Filmstudion Warner Bros grundades år 1923. Inför det stora jubileet år 2023 väljer man nu att fräscha upp sin ikoniska logotyp. Tanken är att modernisera sin identitet för 2000-talet, säger studiochefen Ann Sarnoff till Deadline:
- När vi närmar oss vår 100-årsdag kände vi att tiden var rätt för att se över vårt varumärke, och vilka värden det står för. Vi vet att ett starkt varumärke inte bara ger oss en väg att gå, men också ett syfte. Det visar vår stolthet, och hjälper oss att kommunicera vilka vi är till våra anställda, våra kreativa partners och våra fans världen över.
- När vi närmar oss vår 100-årsdag kände vi att tiden var rätt för att se över vårt varumärke, och vilka värden det står för. Vi vet att ett starkt varumärke inte bara ger oss en väg att gå, men också ett syfte. Det visar vår stolthet, och hjälper oss att kommunicera vilka vi är till våra anställda, våra kreativa partners och våra fans världen över.
Den nya logotypen kan anpassas efter film, och kommer att synas på bioduken redan under 2020. Bland kommande filmer från Warner Bros finns animerade "Scoob!", serietidningsfilmerna "Birds of Prey" och "Wonder Woman 1984", samt Christopher Nolans thriller "Tenet".