Artikeln innehåller spoilers för “Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One”
Svenska Rebecca Ferguson berättar i en ny intervju med The Wrap, via Screenrant, om beslutet att döda hennes karaktär Isla Faust i “Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One”. Något som fick blandade reaktioner bland fansen. Inte minst då Ilsa Faust hunnit bli en favoritkaraktär för många sedan hennes introduktion i “Mission Impossible - Rogue Nation”.
– För att vara väldigt tydlig - för jag vet att många är ledsna över det, jag är ledsen över det också - jag hade spelat in tre filmer. Mitt avtal var klart. Och jag älskar henne mer än vad ord kan beskriva. Jag tycker att hon är en fantastisk, fantastisk karaktär, säger Rebbeca Ferguson och forstätter.
– Ilsa höll på att bli en lagspelare. Och vi kan alla vilja olika saker, men för mig, var Ilsa ett råskinn. Ilsa gjorde som hon ville. Ilsa var oberäknelig. Det kom in många karaktärer och det lämnade inte tillräckligt med plats för vad hon hade varit.
Skådespelerskan avslöjar också att “Mission Impossible”-filmernas ovanliga produktionsstil också innebar mycket väntan, vilket bidrog till beslutet att lämna.
– Rent själviskt så går det mycket tid åt till att göra en “Mission”-film. Och såvida du inte har mycket kameratid så är det mycket sitta och vänta på en stor film som kan ta upp till ett år att filma. Det kräver dedikation.
– Det finns ett tillfälle där du tänker att det behöver vara värt det, inte bara att du älskar karaktären och omfamnar Tom och McQuarrie och historien. Jag vill arbeta liksom. Jag vill arbeta. Jag vill inte sitta i en trailer och veta att det kanske kommer en scen.
Hon konstaterar att det sättet att göra en storfilm mer spontant både har sina för- och nackdelar.
– Du måste bokstavligen kunna hoppa när de ber dig hoppa, och det är vad som gör det otroligt. Du är råtränad, du har massa färdigheter. Det är så uppslukande engagerande när du väl filmar, men det är mycket väntan. Och ju fler karaktärer som tas in, desto mer väntan blir det.