Serie

Skribent

Anna Thunman Sköld

30 juni 2014 | 18:00

Här är "The Strain"-bilden som blev för mycket för USA

Just nu i USA pågår en reklamkampanj för den kommande skräckserien "The Strain" men nu har kabelkanalen FX tvingats byta ut delar av den.
Anledningen är bilden här ovan. (Du ser den även i sin helhet här bredvid -->) En mask som kryper in/ut ur en människas öga blev för magstarkt allmänheten. Särskilt som den figurerade på billboards runtom i USA och med andra ord var uppblåst i jättestorlek. 

Efter att ha blivit överösta av kritik har nu FX  gått ut med ett kort pressmeddelande, skriver The Hollywood Reporter.

- Vi håller på att byta ut bilderna för "The Strains" utomhusreklam på flera ställen, säger en talesperson för FX, men nämner inget om hur många som ska bytas ut eller med vad. 

En av de som klagat är Kate Aurthur, skribent för sajten BuzzFeed.  Hon upprördes av vad hon såg.

"Som förälder till ett litet barn - för att inte nämna en vuxen person som hatar maskar som kryper ur ögonen på folk - är jag storligen förvånad över att se en sådan här bild på gatorna. Jag är livrädd för att min 4-åring ska upptäcka någon av dem (han skulle börja gråta) och har börjat köra omvägar för att slippa åka förbi någon av billboardsen."

"The Strain", som baseras på Guillermo del Toros och Chuck Hogans vampyrtrilogi har premiär 13 juli. del Toro har skrivit manus till fyra och regisserat tre av de sammanlagt 13 avsnitten. Inget sagt än om vilken svensk TV-kanal som kan tänkas plocka upp den.

Vad säger ni om reaktionerna? Är bilden stötande? Tyck till här nedan!
| 30 juni 2014 18:00 |