Amerikanska sajten Buzzfeed nöjer sig inte med att underhålla världen med ändlösa quizar och tester. Nu ska de ge sig in i filmbranschen tillsammans med filmbolaget Lionsgate.
Planen är att gemensamt skapa "socialt relevanta high concept-filmer för Generation Z och millennials", skriver Variety. Filmerna kommer sannolikt att släppas online snarare än på bio. Man kommer arbeta med såväl prisvinnande filmskapare som nya röster bakom kameran.
Ett antal filmer är redan under utveckling (den första släpps redan 2021), men än så länge finns det inga fler detaljer.
Planen är att gemensamt skapa "socialt relevanta high concept-filmer för Generation Z och millennials", skriver Variety. Filmerna kommer sannolikt att släppas online snarare än på bio. Man kommer arbeta med såväl prisvinnande filmskapare som nya röster bakom kameran.
Ett antal filmer är redan under utveckling (den första släpps redan 2021), men än så länge finns det inga fler detaljer.
Läs också om Universals historiska avtal med AMC som skakar om filmbranschen just nu.