Adam Sandler är en succé på Netflix. Den nya komedin med Jennifer Aniston har ”den största premiärhelgen någonsin för en Netflix-film” enligt streamingtjänsten själva.
Över 30 miljoner abonnenter såg paret lösa en mordgåta i "Murder Mystery" under helgen, meddelar Netflix officiella komedi-konto på Twitter:
Över 30 miljoner abonnenter såg paret lösa en mordgåta i "Murder Mystery" under helgen, meddelar Netflix officiella komedi-konto på Twitter:
🚨ADAM SANDLER AND JENNIFER ANISTON BREAKING NEWS ALERT🚨
— Netflix Is A Joke (@NetflixIsAJoke) 18 juni 2019
30,869,863 accounts watched Murder Mystery in its first 3 days - the biggest opening weekend ever for a Netflix Film. 13,374,914 accounts in the US and Canada, and 17,494,949 more worldwide.
Företaget brukar inte släppa sina tittarsiffror men på sistone har de blivit allt mer öppna med sina mest framgångsrika titlar. Enligt rapporter räknas ”en tittare” som någon som sett minst 70 procent av filmen. Men ett konto kan också se filmen flera gånger, eller användas av flera personer, och räknas fortfarande bara en gång.
Inom Adam Sandlers avtal med Netflix ska han producera totalt åtta långfilmer för streaming. Deras nästa projekt blir en Halloween-komedi.
Inom Adam Sandlers avtal med Netflix ska han producera totalt åtta långfilmer för streaming. Deras nästa projekt blir en Halloween-komedi.