TITEL: Aliens
GRENRE: Action/Rysare/Sci-Fiction
SPELTID: Orginal, 132 minuter. Special Edision, 148 minuter
REGISSÖR: James Cameron
SKÅDESPELARE: Sigourney Weaver, Michael Biehn, Lance Henriksen
OSCARS: 2, Bästa Specialeffekter och Bästa Soundtrack
EGET BETYG: 5
HANDLING:
Efter att flytt från Nostromo några sekunder innan det exploderade, så har Ripley åkt omkring i rymden i 57 år. När hon tillslut hittas av ett stort bärningsskepp så har hon nästan åkt ända ut till yttre rymden. Ripley tas sedan till en rymstation i närheten av Jorden. Där får hon reda på att medans hon har drivit omkring i rymden så har LV-426 blivit coloniserad. Eftersom colonisterna aldrig har klagat på några utomjordiska varelser de tjugo år som de varit där så tror ingen på Ripleys historia. Men så bryts kommunikationerna på LV-426...
RECENTION:
När jag såg "Aliens" första gången tyckte jag att det var konstigt att den skiljde sig så mycket mot första filmen. Men det den här filmen förlorar jämt emot "Alien" i atmosfär tar den igen med aderalinfyllda actionfrekvenser. Filmen är full av steriontyper, vilket det konstigt nog inte är till någon nackdel utan snarare höjer filmen kvalité. Och vem kan inte annat än att älska alla de häftiga maskinerna som finns överallt. Den här filmen är helt underbar och slog sig direkt in på min topplisat, och in i mitt hjärta.
ONÖDIGT VETANDE:
Arnaold Schwartzenegger var i början påtänkt att spela "coollugne" Hicks, men var upptagen av "Conan, Barbaren".
James Cameron har använt sig av akrobater i alienkostymerna för att få de att göra så ickemänskliga rörelser som möjligt.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="hannibal23":3oool48r]Filmen är ju jättebra för att det är mera Aliens i denna här filmen och den skräckinjagande drottningen den här är lika bra som ettan och slut fighten alltså när Ripley säger Get away from her you bitch till drottningen.
Alltså denna här filmen får bara mardrömmar av och riktigt äcklig är den med.
Och marinerna är också med.
den får [/quote:3oool48r]
Den är äcklig o man får mardrömmar av den o ändå ger du filmen 4,5 . så den visar att vi människor gillar äckliga filmer mer än vackra filmer .
Tycker filmen är jätte bra o en av Camerons bästa filmer och bästa Alien film.
Alltså denna här filmen får bara mardrömmar av och riktigt äcklig är den med.
Och marinerna är också med.
den får [/quote:3oool48r]
Den är äcklig o man får mardrömmar av den o ändå ger du filmen 4,5 . så den visar att vi människor gillar äckliga filmer mer än vackra filmer .
Tycker filmen är jätte bra o en av Camerons bästa filmer och bästa Alien film.
Saknas
för
Inga inlägg
Helt klart den bästa av Alien filmerna imo. Solklar
Saknas
för
Inga inlägg
Den var bra jag gillar fyran mest sen kmr nog trean ettan var dåligast tvåan var näst dåligast men ändå av mig får tvåan en glad [/spoiler]
Saknas
för
Inga inlägg
Mycket nära ettan och en av de bättre uppföljarna som har gjorts.
Gillar att denna riktar sig lite mer mot action-hållet och finalen är fantastisk!
Allt militärsnack och några klyschiga repliker förstör dock lite...
Jag ger den
Gillar att denna riktar sig lite mer mot action-hållet och finalen är fantastisk!
Allt militärsnack och några klyschiga repliker förstör dock lite...
Jag ger den
Saknas
för
Inga inlägg
eller kanske inte den näst bästa sci-fi filmen men grym e den
så jag ändrar om det e okej så jag ger den
så jag ändrar om det e okej så jag ger den
den här är nog bättre än 1an..men de e mycket jämt, dock är dom ju ganska olika, men den här är enligt mig den bästa sci fi action film som finns...ja en av dom iallafall
Alien var mer banbrytande, men kunde samtidigt bli förbannat tråkig från och till. I Aliens händer saker hela tiden.
Grym sci-fi action.
3 och 4:an borde aldrig ha gjorts.
3 och 4:an borde aldrig ha gjorts.
[quote="db":3uzouvww]Grym sci-fi action.
3 och 4:an borde aldrig ha gjorts.[/quote:3uzouvww]
Håller med, dom e riktigt skräp! Tycker dom förstör hela alien och ripley storyn!
3 och 4:an borde aldrig ha gjorts.[/quote:3uzouvww]
Håller med, dom e riktigt skräp! Tycker dom förstör hela alien och ripley storyn!