Skribent

MovieZine

4 mars 2022 | 15:30

Disney+ lanserar ett billigare abonnemang - med reklam

Ett nytt abonnemang testas i USA i slutet av 2022.
Streamingtjänsten Disney+ kommer att lansera ett nytt abonnemang - med reklam. Abonnemanget blir billigare än det ordinarie priset (idag 89 kr per månad), men just nu finns det inga mer detaljer.
 
Bolaget hoppas att denna nya abonnemangsform ska hjälpa dem nå målet på 230-260 miljoner abonnenter runt om i världen under år 2024. Streamingjätten finns just nu i 130 miljoner hushåll men tillväxten håller på att avta, skriver Variety
 
- Att erbjuda tillgång till Disney+ till en bredare publik är en seger för alla - konsumenter, annonsörer och våra filmskapare, kommenterar Kareem Daniel från Disney Media and Entertainment Distribution.
 
Abonnemanget med annonser kommer att först lanseras i USA i slutet av 2022. Nästa år är planen att gå internationellt. 
 
Stora bolag som Paramount, HBO och Discovery har idag streaming-alternativ med reklamfilm på den amerikanska marknaden, här i Sverige blir det dock något nytt för de abonnenterna som vill spara några slantar på Disney+.
| 4 mars 2022 15:30 |