Man skulle ha slängt in Kujovic och inte Zengin.
Hamrén har ingen fingertoppskänsla.
Man skulle ha slängt in Kujovic och inte Zengin.
Hamrén har ingen fingertoppskänsla.
Hoppas på lite underhållande matcher idag, har varit lite si och så med det hittils i detta em. Trodde att det skulle tända till igår med Kroatien-Portugal men det blev ju en riktig tråkig match ändå. Frankrike och Tyskland känns ju som klara favoriter i sina matcher så jag hoppas att dom vågar spela ut lite. Även Belgien borde väl gälla som favorit mot Ungern. Vill se bättre spel men framförallt mer mål! :)
är mest nyfiken på eventuella skrällar - kan island, ungern eller irland vinna? håller inte det som omöjligt att en eller flera av dom faktiskt gör det. varken frankrike, england eller belgien har ju storspelat.
Av de du nämner så tror jag att Ungern har störst chans att skrälla mot Belgien. Island kanske, dom har visat att de kan slå bättre lag om allt stämmer men det krävs nog lite flytt i den matchen. Däremot tror jag att Irland får det väldigt tufft mot Frankrike. Irland slog visserligen Italien i förra matchen, men då hade Italien inget att spela för. Frankrike har allt att spela för, hemmanation som dom är. Frankrike må inte ha imponerat spelmässigt hittills men jag tror att dom har mycket mer att ge!
Ska lägga en liten slant på Ungern, Frankrike och Island.
nu lossnade det för dom som tycker det varit målsnålt
3-0 för tyskland
4-0 för belgien
3-0 för tyskland
4-0 för belgien