Dwayne "The Rock" Johnson har hittat ett nytt sätt att addera några nollor på sitt bankkonto. Den karismatiske actionhjälten, som verkar släppa en ny film varannan vecka, ser till att casha in varje gång han tipsar om sina premiärer i sociala medier.
Studios som vill att Johnson påminner publiken att se "Jumanji", "Rampage" eller "Skyscraper" får öppna plånboken, avslöjar Variety.
Hans nästa projekt "Red Notice" kommer göra honom 22 miljoner dollar rikare, varav 1 miljon är till för att skådespelaren ska tipsa sina egna fans om sin egna film. Men Dwayne Johnson har också blivit en riktig influencer, med enorm fanskara i sociala medier. Han följs av 13 miljoner på Twitter, 58 miljoner på Facebook och 105 miljoner på Instagram.
"Red Notice" handlar om en Interpol-agent som jagar världens mest eftertraktade konsttjuv. Filmen är gjord av Rawson Marshall Thurber och får biopremiär sommaren 2020... och det här tipsar jag om helt gratis.
Studios som vill att Johnson påminner publiken att se "Jumanji", "Rampage" eller "Skyscraper" får öppna plånboken, avslöjar Variety.
Hans nästa projekt "Red Notice" kommer göra honom 22 miljoner dollar rikare, varav 1 miljon är till för att skådespelaren ska tipsa sina egna fans om sin egna film. Men Dwayne Johnson har också blivit en riktig influencer, med enorm fanskara i sociala medier. Han följs av 13 miljoner på Twitter, 58 miljoner på Facebook och 105 miljoner på Instagram.
"Red Notice" handlar om en Interpol-agent som jagar världens mest eftertraktade konsttjuv. Filmen är gjord av Rawson Marshall Thurber och får biopremiär sommaren 2020... och det här tipsar jag om helt gratis.
Thurber står också bakom sommarens actionfilm med Dwayne Johnson - katastroffilmen "Skyscraper" med biopremiär i juli.