Visa första inlägg
4340 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
4340 inlägg
Angels in America är verkligen suverän! Deprimerande men oerhört bra. Älskar Thomas Newman's musik också förutom allt annat du nämner Patalo. Patrick Wilson är riktigt bra där också, första gången jag såg han i något. Kan rekommendera You don't know Jack med Al Pacino, den är suverän. En tv-film från 2010, där Pacino spelar en verklig person som var först i USA med att hjälpa obotligt sjuka personer att dö genom självhjälp. Barry Levinson regisserar och förutom Pacino som vann en mycket välförtjänt Emmy för sin insats så medverkar John Goodman, Susan Sarandon och Brenda Vaccaro. Mycket sevärd!
Finns många intressanta serier på gång. Avskyr Jazz, men Treme ska jag ändå följa eftersom David Simon ligger bakom. Han är ett geni och har bara gjort kanongrejer, The Corner, The Wire och Generation Kill.
293 inlägg
för
293 inlägg
samtidigt, om du har svårt för musiken så kommer du ha en uppförsbacke med treme. det är dock skillnad på vanlig trad jazz och new orleans jazz. new orleans jazz är mycket bluesigare och funkigare :)
andra intressanta hbo filmer tycker jag är recount och the special relationship. michael sheen - hoho!
ser även fram emot deras phil spector filmatisering med pacino som spector. 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja, jag är rädd för det, men jag ska ge den en chans.
Recount och The special relationship är klart sevärda och Pacino som Spector kan ju inte bli annat än fantastiskt!!
401 inlägg
för
401 inlägg
Har läst lite om You don't know Jack, men inte tagit mig tid att kolla in den. Dock är ju Pacino en favorit, och om du säger att den är sevärd ska jag kolla in den. Behandlar ju ett intressant ämne också.
745 inlägg
för
745 inlägg
Recount och the Special relationship låter intressant. HBOs tv film "The Life and Death of Peter Sellers" tyckte jag var bra. Hade inte Peter Sellers skapat Clouseau hade han nog blivit seriemördare. Sen Gia och The Rat Pack tyckte jag också var bra.
David Brent vad tycker du om amrikanska The office då? ;)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Har faktiskt aldrig sett ett avsnitt av amerikanska Office pga att den engelska versionen är bland det mest geniala jag sett och jag fullkomligt avgudar Ricky Gervais. Så när amerikanarna ska göra sin version av något som inte i mitt tycke kan bli bättre så passar jag. Carrell är ju kul ibland men verkligen ingen Gervais. Tycker inte om när det ska göras remakes på allt, tycker inte det behövs i The Office fall. Men det kanske har sina stunder, ska inte såga det eftersom jag aldrig sett det, men att det skulle nudda vid originalets nivå kan jag aldrig tro.
745 inlägg
för
745 inlägg
Jag såg knappt 10 min på amrikanska versionen jag fick ont i magen. Jag har två stand ups med Ricky Gervais på dvd. Såg hans senaste film Cemetery Junction brukar inte gilla romaniska komedier men den var faktiskt bra. Filmen hade ett budskap också. Sen gillade jag jul avsnittet på Extras jag fick tårar i ögonen på hans syn om Big Brother. Det var enormt starkt slut på den serien. Hoppas han gör en ny serie snart med engelska skådisar när jag ser Ricky Gervais vill jag vara skonad från Hollywood. Men i Extras var det Hollywood skådisar men det var en helt annan sak.
141 inlägg
för
141 inlägg
kan bara instämma om Angels in America, en av de bättre miniserier jag sett. Ruskigt välskriven historia med fantastiskt balanserande och givande fantasyinslag. Och visst är Emma Thompson en ängel! Jag är på gång att se HBO's nya med Al Pacino, som ni också tipsat om här, verkar lovande!
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller med dig helt mindkiller om avslutet på Extras, blev enormt gripen, hade inte alls väntat mig den svärtan, men just därför träffade det helt rätt, mannen är ett geni. Riktigt sugen på Cemetery Junction, ska försöka se den i helgen, verkar riktigt lovande!
Tror du kommer gilla den Lebowski, bara Pacino's insats gör den sevärd!
745 inlägg
för
745 inlägg
Se på Cemetery Junction i helgen Ricky Gervais karaktär är bra.
Jag såg första  avsnittet av Justifeid lite som en modern vilda wästern. Bra handling Wlaton Goggins är skurken i ett Arian Brotherhood gäng. Serien utspelar sig i With trash miljö. Jag ser fram emot resten nu har jag den och Boardwalk Enpire i helgen.
Gillar du ststand up ska du kolla upp Bill Hicks. Han var också ett riktigt geni men han är tyvärr inte med oss längre han dog i Cancer bara 32 år gammal.
http://www.youtube.com/watch?v=aBCkm9-LvRg
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Det får bli så :) Ska kolla upp hicks också, tack för tipset!
745 inlägg
för
745 inlägg
Nu har jag fatsnat i Justified risken är att ni kommer göra det med... Det här är en riktigt bra serie. Håller med Patrick att det finns en risk att FOX går förbi HBO snart. Justified har grymt sköna dialoger och Timothy Olyphant är grymt bra i rollen som U.S. Marshal Raylan Givens. Förstår att Tarantino älskar Elmore Leonard pga av dialogerna i hans böcker.
Seth Bullock kan ta och kamma sig.
141 inlägg
för
141 inlägg
OT; såg precis You Don't Know Jack och kan bara säga att det var en ruskigt bra film som får en att tänka till lite extra. Man balanserar mellan skratt och tårar och moraldilemmat är aldrig helt klart, sjäv stödjer jag dödshjäpen, men hur långt kan man gå? En fråga som tål att tänka på. Pacino, Sarandon, Goodman och den smått geniale Huston gör denna film till ett måste.
745 inlägg
för
745 inlägg
Får nog ta och kolla upp You Dont Know Jack. Tack för tipset! :)
5248 inlägg
för
5248 inlägg
You dont know Jack är inte alls så bra som jag hoppades på. För att vara en TV-film javisst, men nja.
745 inlägg
för
745 inlägg
Jag ska beställa boken Pronto av Elmore Leonard som handlar om Raylan Givens tid i Miami. Shit vad bra denna serie är. Boardwalk Empire och Justified is the shit detta året i serier för min del.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
Justified är klockrent ! kul att du gillade den, alltid någon som tycker något bra om något jag säger om något, fattar någon ?
745 inlägg
för
745 inlägg
Det är så skön dialog i serien jag har skratta en hel del åt Raylan Givens komentatrer. :))
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Har nu sett piloten och gillade den även om det vart bitvist segt samt att man aldrig riktigt fruktade någon av skurkarna, but thats justified ;)
428 inlägg
för
428 inlägg
Gillar Säsong 3 betydligt mera än säsong 2 hittils. Riktigt jävla bra. Då smörar jag lite med att säga, det var psychopatrik som fick mig att kolla på denna serie, tack! :D
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden