Någon som har sett FOXs Justified där Timothy Olyphant spelar U.S. Marshal? Timothy Olyphant hur bra som helst i rollen som Seth Bullock i Deadwood.
Sen verkar Walton Goggins som spelade Shane i The Shield ha en rätt stor roll i serien.
Jag ska nog ta och se den här serien.
Nej, men Olyphant och Goggins gör att jag genast ska kolla upp serien, tack för tipset!
Tack själv jag gillar och dela med mig av det jag hittar! :)
Justified ska ni absolut se, riktigt jäkla bra serie. Den börjar bra och sedan blir den bara bättre och bättre, mycket bra skådespelarinsatser av samtliga. Serien har fått grönt ljus för en andra säsong också och den börjar sändas till våren :)
Tack Patrick!
Jag blev glad av att se att skåderspelar uppläget på serien.
Får en käsnla av att Timothy Olyphant passar bättre i serier än film. Är lite som du sa en gång Patrick att han är den tråkigaste Die hard skurken!
Jag blev glad av att se att skåderspelar uppläget på serien.
Får en käsnla av att Timothy Olyphant passar bättre i serier än film. Är lite som du sa en gång Patrick att han är den tråkigaste Die hard skurken!
Trevligt, kul att den fick en andra säsong!
Hehe tacka inte mig utan tacka TV-kanalen FX som väljer att satsa på sådana här serier ;) fan de kommer nog snart ikapp HBO vad det gäller kvalitét på TV. En annan som gör en jäkligt bra roll i serien är M.C. Gainey, han är med i bland annat Lost och i filmerna Breakdown och Con Air. Han kanske inte är så känd till namnet, men man känner igen honom då man ser honom. Justified är ju skriven av Elmore Leonard också, bara det är ju ett tecken på kvalité då han har skrivit manus till filmer som 3:10 to Yuma, Out of Sight, Get Shorty, Jackie Brown, Mr. Majestyk etc.
Håller med dig om Olyphant, det han gjort i filmens värld bleknar i jämförelse med vad han har gjort i seriernas !
Kan tipsa dig om en annan jäkligt bra serie, ja om du inte har sett den, som FX sänder som heter Damages. Även där har Timothy Olyphant en roll, men han dyker inte upp förräns i den andra säsongen tror jag, det finns hittills tre. Om du inte har sett den så ge den en chans, efter en tre fyra avsnitt så kan man inte sluta titta :) riktigt välskrivet och välspelat. Ingen crash boom bang serie, utan mer på det psykologiska planet och med tvister och vändningar som är ljusår bättre än dem man ser på film nuförtiden. Glenn Close, Ted Danson, Martin Short, Keith Carradine, William Hurt, Tom Noonan, Lily Tomlin, Zeljko Ivanek, Mario Van Peebles, Brett Cullen, Marcia Gay Harden, Casey Siamaszko, Mädchen Amick ja och så då Timothy Olyphant. Det är nog lite svårt att hitta en lika imponerande rollista i en TV-serie som den i Damages :) Även Ty Burrell från Modern Family är med.
Du också Brent :) ifall du inte sett Damages så rekommenderar jag den varmt, tror du skulle gilla den.
Håller med dig om Olyphant, det han gjort i filmens värld bleknar i jämförelse med vad han har gjort i seriernas !
Kan tipsa dig om en annan jäkligt bra serie, ja om du inte har sett den, som FX sänder som heter Damages. Även där har Timothy Olyphant en roll, men han dyker inte upp förräns i den andra säsongen tror jag, det finns hittills tre. Om du inte har sett den så ge den en chans, efter en tre fyra avsnitt så kan man inte sluta titta :) riktigt välskrivet och välspelat. Ingen crash boom bang serie, utan mer på det psykologiska planet och med tvister och vändningar som är ljusår bättre än dem man ser på film nuförtiden. Glenn Close, Ted Danson, Martin Short, Keith Carradine, William Hurt, Tom Noonan, Lily Tomlin, Zeljko Ivanek, Mario Van Peebles, Brett Cullen, Marcia Gay Harden, Casey Siamaszko, Mädchen Amick ja och så då Timothy Olyphant. Det är nog lite svårt att hitta en lika imponerande rollista i en TV-serie som den i Damages :) Även Ty Burrell från Modern Family är med.
Du också Brent :) ifall du inte sett Damages så rekommenderar jag den varmt, tror du skulle gilla den.
Att Elmore Leonard har skrivit Justified gör det mer intressantare han är en riktigt bra författare även Tarantinos favoritförfattare. Jag gillar showtimes Brotherhood irlänska gangstrar i Rhode island. Jason Isaacs spelar en irländsk gangster som kommer tillbaka till Rhode island efter han varit spårlöst försvunnen i några år. Han ska ta försöka ta bort sin västa rival som blivit boss över den irlänska maffian. Under dom åren han varit borta så har en en plan på hur han ska göra det. Jag såg alla tre säsongerna på något dygn. Kunde helt enkelt inte slita mig. Det var nästan jag tyckte Sopranos fick hålla hårt i hatten. Jason Isaacs är också en grymt bra skådis. Han var grymt bra i the green zone.
Breaking bad är också en sån serie som inte går att slita sig ifrån.
Länkar till Brotherhood. Visserligen har den några år på nacken nu. Men det finns säkert någon som missat den.
http://www.sho.com/site/brotherhood/home.do
Breaking bad är också en sån serie som inte går att slita sig ifrån.
Länkar till Brotherhood. Visserligen har den några år på nacken nu. Men det finns säkert någon som missat den.
http://www.sho.com/site/brotherhood/home.do
Hehe ja jag har faktiskt även sett Brotherhood och jag håller med dig, grymt bra serie och något så jäkla underskattad. Det fanns faktiskt planer för en fjärde säsong till den serien, men tyvärr blev det aldrig av, ungefär lika som med Deadwood med andra ord. Breaking Bad följer jag också, även den en mycket bra serie. Vissa avsnitt är dock lite väl skruvade, typ jaga en fluga i ett helt jäkla avsnitt ;) Men annars är den bra.
Vad jag retar mig att dom inte gjorde en tredje säsong på Brotherhood. Deadwoods slut slutade när det var som bäst jag förväntade mig värsta blodbadet. Jag köpte precis hem boken vid samma namn. Det var ett bra skådespelar upplägg i Deadwood Keith Carradine som du nämnde här ovan även Powers Boothe bortglömmda bra skådisar som fått sitta på bänken för länge får roller i bra tv-serier istället. Sen tyckte jag Don Jonson var bra har en fundering på att kolla upp Nash Bridges. Jag ska helt klart kolla in Damages. Tack för tipset. Gelnn Close även hon är bra, född för att spela elak häxa.
Kanske får ge Damages en ny chans. Såg bara de två första avsnitten av säs 1 och fastnade aldrig, men den kanske tar sig... Rollistan är ju minst sagt bra iaf, skönt att Ted Danson är tillbaka. Gillar mina 80-talshjältar :)
Brotherhood blev bättre för varje säsong så det var synd att det stannade vid tre säsonger.
Brotherhood blev bättre för varje säsong så det var synd att det stannade vid tre säsonger.
Fattar inte hur inte varför dom inte gjorde en tredje säsong. Men dom kan låta Weeds gå hur länge som helst. Den är väl uppe i säsong 6 nu? Första säsongen var okej men sen flippade den ut. Ska man göra humor på narkotika kan man ju ta med sig konsikvenserna också annars blir det bara löjligt.
Jag gillar Weeds, men den senaste säsongen har inte varit någon höjdare, börjar lite too much :)
Ända bra med den serien är Elisabeth Perkins komentarer.
Smaken är ju olika, jag tycker den är väldigt underhållande och sen älskar jag Mary-Louise Parker, en sjukt bra skådis som kan spela det mesta.
401 inlägg
Brent: Antar att du sett Angels in America med både Mary-Louise Parker och Justin Kirk.
Mary-Louise Parker är det inget fel på. Vi har ju olika smaker som du sa. Första säsongen var rätt okej men sen blev det lite för mycket av samma. Vissa av karaktärena är riktigt fjantiga. Sen har jag svårt för drogromantik. Typ filmer som Fear loathing in Las vegas, Trainspotting och Pulp Fiction gillar jag för dom vissar knarkets baksida. Det är väl möjligt att weeds gör det längre fram i säsongerna jag slutade se weeds efter 3 säsongen.
Patalo, visst har jag det. En fantantisk miniserie, extremt välspelad inte minst :)
mindkiller, jag kan förstå din syn på drogromantiken, men jag stör mig inte på det i Weeds fall då jag tycker serien är så medvetet skruvad att det inte går att ta den allt för seriöst.
mindkiller, jag kan förstå din syn på drogromantiken, men jag stör mig inte på det i Weeds fall då jag tycker serien är så medvetet skruvad att det inte går att ta den allt för seriöst.
401 inlägg
Tänkte väl det ;) Såg den rätt nyligen, och ja den är helt fantastiskt. Skådespeleriet är det som imponerar mest, gillade verkligen Justin Kirk i den, men manuset av Tony Kushners (och hans pjäs som det bygger på) ligger nog mycket till grund för det som fängslar en i filmen. Även Nichols regi är väldigt betydelsefull.
Som sagt en väldigt bra miniserie, rekommenderas till alla som inte sett den. Såg faktiskt allt i ett sträck, strax över 5 timmar. Totally worth it.
Som sagt en väldigt bra miniserie, rekommenderas till alla som inte sett den. Såg faktiskt allt i ett sträck, strax över 5 timmar. Totally worth it.
Jag såg Angels in America när den kom och den jätte vacker, skådespelar upplägget var jätte bra. Det känns mer som en pjäs än en serie. Sen gillar jag Al Pacinos roll i serien han går verkligen utaför allt annat han spelat den rollen passade perfekt för honom. Sen är Jeffrey Wright en bra skådis han är bra på att spela såna udda roller. Se bara rollen han gjorde som Jean-Michel Basquiat. Filmen heter Basquiat David Bowie spelar Andy Warhol.
Det har kommit en hel del serier från HBO den senaste tiden Hung, Treme, Boardwalk Empire, Board to death och Eastbound and Down. Eastbound and Down ska vara bra har jag hört, den har börjat gå på SVT nu tror jag. Hung har jag hör att det ska handla om välutrustade män. Board to death har jag också hört att den ska vara bra men vet inte vad den handlar om. Ni får gärna berätta vad ni tycker om ni har sett dom.
Än så länge har jag bara kollat på Boardwalk Empire och Treme. Gillar man Jazz musik ska man se Treme risken är att folk börjar lysnna på Jazz ännu mer när dom sett den serien. Utspelar sig i New Orleans efter natur katasrofen. Treme är skapad av David Simon som gjorde Homicide: Life on the streets, The corner och The Wire. Skådisar från dom serierna dyker upp i Treme bla Melissa Leo som är enormt bra i både Homicide och Frozen River. Utan för dom skådisarna gör John Goodman en bra roll en karaktär med enormt temprament.
Det är väldigt mysig stämning i Treme den rekomenderar jag starkt.
Det har kommit en hel del serier från HBO den senaste tiden Hung, Treme, Boardwalk Empire, Board to death och Eastbound and Down. Eastbound and Down ska vara bra har jag hört, den har börjat gå på SVT nu tror jag. Hung har jag hör att det ska handla om välutrustade män. Board to death har jag också hört att den ska vara bra men vet inte vad den handlar om. Ni får gärna berätta vad ni tycker om ni har sett dom.
Än så länge har jag bara kollat på Boardwalk Empire och Treme. Gillar man Jazz musik ska man se Treme risken är att folk börjar lysnna på Jazz ännu mer när dom sett den serien. Utspelar sig i New Orleans efter natur katasrofen. Treme är skapad av David Simon som gjorde Homicide: Life on the streets, The corner och The Wire. Skådisar från dom serierna dyker upp i Treme bla Melissa Leo som är enormt bra i både Homicide och Frozen River. Utan för dom skådisarna gör John Goodman en bra roll en karaktär med enormt temprament.
Det är väldigt mysig stämning i Treme den rekomenderar jag starkt.