Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
TITEL: Fargo
GRENRE: Thriller, Drama
SPELTID: 91 minuter
REGISSÖR: Ethan & Joel Coen
SKÅDESPELARE: Steve Buscemi, Peter Stormare, William H. Macy
OSCARS: 2, BÄsta Manus, Bästa Kvinnliga Huvudroll.
EGET BETYG: 4

HANDLING:
En bilförsäljare är i desperat behov av pengar och anlitar därför två lönnmördare som ska kidnappa hans fru. På så sätt så kan han pressa sin rika svärfar på pengar för att de ska släppa henne. Efter ett tag så börjar dock saker och ting gå bättre denne bilförsäljare då affärerna går uppåt och hans rika svärfar har tänkt att ge honom ett bidrag. Han beslutar därför att kontakta lönnmördarna och säga att han inte behöver dem längre. Men då är det redan för sent och han får bittert ångra sitt beslut.

RECENTION:
Som vanligt när det gäller Coens filmer så är det omöjligt att föutse vad som ska hända, karaktärerna är som vanligt intressanta och dialogerna är som vanligt mästerliga. Skådespelarna gör alla underbara insatser, Peter Stormare som den tyste men brutale av de båda lönnmördarna, Steve Buscemi som den "omskurna, lustige mannen" och William H. Macy som den desperata bilfösäljaren som enligt min mening skulle ha fått en Oscar för sin insats. Den här filmen är Coens absolut bästa film, och det säger inte lite det.
4488 inlägg
för
4488 inlägg
En mycket bra film som jag också varmt rekomenderar

man kan bara älska bröderna Coens filmer speciellt den här

En Femma!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
fargo är en bra film och stormare är ju urbra som mördare speciellt efter han kört buschemi genom flismaskinen, då får han ju säga något med
men måste erkänna att filmen sätter sig inte på minner i helhet utan det är vissa scener som stannar kvar med en så tyvärr blev det en fyra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
bra film med härliga dialoger. men det är nånting som jag stör mig på med den som jag inte kan sätta fingret på, jag tror det är nått med miljöerna. det blir en fyra.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Grym film! Skönt o få se Buscemi och Stormare i den här thriller-rullen. 4/5
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Dom två är ju filmens höjdpunkter.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Detta är ju helt klart bröderna Coens bästa. Jag gillar verkligen den svarta komedin i denna filmen. Hoppas att de jobbar upp sig till denna nivån igen. 4.5/5 sålart
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
den är riktigt bra framförallt frances mcdormand.
684 inlägg
för
684 inlägg
Såg den igårkväll för första gången (jo, ja vet...har bara inte blivit av förrens nu) och tycker den bra, ger den 3/5 främst för bra dialog och intressanta karaktärer. Det känns lite som att filmen tappar tempo och tenderar till att bli seg men det tar den igen genom att vara spännande och oförutsägbar

Alltså
781 inlägg
för
781 inlägg
Jag håller med Tobias659 till 100%,är något fel man inte kan sätta fingret på.

Stormare och Buscemi är det klockrena paret i denna film,man kunde absolut inte hittat bättre,sen får man ju inte glömma William H. Macy som gör en underbar insats.
Blev en 4:a för mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Yeah, jag röstade lägst! en 2:a. Gillade inte alls filmen på något plan..
4488 inlägg
för
4488 inlägg
En av Coens bästa är detta ... Röstade förut ser jag och då blev det en kliockren femma... Filmen har så mycket egen personlighet att den inte liknar någon annan... Coens är experter på det
781 inlägg
för
781 inlägg
Hero,så får du ju inte tycka:P Ne,kan nästan förstå varför du inte tycker om den,den är ju lite udda på sitt sätt,men jag tycker den är klockren ändå:P
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Fargo får 4,5 av mig.

Bröderna Coens bästa film är The Big Lebowski enligt min mening. Egentligen är alla de tidigare filmerna bra, men efter Lebowski gick det nedåt. O Brother, Intolerable Cruelty och Ladykillers håller inte samma standard.

I Ladykillers fanns det dock lite fler smarta internskämt igen. Kanske är bröderna på väg upp ur svackan?
4488 inlägg
för
4488 inlägg
Ja det tror jag... väntar med spänning på deras "Hail Caesar"
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En 5:a! En helt klart magnifik film! Som ni skrev tidigare att de senare filmerna inte håller måttet håller jag med om, Lady Killers var ifs "ok" men inte mer. O Brother hade rätt bra stämning ändå med musiken och allt...
2408 inlägg
för
2408 inlägg
Såg precis filmen för andra gången och bröderna Coen visar verkligen vilka mästerliga filmskapare de är. Stämningen är nästintill oslagbar och skådespelarna är grymt bra.

Redan från början har man på känn att Fargo ska bli en fantastisk film. Bröderna har en speciell stil och filmen har en del svart humor som passar in perfekt. Den kyliga stämningen får Joel Coen fram på ett lysande sätt och sedan är det inte sämre av att manuset är riktigt bra och välskrivet.

Frances McDormand är mycket bra som polisen Margie och hon känns naturlig i rollen. Hon belönades med en Oscar för den rollen. William H. Macy har alltid varit en liten favorit hos mig och här gör han än en gång en riktigt bra roll, som Jerry Lundegaard. Steve Buscemi är alltid ruskigt bra och här är han klockren som Carl och det är även skoj att se Peter Stormare som den tystlåtne Gaear Grimsrud.

Bröderna Coen har gjort många grymt bra filmer genom åren och jag uppskattar verkligen att de har en originell stil och gör filmer som ingen annan. Fargo är en lysande film och tål att ses många gånger.

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En av världens bästa filmer om man frågar mig, en underbar bladning av rå Thriller och svart humor, coen bröderna arbetar tillsammans som en person och musiken är hur bra som helst och skådespelarna gör alla sina bästa roller hittils. Deras näst bästa film, efter Big Lebowski.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bröderna Coen gör alltid väldigt bra filmer. Men min favorit av dem alla är absolut Big Lebowski! Jeff Bridges, John Goodman och Steve Buscemi är en otroligt rolig trio i den!

Fargo är också väldigt klockren. Väldigt kul karaktär Peter Stormare spelar i filmen, (min favorit). Att folk i staden är typ ättlingar från skandinavien gör saken roligare. Alla säger "Jaa!" på ett roligt sätt
2566 inlägg
för
2566 inlägg
Då har man äntligen sett [i:m4geffv5]Fargo[/i:m4geffv5]. Jag hade mycket höga förväntningar som inte uppfylldes. Men det är en bra film. Den korta speltiden var inte mycket att hurra över, och storyn kändes ganska tunn. Skådespelarna gör bra jobb allihop, särskilt Steve Buscemi. Svart humor blandas in på ett bra sätt i den tragiska berättelsen.

Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden