Hur säljer man in en Cannes-vinnande och kritkerhyllad komedi bäst, för att inte framstå som snobbig arthouse?
Heter man Ruben Östlund så kan man lika gärna lyfta fram en av filmens mest omtalade, chockerande och roligaste scener. Det omskrivna kräk-kalaset som är en av höjdpunkterna i "Triangle of Sadness" står i fokus på den nyss släppta affischen. Här ser vi schweiziska Sunnyi Melles som en överklasskärring som blir matförgiftad ombord på en lyxyacht. En snygg grafisk detalj är att spyan har ersatts med flytande guld på posterbilden.
I "Triangle of Sadness" följer vi ett par unga influensers och modeller som vinner biljetter till en lyxig kryssning. Östlund driver med klassklyftorna mellan de fattiga och de rika (och de ännu rikare) med samma slags humor och satir som känns igen från hans förra film "The Square". Båda filmerna vann för övrigt Guldpalmen för Bästa film på filmfestivalen i Cannes.
Den första trailern till filmen har också precis släppts:
"Triangle of Sadness" får svensk biopremiär i oktober.