TITEL: Terminator 2: Judgement Day
GRENRE: Action
SPELTID: 137 minuter
REGISSÖR: James Cameron
SKÅDESPELARE: Arnold Schwartznegger, Linda Hamilton, Robert Patrik
OSCARS: 4, b la för Bästa Special Effekter
EGET BETYG: 5
HANDLING:
12 år efter händelserna i första filmen så finner vi Sarah Connor inspärad på ett mentalsjukhus efter att ha försökt spränga en datafirma. Hennes son, John Connor bor hos ett par fosterföräldrar. Hotet från maskinerna kvarstår dock, och Sarah försöker förtvivlat att skydda sin son.
RECENTION:
Uppföljare är alltid ett hett ämne och "Terminator 2" var inget undantag.James Cameron, som hade filmer som "Aliens" och "The Abyss" i ryggen, valde då att dels satsa på två nya karaktärer, John Connor och den nya robotmodelen T-1000. Han valde också att ta med Arnolds model T-101 med i filmen, denna gång som John Connors beskydare. Det är just detta som gör att T2 står på egna ben och som delar upp de båda filmerna i olika kontraster. Den första visar en mörk framtidsvertion, medans den andra visar en strimma ljus och hopp mitt i det hela. Jag skulle vilja påstå, att detta är den perfekta uppföljaren.
ONÖDIGT VETANDE:
Filmen hade en budget på 91 miljoner och var på den tiden världens genom tidernas dyraste film.
Saknas
för
Inga inlägg
tror ni T3 hade blivit bra om James Cameron regisserat? och även varit med och gjort ett annat manus?
Den här filmen är ju grymt bra men den når inte ända fram till en 5:a....den får 4.5 i betyg av mig
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Falk":25bw6l6m]tror ni T3 hade blivit bra om James Cameron regisserat? och även varit med och gjort ett annat manus?[/quote:25bw6l6m]
Ja det tror jag. manuset till T3 var ju riktigt uselt och bara en kopia av T2. den hade säkert kunnat blivit bättre med Cameron som regissör.
Ja det tror jag. manuset till T3 var ju riktigt uselt och bara en kopia av T2. den hade säkert kunnat blivit bättre med Cameron som regissör.
Saknas
för
Inga inlägg
mm det e det jag menar. härliga effekter osv men verkligen usel...
Saknas
för
Inga inlägg
Cameron ville väl inte att filmen skulle göras, han var väl helt emot det väl?
Saknas
för
Inga inlägg
Ja jag tror att det kan ha varit så. Stackaren, T3 förstörde hans filmserie.
Saknas
för
Inga inlägg
och nu kommer man antagligen förstöra den ännu mer med en fyra?
Ja, så länge Mostow är med så lär den göra det...
Saknas
för
Inga inlägg
Återupplivar den här tråden...
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... ray&&ref=#
Denna ska inköpas, utan tvekan!
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt. ... ray&&ref=#
Denna ska inköpas, utan tvekan!
Den vill man ju ha. Tyvärr har jag redan vanliga och 3-discspecialedition, men kommer troligen skaffa denna också när den gått ner i pris lite.
Det är ju trots allt en av de bästa filmerna som gjorts.
Det är ju trots allt en av de bästa filmerna som gjorts.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Björksch":29wqas35]Den vill man ju ha. Tyvärr har jag redan vanliga och 3-discspecialedition, men kommer troligen skaffa denna också när den gått ner i pris lite.
Det är ju trots allt en av de bästa filmerna som gjorts.[/quote:29wqas35]
Du lä inte hinna köpa den då. Den kommer utgå på mindre än 1 månad, och kommer därför inte sänkas i pris!
Det är ju trots allt en av de bästa filmerna som gjorts.[/quote:29wqas35]
Du lä inte hinna köpa den då. Den kommer utgå på mindre än 1 månad, och kommer därför inte sänkas i pris!