TITEL: Predator
GRENRE: Action
SPELTID: 107 minuter
REGISSÖR: John McTiernan
SKÅDESPELARE: Arnold Schwarteznegger, Carl Weather, Kevin Peter Hall
OSCARS: 0
EGET BETYG: 3.5
HANDLING:
En elitgrupp legosoldater anlitas av CIA för att rädda en gissla som hålls fågna av gerilan i centralamerikas djugaste djungel. Elitgruppen, ledda av major Dutch anländer till platsen och eliminerar utan större problem fienden. I djungeln väntar dock en större fara för soldaterna. En fara som kan göra sig osynlig och som dödar människor för nöjets skull för att sedan gör troféer av dödskallarna och som inte tänker sluta förren han har dödat alla...
RECENTION:
Att "Predator" blev en succé är inte svårt att tro. Alla skådespelarna gör ett närmast fläckfritt agerande och specialeffekterna måste man bara imponeras av. De håller faktiskt in i dagens måtto. Vidare kan spänningen i "Predator" jämnföras med "Hajen" där spänninge aldrig försvinner utan stadig staplas ända tills den slutgiltiga finalen. "Predator" är en riktig klassiker och ett nytt filmmonster har blivit fött.
ONÖDIGT VETANDE:
Jesse Ventura (Blain) var 1987 en riktig soldat i den amerikanska armén och hade 1 cm större biceps än Arnold Schwartsenegger.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Private Area":2wjzzjmb]jag har köpt special edition utgåvan, så det är ingen gammal hyr film[/quote:2wjzzjmb]
japp.. men är den censurerad eller inte ??
japp.. men är den censurerad eller inte ??
Saknas
för
Inga inlägg
En film med en barbröstad-skrikande-blodtörstig Arnold schwarzernegger (ursäkta den dåliga stavningen) är oslagbar helst när han slåss mot en annan nästan lika blodtörstig motståndare!
Saknas
för
Inga inlägg
Mycket bra film för att vara från 87! En av mina favoriter. Arnold spelar väldigt bra i denna film!
Ger den en stark
Ger den en stark
Saknas
för
Inga inlägg
Just det JackBlack det är rätta takter jag ger också den
Saknas
för
Inga inlägg
Jag håller med JackBlack med! En väldigt bra film från 87! Den får
Saknas
för
Inga inlägg
Jag bara måste hålla med JackBlack här för filmen är helt otroligt bra! Bra där JackBlack! Du verkar vetamycket om filmer! Predator får en
Ja! Många verkar hålla med JackBlack här och det gör jag också! Predator såg jag för några år sedan och den är fortfarande en pärla! Bra där JackBlack!
Betyget bli
Betyget bli
Saknas
för
Inga inlägg
Predator är nog Arnolds bästa faktiskt tycker jag då men alla har ju sin egen åsikt. Jag gillar bara första filmen eftersom den har bäst story,bra skådisar och Arnold härliga brytning.
jepp tycker också ettan e bättre än 2an, gav den också FYRA, tvåan e väl då en TREA typ...
Helt klart en av Arnolds bästa.
Ta bara den fantastiska repliken, "You set us up. It was bullshit, all of it", med tysk-österikisk brytning. Obetalbar.
Ta bara den fantastiska repliken, "You set us up. It was bullshit, all of it", med tysk-österikisk brytning. Obetalbar.
Får en trea av mig, en helt godkänd film, helt enkelt. Inget speciellt dock.