Serietidningsfilmen ”Shazam!” har just fått sin officiella logotyp. Om den ser bekant ut, kan det bero på att svenske regissören tidigare visat upp en liknande på sin Twitter-profil.
Sandberg berättar att studion valde att basera den officiella loggan på hans egna design:
The logo had been revealed already without any of us knowing it. Same font, same design, colours are a bit different. Well played @ponysmasher pic.twitter.com/vi5fDZbgoG
— Twan (@Green_Archerr) 20 mars 2018
Months ago I made a logo myself in Blender to use for presentations and stuff. They wound up basing the official logo on that. I guess my presentation made quite an impression 🙂 I had no idea my twitter banner would end up a spoiler. https://t.co/BcmABkrgxx
— David F. Sandberg (@ponysmasher) 20 mars 2018
DC har haft det lite kämpigt med sina storfilmer. ”Wonder Woman” blev en välbehövlig fullträff, medan titlar som ”Suicide Squad” och ”Batman v Superman” fått ta emot dålig kritik. Igår stod det klart att deras senaste storsatsning ”Justice League” blev den minst inkomstbringande titeln i DC:s filmuniversum med ”bara” 660 miljoner dollar i kassan.
Men det ser lovande ut framöver, och mer fokus på enskilda hjältar kan vara precis vad fansen vill ha. Flera nya filmer är på väg, bland annat ”Aquaman” i vinter, och såklart Sandbergs ”Shazam!” som debuterar på bio i april 2019. Filmen berättar om en pojke som kan förvandlas till vuxen superhjälte med hjälp av ett magiskt ord.
Men det ser lovande ut framöver, och mer fokus på enskilda hjältar kan vara precis vad fansen vill ha. Flera nya filmer är på väg, bland annat ”Aquaman” i vinter, och såklart Sandbergs ”Shazam!” som debuterar på bio i april 2019. Filmen berättar om en pojke som kan förvandlas till vuxen superhjälte med hjälp av ett magiskt ord.
Gillar ni den nya logotypen?