Apples påkostade streamingtjänst Apple TV+ släpptes i november, men det går trögt framåt. Även om många kunder har fått fri tillgång till tjänsten i ett år, är de antingen omedvetna om det eller ointresserade.
Apple TV+ lanserades med ett erbjudande där alla som köpte en ny Apple-produkt (en Mac, iPhone, iPad, iPod Touch eller Apple TV-box) mellan september-oktober 2019 kunde prova tjänsten gratis under ett år.
Deadline skriver att bara en av 10 har aktiverat sitt kostnadsfria medlemskap. (Trist för alla andra: erbjudandet löpte ut i fredags.)
Analytiker tror att Apple kan ha misslyckats med sin marknadsföring av den nya streamingtjänsten, eller så är det en medveten strategi att rulla ut den långsamt. Att det endast finns en handfull originalserier i utbudet just nu gör nog också att intresset är svalt.
Apple TV+ lanserades med ett erbjudande där alla som köpte en ny Apple-produkt (en Mac, iPhone, iPad, iPod Touch eller Apple TV-box) mellan september-oktober 2019 kunde prova tjänsten gratis under ett år.
Deadline skriver att bara en av 10 har aktiverat sitt kostnadsfria medlemskap. (Trist för alla andra: erbjudandet löpte ut i fredags.)
Analytiker tror att Apple kan ha misslyckats med sin marknadsföring av den nya streamingtjänsten, eller så är det en medveten strategi att rulla ut den långsamt. Att det endast finns en handfull originalserier i utbudet just nu gör nog också att intresset är svalt.
Bland aktuela titlar finns dramaserien "The Morning Show" med Jennifer Aniston och Reese Witherspoon, och "For All Mankind" med Joel Kinnaman. Alfonso Cuarón, Ben Stiller och Steven Spielberg är inblandade i kommande satsningar.
Utan friår kostar ett abonnemang på Apple TV+ 59 kronor i månaden. Det är inte känt hur många prenumeranter man har lockat hittills.