Måndagen 14 augusti är dagen då C More tackar för sig.
Den nordiska streamingtjänsten, ihop med en rad nischade tv- och sportkanaler med samma namn, har underhållit tittare i Sverige, Norge, Finland och Danmark sedan 2012. Men nu är det dags att ta farväl av varumärket som funnits i mer än tio år. Idag flyttar C More in på TV4 Play och kanalerna döps om.
Ett beslut som kanske inte direkt överraskar. Under streamingkriget som pågått de senaste åren har det blivit tydligt att inte ens välkända varumärken som Disney eller HBO lyckas bli lönsamma. Och C More har, trots en del starka sporträttigheter och en strid ström av Beckfilmer och brittisk crime, haft svårt att mäta sig med konkurrenterna.
Från och med idag hittas samma innehåll på TV4:s playtjänst, under ett nylanserat betalabonnemang kallat TV4 Play+.
Ägarna TV4 slaktar varumärket C More.
”Vi bygger på kraften i TV4 och att vi ser en fullkomlig logik i att sätta samman de här två tjänsterna (...) så att våra användare och kunder kan få en bättre upplevelse ur alla perspektiv", förklarar kanalen.
Vad gäller för mig som C More-tittare?
Du som är betalande kund på C More bör få mer information nästa gång du loggar in i appen. Ditt abonnemang och allt innehåll har förts över till TV4 Play+ där du ska kunna använda samma inlogg. Men tjänsten C More kommer att finnas kvar "tills vidare".
Nya TV4 Play+ (abonnemanget som motsvarar C More) kommer att kosta 149 kr i månaden. Det finns även ett billigare abonnemang med reklam och något begränsat utbud för 59 kr i månaden.