1161 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
1161 inlägg
GENRE: Action/Äventyr
REGISSÖR: Michael Bay
SPELTID: 138 min
SKÅDESPELARE: Sean Connery, Nicolas Cage, Ed Harris
IMDB-LÄNK: http://www.imdb.com/title/tt0117500/
IMDB-betyg: 7.1
MITT BETYG: 4.5

HANDLING:
Elitsoldater ledda av överste Francis X Hummel (Harris) ockuperar den gamla fängelseön Alcatraz. Med turister som gisslan riktar de raketer laddade med biologiska stridsmedel mot San Francisco. Det är upp till Stanley Goodspeed (Cage) och den man som är den enda som har lyckats fly Alcatraz, John Mason (Connery), att rädda invånarna från en säker död!

PERSONLIG KOMMENTAR:
Michael Bays bästa rulle. Den här filmen passar mig perfekt. Det är full gas från början till slut och det finns inte en chans att man blir uttråkad! Skådespelarna håller en väldigt hög klass där Connery är helt fenomenal som John Mason! En av de bästa action filmerna någonsin! Värt att se på innan man går och tittar på Bays nästa film, Transformers!
4680 inlägg
för
4680 inlägg
The Rock är en av mina favoriter när det gäller actionfilm! Jag och en kompis brukade kolla på den ganska ofta när vi var yngre men den håller än idag. Det är en film alla action-älskare borde se!

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
denna är också en av mina absoluta action-favoriter. skitbra film!

1427 inlägg
för
1427 inlägg
Jäkligt spännande faktiskt!
Och snyggt filmad och bra effekter!
Underhållning på hög nivå!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
The Rock har jag sett massor med gånger eftersom det var min första film på DVD, men det är också en riktigt härlig actionfilm med bra skådespelare och en Nicholas Cage som passar utmärkt in. Att man hittar så bra personer som Harris, Morse, Spencer och Connery till en actionfilm är bara det värt en eloge. Klockren fyra.

Gillar man denna så kanske man ska ta sig en titt på Cages andra riktigt bra actionfilm, Face/Off som är lite annorlunda men lika bra.
2408 inlägg
för
2408 inlägg
En helt okej film för att vara av Michael Bay. Men det blir som vanligt lite för mycket. Håller dock med om att det är bra underhållning.

4488 inlägg
för
4488 inlägg
Filmen fungerar faktiskt dels för två saker... Cage och Connery's kemi mellan varandra och för att tempot i filmen sällan åker bergochdalbana vilket är mycket viktigt inom action, en film som tappar tempo hela tiden blir bara jobbig att anpassa sig till...

Storyn är totalt orealstisk men fiktion är här blandat med verkligheten lite som på samma sätt som i Face/Off ... Enda skillnaden är att den är Sci-Fi/Action... Det här är bara Action ...

The Rock tillhör den skaran av action filmer som är gjorda för ett enda syfte... Att underhålla och det lyckas den med... Varken mer eller mindre...

Den får 3,5 för att ja... Den var trots allt en favorit när man var mindre... Bara det är värt en halv poäng ...

Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Sen att main themet är helt underbart går ju inte att frånkomma!
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En av de bästa action filmerna någonsin och det enda vettiga jag sett av Michael Bay. Lustigt sammanträffande må jag då verkligen säga.
3462 inlägg
för
3462 inlägg
Den är väl ok, men så bra är den inte. T2 slår den här med hästlängder
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En väldigt bra actionfilm. Handlingsmässigt är det långt från ett mästerverk, men det tänker man inte på såmycket pågrund utav det höga tempot, den fantastiska musiken och den stundtals gryma skådespeleriet. Filmen får
648 inlägg
för
648 inlägg
Bortsett från att den gula ferrarin har olika skador i varenda scen och att skador av VX gas inte raderas av en autoinjektor så är det en snygg film med ett mästerligt soundtrack av Hans Zimmer.
Värre exempel finns i commando med den gula porshen och linan som syns när arnold håller ut skurken över stupet.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En grymt bra Ed Harris och Sean Connery. filmen var skönt gjort, dem mesta filmscener jag ser är stora "FETA" armér. Men denna film var perfekt. En liten armé mot en liten armé. Tyckte inte att det var värst många specialeffekter men action-tempot var otroligt högt. ena scenen var det prat ena scenen var det WAR... och japp dess soundtrack är grymt bra. bästa action soundtracket jag nånsin lyssnat på.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
En av Bays bästa filmer efter Transformers, mycket klichéer och militärrepliker. Men det finns mycket charm, Sean Connery funkar riktigt bra i rollen som gammal rymling och Nicholas Cage funkar som en bra sidekick...

En bra popcornsaction med andra ord
775 inlägg
för
775 inlägg
[quote="Grollo":1wfdeqcj]mycket klichéer[/quote:1wfdeqcj]
Som om det vore positivt.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Bays bästa film efter Transformers.

1: Därför att den är inte lika fjantig som hans andra filmer t.ex. Armageddon och Pearl Harbor.
2: Därför att Hanz Zimmers musik funkasr så bra i filmen och musiken är väldigt bra.
3: Därför att skådespelarna (Sean Connery, Nicholas Cage, Ed Harris m.fl.) är så bra i den.

Den får av mig.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
öh? varför tycker du att de filmerna är fjantiga?
1026 inlägg
för
1026 inlägg
[quote="Kenneth":2on0476k][quote="Grollo":2on0476k]mycket klichéer[/quote:2on0476k]
Som om det vore positivt.[/quote:2on0476k]

Skrev han att det var positivt eller?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Falk":1nn8gx3h]öh? varför tycker du att de filmerna är fjantiga?[/quote:1nn8gx3h]Shit, har du två veckor på dig att gå igenom allt?

Armageddon är tamefan den mest hollywoodianska filmen någonsin, i alla fall slutet. Det är helt sjukt hur jävla smörigt det är.

Pearl Harbor är en tre timmar lång såpa, redogjorde för allt i någon annan tråd (förmodligen Bay's egna tråd). Den är nästan lika amerikansk som Armageddon :o
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
ehm ok. säger mig fortfarande ingenting...
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden