Visa första inlägg
12243 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
12243 inlägg
haha! Ja visst hade det! Du får spela lite Crysis där får man använda mycket pilbåge :D
1316 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1316 inlägg
Har lirat en del Far Cry och där får man leka runt lite med pilbåge om man vill. :)
12243 inlägg
för i svar på FredrikOlssons inlägg
12243 inlägg
Coolt! jag tror bara att jag har spelat den äldre versionen av det spelet
1316 inlägg
för i svar på Kaliss inlägg
1316 inlägg
Oki, jag har Far Cry 4 till PS4! :) Riktigt fina och vackra miljöer. 
11101 inlägg
för
11101 inlägg
putte forumets egen martin timell bygger och står i!
5248 inlägg
för i svar på magiuls inlägg
5248 inlägg
magiul: Haha du tycker jag säljer in spelet alldeles för dåligt alltså? :) Bygga stängsel is tha shit! ;) Nej men är bara så exalterad över allt man kan göra, men visst, bygga stängsel kanske inte lät så lockande haha. Men det var kul, om än frustrerande, att bygga skydd. Har börjat bygga mitt fort nu, har dock ångest över hur jag vill ha det. Byggde en rätt stor grej igår men kanske river, kom på en annan idé :)  Egentligen kanske jag är lite för tidig med allt byggande, jag antar man får tillgång till mer grejer och alternativ längre fram, fler perks osv. Fan jag bygger ju mer än jag spelar själva spelet/questen.

Ja en spelens Martin Timell, eller ja, Byggare Bob! Min göbbe heter dock John Doe, är gråhårig, långhårig, skäggig, ärrad, sliten och ser ut som något som flytit iland vid ett skeppsbrott!
11101 inlägg
för
11101 inlägg
12243 inlägg
för
12243 inlägg
Jag är extremt sugen på att beställa Fallout 4...
11101 inlägg
för
11101 inlägg
om nån får reda på att jag lägger 500 spänn för att sitta och bygga hus och dra stängsel är jag rädd att dom ringer psykvården, så nej ingen beställning för mig
11101 inlägg
för
11101 inlägg
drog in 3 lax på ufc fighten i helgen så för ett ögonblick övervägde jag köpa en ps4 men sen insåg jag ju att jag har typ 100 spel till ps3 jag inte hunnit spela... fallout 3 ser ju tillräckligt bra ut till ps3 så svårt att motivera varför jag skulle lägga en femhundring på fyran... 
1316 inlägg
för
1316 inlägg
Någon som köpt Star Wars Battlefront till PS4? 
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Stort grattis till Witcher 3 som blev Game of the Year imorse! Mycket välförjänt, ett fantastiskt spel på alla sätt och vis. Endast Fallout 4 som ev. kan mäta sig, men denna gången fick Bethesda se sig slagna.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Anton: Ja byggläget är ganska djupt egentligen, tar en tid att få bukt på. Finns ju ingen direkt tutorial heller, utan man får lära sig själv. Du kommer att upptäcka en hel del roliga grejer man kan göra. Dessutom kan du leta sådana där serietidningar (finns tidningsställ att bygga och samla dom i också), speciellt tidningen Picked Fences vad det gäller just byggandet. Dessa låser nämligen upp nya saker att bygga :) Har du klurat ut hur man skapar supplylines mellan settlementen? Detta gör ju att allt du samlar som du lägger i en workshop blir tillgängligt i varje settlement som du har connectat, ja med en supplyline alltså. Ja så du slipper springa fram och tillbaka med loot och jox. Tog mig ett tag att fatta hur man gjorde de där, missade det totalt.

Att få bukt på byggandet så det blir hyggligt snyggt fixar du nog sinom tid, man får trixa å dona. Själv kör jag mest med träbygge, tycker det är mycket trevligare än metallen. Ett råd jag kan ge dig angående tex att bygga tak är att använda dig av "upper floor" (tror jag de heter) under katerogin floor inte roof, mycket enklare att bygga väggar efter dem sen, det blir lättare att göra en s.k. grundmall så det är lättare att bygga rakt osv. Även på höjden, flera våningar sen. Ah svårt att förklara.Gillar även golven som har cement under sig, som du kan höja och sänka höjden på, alltid bra grunder för att bygga både hus och även faktiskt "stängsel", ja eller murar då. Se dock till att samla på dig mycket cement. Ett annat tips, ifall du inte märkt det redan, är att ifall du ångrar något bygge så tryck på Store INTE Scrap. Scrappar du det du byggt får du bara tillbaka en bråkdel av materialet, storear du däremot finns det du skapat kvar i shopen, ja tex en vägg, eller tak, en stege etc. Nästa gång du bygger en stege och du redan har en "storead" så går det alltså inte åt något material. Du kan spara mycket pengar, material och jobb på detta viset :) Tro mig, jag har gjort bort mig ett antal gånger.

Sanctuary är det det absolut största stället, åtminstone som jag har upptäck och där tillåts du bygga mest. Därför är det mitt "hem" kan man väl säga, har det mesta där som vapencontainers, mediccontainers, armorcontainers osv, sånt jag samlar på mig så jag har lite ordning och reda. Finns även en slags hylla du kan bygga för att samla sådana där statyer, bubbleheads eller vad heter de? Tidningsställlen har jag också i Sanctuary. Ett riktigt gott råd jag kan ge dig är att bygga mycket vattenpumpar/vattenrenare. Du får nämligen massa purified water i workshopen som du kan sälja och caps behövs onekligen. De fylls på lite och då, du kan även bygga affärer sen (kostar dock en del) och genom dessa får du pengar som också hamnar i workshopen. Jag har lagt mycket arbete på detta så man har byggt upp en bra ekonomi :) Vattenrenarna (finns olika storlekar) ger mest med vatten, de går dock på el. Sanctuary är ju bra för dessa iom att det finns vatten där att rena, många andra ställen saknar ju vatten så där får man istället nöja sig med pumparna som ger mindre vatten.

Hursomhelst, detta är tips ifall du vill skaffa en slags stadig inkomst, caps går ju som sagt åt som satan och jag har lagt mycket tid åt att skapa just det ekonomiska. Jag har även spenderat perks på detta. Har spenderat perks på att man hittar mer caps, på att  hitta mer ammuntion, ja och så även på sådant som krävs för att bygga affärer och supplylines osv. Visserligen blir annat lite lidande till en början, men anser caps är grunden till mycket så därför har jag fokuserat på detta :)

Ska finnas typ 30 settlements (i varierande storlekar) att upptäcka och bygga på haha, ja så det finns att göra. Du kan även köpa ett hus i Diamond City. Själv har jag då Sanctuary som grundhem, men även fem ställen till där jag byggt till max på. Du har väl ändå valt rätt bra ställen ifall man tänker geografiskt, The Castle är ju tex rätt centrerat på kartan så där kan du ju också fixa ett rätt härligt hem. Dessutom får man ju rätt mycket till skänks där också iom att det just är ett gammalt slott. Har gjort en stor jävla port där med turrets, stegar och andra "bryggor". Innanför har jag slängt upp en del affärer.

Det går dock åt material att bygga och till slut blir man tvungen att köpa "shipments" av olika material iom annars tar det ju en evighet, vette fan hur många gånger jag fått slut på tex trä. Men även olja och koppar, vilket är avsevärt dyrare. Brukar köpa det mesta i Diamond City. Just därför är det ju väldigt bra att jag har mitt vatten att sälja och mina affärer som ger inkomst :)

Haha blev en mindre novell detta, jaja, så får det vara. Men undrar du över något framöver så hojta till, tror jag fått ordning på det mesta så har hygglig koll.
2249 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
2249 inlägg
Ja okej, så det finns så många ställen alltså! När jag gick in i spelet trodde jag man bara skulle få en, det var därför jag frågade vart man skall fokusera. Blev lite paff när jag fick tre ställen. Än så länge har jag bara grejar lite smått med Sanctuary så alla mina resurser går typ åt där. Har man för många ställen blir det lite väl utspritt känns det väl som? Fast det kanske funkar sålänge man har tillräckligt med resurser. Har ju inte spelat så länge som sagt så det kommer väl med tiden.

Har definitivt scrappat grejer jag precis byggt och ångrat mig ordentligt. Byggde en sån där fet, stor vattenrengörare, men så ville jag ha den på ett annat ställe, så istället för att bara flytta den scrappa jag den och tänkte bygga en ny men... tji fick jag. Ingen koppar kvar, hehe. 

Ekonomin lät ju inte fel att få igång så fort som möjligt, för kapsyler vill man ju ha. (Haha, kapsyler. Det här är verkligen spelet för dig.)

Vad tycker du om rollspelandet jämfört med Scrolls? Det är nog den aspekten av spelet jag är lite besviken på, svarsalternativen varierar ju i princip bara från "ja", "nej", "kanske", och "berätta mer". Nej nej nej, Bethesda, jag ser rakt igenom era illusioner av fria val ;)
5248 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
5248 inlägg
Ja det finns gott om settlements och många är ju questrelaterade också så du lär hitta sådana pö om pö framöver. Du behöver ju dock inte bygga på vartenda, inte på en gång i alla fall, gjorde inte jag heller. Är ju rätt kul att samla på sig material ett tag, sedan försöka få upp en bild i skallen hur man ska bygga och sedan köra, då är det rätt kul att bygga. Men brukar dock fixa elkälla och slänga upp en sådan där mast som signalerar ut så det kommer settlers, de brukar ju gärna vilja att man gör det ifall man hittar settlements genom quests så att säga. Ja och så dit med några sängar, lite vatten och plantera mat. Sedan kan man återkomma å bygga rejält längre fram. Apropå mat så plantera gärna sådana däringa träd, mutfruit eller va fan de heter? :) De ger nämligen mest mat, 1 "matpoäng" per träd medan allt annat ger 0,5 per planta.

Haha ja det där har man ju lyckats gjort några gånger och värst är det ju då man byggt något som kostat mycket material, speciellt massa material som är lite mer sällsynt. Så försök att flytta bara istället, ställa åt sidan och kolla ut vart du vill ha grejen ifråga, eller så väljer du helt enkelt Store och bygger igen, då kostar det som sagt inget material för du har den till godo typ.

Ja, det här med caps blev ju lite lustigt med tanke på mitt betygsystem :) Ödet liksom. Ja caps behöver du kan jag lova, man handlar ju rätt mycket ammo, i alla fall gjorde jag det till en början, en del medic och så radaway osv. Men även material ibland som sagt. Sedan ifall man väljer att bygga de största varianterna av affärerna, finns ju olika stora som inbringar olika mycket caps, men även olika mycket glädje bland settlarna, du har ju en happymeter, så går det åt rejält med caps att bygga. Men allt sådant där behöver du ju inte göra på stört, man får ta det pö om pö, gjorde i alla fall jag. Tydligen är medic-affärerna, klädaffärerna och barerna de som bringar mest lycka bland settlarna, åtminstone som jag förstått det. Har dock aldrig lyckats fått något settlement med 100 på mätaren, tror jag varit och nosat på 90 som max.

Jo håller med dig lite, fast Skyrim (även Oblivion vill jag minnas) var väl ungefär lika? eller var de kanske lite mer difusa alternativ i Skyrim ändå? Inte ja, nej, kanske? Nåväl, detta hade man kunnat gjort bättre, men genom byggmomenten och att typ all loot har en slags funktion, så tycker jag ändå det fungerar rätt bra.

I tex Skyrim kunde man ju dock hugga ved, bryta metaller osv. ja jobba "hederligt" lite mer än vad man kan göra i Fallout. Just därför vore en combo av dessa element så underbart. In med detta byggandet i nästa Scrolls, de kan t.o.m. utveckla det än mer, och så kombinera det med allt som fanns i tex Skyrim. Fan jag skulle nog vara lost i spelet i ett par år :)

Witcher 3 har ju mer fria val, eller åtminstone en mer fungerarande illusion av det och spelvärlden ändras faktiskt rätt hyggligt. Det jag dock saknar med Witcher är ju tex att skapa egen karaktär, att fritt kunna välja mellan first och thirdperson, stealth samt detta UNDERBARA byggandet haha. Men annars är Witcher skitgrymt också, kul man man segla också, något jag skulle älska att kunna göra i Scrolls, har saknat det. Har sparat på Witcher (kanske spelat max en fjärdedel av huvudspelet) har laddat hem ena expansionen och inväntar den sista (och absolut största) sedan blire Witcher igen. Men än så länge kör jag Fallout i väntan på det.

Ja och du, se även till att ha bra försvar och murar/stängsel vid settlementen, ibland blir du anfallen och ibland riktigt jävla illa. Har även hört talas om att kidnappningar av settlers kan ske, sådana har jag dock inte råkat ut för än. Däremot en del kraftiga anfall. Det ställer ju till det, de dödar settlers och så går de främst på dina mat, vatten och elkällor, pajar dem så du måste laga (som så klart kostar material igen). Se till att skydda generatorer med turrets eller plank, plantera gärna maten hyggligt skyddat och tänk på hur du bygger vattenpumpar och renare, skydda så gott du kan. En gång fick jag till och med besök av en jävla Deathclaw och den gjorde enorm förödelse innan jag fick ihjäl den förbannade saten.
2249 inlägg
för i svar på P U T T Es inlägg
2249 inlägg
Ja du kanske har rätt angående rollspelsdialogen. Tycker dock de maskerade det bättre i Scrollsspelen och även i Fallout 3. Effekten förstärktes säkert av att jag körde Witcher 3 och Dragon Age inquisition innan, där dialogerna känns väldigt fritt och levande. Finns inte riktigt ett spel som sammanfattar alla aspekterna av det perfekta rollspelet av dessa tre. I Fallout har du din egen karaktär och en open world, men inte särskilt fri dialog. I Dragon Age har du dialog och karaktär men inte open world. Och Witcher har open world och dialog men inte karaktär. Lite kul :P
11101 inlägg
för
11101 inlägg
jag kör this war of mine.

11101 inlägg
för
11101 inlägg

11101 inlägg
för
11101 inlägg
så lyckades överleva i this war of mine, efter 35 dagar.
betyget på det här spelet blir 5/5.
11101 inlägg
för
11101 inlägg
har köpt hela 5 spel på gog.com's rea... dom har en skön rea där t ex 25 ex av ett spel ligger ute med 50% rabatt och man ser hur dom ryker ett efter ett och sen kommer nästa spel som reas ut... upp till 85% rabatt så inget spel har kostat mig mer än 5 dollar. ett bra sätt att pröva lite gamla godingar eller lite moderna indy-spel... dom har även rea på lite nyare grejer typ witcher iii men det är ingenting som min dator lär klara av så håller mig till lite enklare spel.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden