TITEL: Master and Commander
GENRE: Action/Drama/Äventyr/Krig
REGISSÖR: Peter Weir
SPELTID: 138 min
SKÅDESPELARE: Russell Crowe, Paul Bettany, James D'Arcy
IMDB-LÄNK: http://us.imdb.com/title/tt0311113/
MITT BETYG: 4.5
HANDLING:
Detta storslagna äventyrsdrama är baserat på Patrick O’Brians roman och vi ser Russell Crowe i huvudrollen som "Lucky" Jack Aubrey. Jack leder sin besättning på H. M. S. Surprise i en kamp mot en tyngre beväpnad och skoningslös fiende och jakten tar skeppet till andra sidan av världen.
PERSONLIG KOMMENTAR:
Denna film är precis i min smak, en kamp mellan två knivskarpa hjärnor. England versus Frankrike, antagligen början till britternas nutida känslor för fransmännen.
Skådespeleriet och miljöerna är av toppklass, även fast ingen representant av det täcka könet kan hittas i rollistan.
Jag anser att denna film är 2003 bästa film och bör ses.
3462 inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bra recention Mats, håller dock inte med dig vad gäller betyget.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Härlig recention Mats
Jag tycker att filmen är mycket bra, man levde sig in i filmen så att säga, mendet är inte 2003 bästa film ( enligt mig )
Jag tycker att filmen är mycket bra, man levde sig in i filmen så att säga, mendet är inte 2003 bästa film ( enligt mig )
Saknas
för
Inga inlägg
Är det någon som har kollat in min recention av "Alien"? Det kanske är något jag ska fortsätta med...
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skulle nog säga att de 0.5 timmarna var mer meningslösa.
Saknas
för
Inga inlägg
Hela filmen var grymt cool och bra som fan. En solklar 4a. Ett stort jävla frågetecken varför inte Paul Bettany fick en Oscar för sin roll (han nominerades inte äns!!??).
Saknas
för
Inga inlägg
Filmen är en solklar 4.Crowe och Bettany är perfekta för rollerna.
Tyckte filmen var rätt okej! Får 3.5!
Blev störd i början när en liten berättar text visades och översättningen var i samma färg så man såg nästan inte vad det stod!(därav att jag missade handlingen lite)
Blev störd i början när en liten berättar text visades och översättningen var i samma färg så man såg nästan inte vad det stod!(därav att jag missade handlingen lite)
Saknas
för
Inga inlägg
Ja fast du sänker väll endå inte ditt betyg för det?
Nej! självklart inte!
Det var inte min typ av film även fast den var bra! Gav den [b:khal5o9l]3,5[/b:khal5o9l](kanske skulle ha gett den 4, eller stark 3.5)
Det var inte min typ av film även fast den var bra! Gav den [b:khal5o9l]3,5[/b:khal5o9l](kanske skulle ha gett den 4, eller stark 3.5)
Saknas
för
Inga inlägg
Ok jag tänkte väll det.Annars hade det varit ett väldigt petigt och dumt skäl.
Saknas
för
Inga inlägg
Även jag har nu sett denna film (2 år försenad, jag vet) och jag tycker att den var riktigt bra faktiskt. Ger den dock 'bara' en trea eftersom jag tyckte att den blev lite rörig ibland.
Slutet på filmen var i alla fall riktigt bra, tycker jag!
Slutet på filmen var i alla fall riktigt bra, tycker jag!
Saknas
för
Inga inlägg
blev rätt så störd i salongen av en gubbe som satt bakom, men filmen ger jag