Det råder Barbie-feber i hela landet. Hittills har "Barbie" sålt 799 816 biobiljetter i Sverige, med en omsättning på över 117 miljoner kronor. Detta göra "Barbie" till årets mest sedda film och den mest inkomstbringande filmen någonsin för Warner Bros. i Sverige.
Greta Gerwigs komedi har blivit ett populärkulturellt fenomen och gjort succé över hela världen och slagit liknande rekord i alla nordiska länder. Häromdagen blev den också 2023 års mest inkomstbringande film världen över.
- Vi är glada och stolta över hur den nordiska publiken har anammat Barbie, och för det otroligt hårda jobb som biograferna har lagt ner för att skapa dessa fantastiska resultat, kommenterar Warner Bros marknadschef Jessie Ross och distributionschef TF Dreyer i ett pressmeddelande.
Och Barbie-febern slutar inte här: "Barbie" får sin IMAX-premiär den 22 september, i en ny version som innehåller nya scener.
Vad tyckte ni om "Barbie"? Kommentera nedan.