HOLLYWOOD.
Peter Stormare är inte glad över att ha tvingats flytta från Los Angeles till Chicago.
Han får trösta sig med att tv-serien ”Prison break” verkar vara värd det. Den får toppbetyg av amerikanska recensenter.
– Det är som med ”24” och ”Lost” – man vill inte missa ett enda avsnitt, skriver Life & Style som ger serien fyra stjärnor av fyra.
Entertainment Weekly håller med när den delar ut betyget A–:
– Låt oss hylla den här serien för att vara så välinspelad och innehålla såna skickliga skådespelarinsatser.
Maffiamedlem
Fängelsedramat som regisseras av Brett Ratner (”Rush hour”) kretsar kring en man (Michael Schofield) som försöker bevisa att hans dödsdömde bror är oskyldig till mordet på USA:s vicepresident.
Stormare spelar en maffiamedlem bakom galler, som mutas av Schofields rollfigur.
– Serien är pulserande intensiv. Den blandar gastkramande action likt ”24” med råheten i ”Oz”, skriver In Touch.
Övergav sitt hus
När Stormare först skrev på för rollen skulle inspelningen ske i Los Angeles. Men produktionen flyttades till Chicago. Stormare hade inget annat val än att överge sitt hus i LA och flytta med.
– Chicagos vinter är inget jag ser fram emot, sa han när Aftonbladet träffade honom i Beverly Hills.
Att döma av toppbetyget kan serien överleva mer än en vinter. Men skulle den fortsätta är det inte givet att Stormare stannar kvar.
– Jag har skrivit på för en säsong. Det får nog räcka, säger han.
Källa:Aftonbladet
Saknas
för
Inga inlägg
Jag klarar ju av våld, men det är som Richie säger så har jag [i:2xfgo6mm]hört[/i:2xfgo6mm] att de "tar i" med våldet.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote:1pnsh92p]Jag klarar ju av våld, men det är som Richie säger så har jag hört att de "tar i" med våldet.[/quote:1pnsh92p]
I Oz ja, inte Prison Break! Eller ?
Den amerikanska sändingen ska visst ha uppehåll nu till Mars 2006! Hoppas verkligen det kommer tillbaka tidigare än så! Nån som vet skälet till uppehållet ?
Den amerikanska sändingen ska visst ha uppehåll nu till Mars 2006! Hoppas verkligen det kommer tillbaka tidigare än så! Nån som vet skälet till uppehållet ?
1753 inlägg
Skälet är enkelt, inga fler avsnitt finns inspelade ännu =)
Serien var från början menad att bara sändas i 13 avsnitt, som "utfyllnad" innan 24 kom tillbaks. Men ingen hade räknat med att den skulle bli så väl emottagen och populär som den blev, och Fox beställde genast in 9 avsnitt till för att göra säsong 1 komplett. Men eftersom 24 börjar sändas igen i januari på samma tid, så vet man inte riktigt heller vad man ska göra av de nya avsnitten. Det gick t.o.m rykten om att de skulle sändas först till sommaren :-S så jag antar att mars 2006 är en ganska bra kompromiss...
Dessutom, jag vet inte om nån redan nämnt det, men lite intressanta fakta... Lite halv-spoilers kanske också men va fan. Man har sagt at det endast blir 2 säsonger av "Prison Break" och inget mer, oavsett seriens popularitet. Den första innanför fängelsets murar, och den andra om livet utanför.
Serien var från början menad att bara sändas i 13 avsnitt, som "utfyllnad" innan 24 kom tillbaks. Men ingen hade räknat med att den skulle bli så väl emottagen och populär som den blev, och Fox beställde genast in 9 avsnitt till för att göra säsong 1 komplett. Men eftersom 24 börjar sändas igen i januari på samma tid, så vet man inte riktigt heller vad man ska göra av de nya avsnitten. Det gick t.o.m rykten om att de skulle sändas först till sommaren :-S så jag antar att mars 2006 är en ganska bra kompromiss...
Dessutom, jag vet inte om nån redan nämnt det, men lite intressanta fakta... Lite halv-spoilers kanske också men va fan. Man har sagt at det endast blir 2 säsonger av "Prison Break" och inget mer, oavsett seriens popularitet. Den första innanför fängelsets murar, och den andra om livet utanför.
Saknas
för
Inga inlägg
Hmm jaha är det så det ligger till.
Hero, personligen tycker jag verkligen inte de tar i med våldet i prison break, se föregående inlägg.
Hero, personligen tycker jag verkligen inte de tar i med våldet i prison break, se föregående inlägg.
Tänk om de för en gång skull kunde hålla på det(bara 2 säsonger). Det brukar alltid bli någon säsong förmycket som gör att man tappar intresset.
Saknas
för
Inga inlägg
Tank för infon, om uppehållet etc. Har också läst att andra säsongen ska handla om livet utanför, dock visst jag inte att det skulle sluta där!
[quote:2rpandkt]Hmm jaha är det så det ligger till.
Hero, personligen tycker jag verkligen inte de tar i med våldet i prison break, se föregående inlägg.[/quote:2rpandkt]
Nej, inte jag heller..Undrar dock om Tyler tror vi menar så eller inte.
[quote:2rpandkt]Hmm jaha är det så det ligger till.
Hero, personligen tycker jag verkligen inte de tar i med våldet i prison break, se föregående inlägg.[/quote:2rpandkt]
Nej, inte jag heller..Undrar dock om Tyler tror vi menar så eller inte.
Saknas
för
Inga inlägg
Denna serie är helt klart bättre än Lost
Lost är nog annars bra, men då man aldrig får någon förklaring till vad som händer
Lost är nog annars bra, men då man aldrig får någon förklaring till vad som händer
Denna serie dominerar! kan bara hoppas att producenterna inte blir för giriga och drar ut på det för mkt (läs Lost)
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hero":1x0jnbdc][quote:1x0jnbdc]Jag klarar ju av våld, men det är som Richie säger så har jag hört att de "tar i" med våldet.[/quote:1x0jnbdc]
Den amerikanska sändingen ska visst ha uppehåll nu till Mars 2006! :( :o Hoppas verkligen det kommer tillbaka tidigare än så! Nån som vet skälet till uppehållet ?[/quote:1x0jnbdc]Jag snackar om [b:1x0jnbdc]Oz[/b:1x0jnbdc]. Ni har ju själva skrivit här att det [i:1x0jnbdc]inte[/i:1x0jnbdc] är lika våldsamt som [b:1x0jnbdc]Oz[/b:1x0jnbdc]. Bara så att alla är på det klara med det.
Den amerikanska sändingen ska visst ha uppehåll nu till Mars 2006! :( :o Hoppas verkligen det kommer tillbaka tidigare än så! Nån som vet skälet till uppehållet ?[/quote:1x0jnbdc]Jag snackar om [b:1x0jnbdc]Oz[/b:1x0jnbdc]. Ni har ju själva skrivit här att det [i:1x0jnbdc]inte[/i:1x0jnbdc] är lika våldsamt som [b:1x0jnbdc]Oz[/b:1x0jnbdc]. Bara så att alla är på det klara med det.
Saknas
för
Inga inlägg
tv3 brukar inte ha så många bra serier, fast den här verkar rätt så bra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Private Area":3dvt4ct2]tv3 brukar inte ha så många bra serier, fast den här verkar rätt så bra.[/quote:3dvt4ct2]
verkar ? ;O den är bra ^^,
verkar ? ;O den är bra ^^,
Varför visar tv3 det första avsnittet både imorgon och på måndag? Jag förstår mig inte på dessa "smygpremiärer"!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":1x75pdd8]Varför visar tv3 det första avsnittet både imorgon och på måndag? Jag förstår mig inte på dessa "smygpremiärer"! [/quote:1x75pdd8]
för att de vill att man ska kolla på tv mer nej men.. jag vet inte heller. Men de vill ju typ få fler att kolla serien. För alla är ju inte hemma eller har tid att kolla på de just den dan.. så de visar avsnittet senare också Så fler folk ska följa serien
för att de vill att man ska kolla på tv mer nej men.. jag vet inte heller. Men de vill ju typ få fler att kolla serien. För alla är ju inte hemma eller har tid att kolla på de just den dan.. så de visar avsnittet senare också Så fler folk ska följa serien
Tv-folket är bra smarta alltså!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Richie":2u23vjht]Tv-folket är bra smarta alltså! [/quote:2u23vjht]
hehe jo de är väl så de kommer på sätt så att vi ska se på mer tv
Men det är ju bra på ett sätt.. så man kan få se underbara filmer/serier
hehe jo de är väl så de kommer på sätt så att vi ska se på mer tv
Men det är ju bra på ett sätt.. så man kan få se underbara filmer/serier
Saknas
för
Inga inlägg
tyckte första avsnittet var riktigt lovande.... gillar hans tatuering den var riktigt smart uttänkt:D
Saknas
för
Inga inlägg
kommer det vara ett avsnitt i veckan som visas eller?
Jepp, det var ett bra första avsnitt! Den här serien kommer jag definitivt att följa!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Private Area":3eosyszs]kommer det vara ett avsnitt i veckan som visas eller?[/quote:3eosyszs]
som jag har uppfattat det ska det gå på måndagar kl 2100 i går var ju bara "smygpremiär"
som jag har uppfattat det ska det gå på måndagar kl 2100 i går var ju bara "smygpremiär"