Film

Skribent

Viktor Eriksson

11 januari 2024 | 10:00

Netflix reklamabonnemang har nu över 23 miljoner aktiva användare

Reklamabonnenterna uppges i snitt titta på över två timmar Netflix per dag.
Netflix reklamchef Amy Reinhard berättar i samband med ett framträdande vid teknikmässan CES 2024 att streamingjättens reklamabonnemang nu har över 23 miljoner månatliga användare världen över, rapporterar Variety.
 
Netflix reklamabonnemang gör det möjligt att prenumerera på streamingtjänsten till ett lägre pris i utbyte mot att reklam visas tillsammans med innehållet. I dagsläget är abonnemangstypen än så länge inte tillgänglig i Sverige. 
 
För två månader sedan ska antalet reklamabonnenter på Netflix varit över 15 miljoner månatliga användare. I oktober sa Netflix också att reklamabonnenterna stod för cirka 30 procent av alla nya prenumeranter i de tolv länder där abonnemangstypen lanserats.
 
– Det vi är riktigt uppspelta över är engagemanget, säger Amy Reinhard.
 
Enligt henne ska Netflix reklamabonnenter i snitt titta på Netflix över två timmar per dag.
 
– Vi vet att det finns mycket arbete att göra från vår sida, men vi vill lära oss, testa och arbeta med våra reklampartners för att lista ut “Hur får vi verksamheten att växa på ett meningsfullt sätt?””
 
Hade du varit intresserad av ett billigare Netflix som också visade reklam?
| 11 januari 2024 10:00 |