För några veckor sedan visades de första spelsekvenserna från det kommande spelet "Halo Infinite", under den direktsända presentationen Xbox Games Showcase.
Trailern för spelet blev dock snabbt något av en vattendelare och många fans av serien har uttryckt besvikelse, främst kring den låga grafiska standarden på spelet.
Sajten Eurogamer träffsäkert att spelet "ser ut som den falska plastträdversionen av Halo". En fiende som syns i trailer har till och med blivit lite av ett internetskämt, på grund av dess uttryckslösa och lågupplösta ansikte.
Spelet skulle egentligen släppas till Xbox One och den kommande Xbox Series X, i samband med lanseringen av den nya konsolen (som släpps någon gång i november).
Nu blir dock den nya konsolen utan sitt stora flagskepp, då utvecklingsteamet 343 Industries har gått ut med att spelet försenas till 2021.
Halo Infinite Development Update pic.twitter.com/TFZvXhRN9f
— Halo (@Halo) August 11, 2020
I inlägget skriver de att förseningen delvis beror på den rådande situationen i världen och att de förväntar sig att många kommer bli besvikna av beskedet, men att de lovar att jobba extra hårt med spelet.
"Den extra tiden låter oss avsluta det kritiska arbete som krävs för att leverera det mest ambitiösa Halo-spelet någonsin med den kvalitet vi vet att våra fans förväntar sig", skriver studiochefen Chris Lee.
Förhoppningsvis finns det sanning i de fina orden, då spelet ärligt talat inte såg särskilt vackert ut och förde tankarna till några av de tidigare spelen i serien.
Vad tycker du om beskedet? Vilka intryck fick du av "Halo Infinite"?
Tips! Välkommen in i vår nya Facebook-grupp GameZine