Intresset har varit stort för Disneys nya streamingtjänst, som vill locka in fans och barnfamiljer med nostalgi och starka varumärken.
Fem månader efter lanseringen i USA, och några veckor sedan den släpptes i utvalda europeiska länder, har Disney+ nått en ny milstolpe. Deadline berättar att tjänsten nu har 50 miljoner betalande prenumeranter. Corona-karantänen har antagligen hjälpt till att locka filmsugna tittare, och man passade på att släppa storfilmer som "Frost 2" och "Framåt" på tjänsten i förtid.
Disney hade ett mål att nå 60-90 miljoner hushåll år 2024, så man kan säga att de är på god väg. Jämförelsevis har Netflix 167 miljoner prenumeranter runt om i världen.
Lanseringen av Disney+ i Sverige sker någon gång i sommar.
Fem månader efter lanseringen i USA, och några veckor sedan den släpptes i utvalda europeiska länder, har Disney+ nått en ny milstolpe. Deadline berättar att tjänsten nu har 50 miljoner betalande prenumeranter. Corona-karantänen har antagligen hjälpt till att locka filmsugna tittare, och man passade på att släppa storfilmer som "Frost 2" och "Framåt" på tjänsten i förtid.
Disney hade ett mål att nå 60-90 miljoner hushåll år 2024, så man kan säga att de är på god väg. Jämförelsevis har Netflix 167 miljoner prenumeranter runt om i världen.
Lanseringen av Disney+ i Sverige sker någon gång i sommar.