Förra året släpptes spelet "Undawn" till mobiler och PC, där en karaktär spelad av Will Smith ("Men in Black", "Bad Boys") måste överleva i en postapokalyptisk miljö som tagen ur filmen "I Am Legend".
Här gäller det för spelaren att utforska en öppen värld och samarbeta med andra för att överleva mot de infekterade zombierna, samt samla resurser och bygga baser.
Enligt en rapport från sajten Reuters har det dock inte gått särskilt bra för spelet.
Spelet är utvecklat av det enorma kinesiska bolaget Tencent, som enligt rapporten har "floppat spektakulärt" trots stöd från Hollywood-stjärnan Will Smith och en budget på närmare 140 miljoner dollar.
Källor berättar för Reuters att "Undawn" utvecklades av över 300 personer. Spelet ska helt enkelt inte ha dragit in tillräckligt med pengar.
Tencent har även nyligen försenat det kommande mobilspelet "Assassin’s Creed Jade", som utspelar sig i Kina. Förseningen är del i en omstrukteringen på företaget där de vill fokusera mer på sina framgångsrika spel som "Genshin Impact" istället för att utveckla västerländska serier – på grund av för låga intäkter.
Tencent ska även ha ett mobilspel baserat på det populära rollspelet "Elden Ring" från 2022 på gång, med en free to play-modell och mikrotransaktioner. Vi på MovieZine gav det högt betyg och utsåg det till årets bästa spel, men jag har svårt att se att konceptet kan fungera bra på mobil.
Har du spelat "Undawn" eller något annat spel av Tencent?