Någon mer än jag som äger denna boken? Tycker ni den är bra? Vilka filmer saknas?
Jag tycker det är en mycket intressant bok som är helt perfekt att läsa lite i under en reklampaus eller liknande.
Filmer som saknas... Ja, det inte så många, men jag tycker att Yojimbo, Léon, Twelve Monkeys, Snatch eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels borde ha platsat.
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Círdan":3809718b]Någon mer än jag som äger denna boken? Tycker ni den är bra? Vilka filmer saknas?
Jag tycker det är en mycket intressant bok som är helt perfekt att läsa lite i under en reklampaus eller liknande.
Filmer som saknas... Ja, det inte så många, men jag tycker att Yojimbo, Léon, Twelve Monkeys, Snatch eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels borde ha platsat.[/quote:3809718b]
Jag äger den inte, dock har jag läst en del av den i skolans bibliotek under mina lunchraster
Filmer som saknas... Ja, det inte så många, men jag tycker att Yojimbo, Léon, Twelve Monkeys, Snatch eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels borde ha platsat.[/quote:3809718b]
Jag äger den inte, dock har jag läst en del av den i skolans bibliotek under mina lunchraster
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har den. Blivit en favorit även fast den till den större delen innehåller gamla filmer man aldrig hört talas om
Jag fick boken i julklapp, det var en fin överraskning. Det är trevlig läsning iaf och den kommer funka bra som en bok man kollar i om man vill ha filmtips, speciellt bra när det gäller äldre filmer som man kanske inte alltid har full koll på.
När jag kollade igenom den så tyckte jag det saknades en del filmer, jag har inte boken här nu men en film som jag direkt kom att tänka på är The Insider.
När jag kollade igenom den så tyckte jag det saknades en del filmer, jag har inte boken här nu men en film som jag direkt kom att tänka på är The Insider.
Jag hoppas för författarens hälsas skull att "Star Wars" finns med i den boken ...
Jag är ganska säker på att Star Wars OT var med...även så LOTR-trilogin.
LOTR-trilogin var väll en liten miss tycker ja ... Med tanke på hur mycket Jackson influerades av Lucas när han gjorde dem ... Men det är väll för dess storhet och äventyr/underhållnings värde som den står med antar jag
Fick boken i julklapp och måste säga att den är suverän. Perfekt att kolla i om man vill ha filmtips.
Richie: A shame att The Insider inte var med.
Richie: A shame att The Insider inte var med.
Låter som en bok man borde införskaffa. Själv har jag en som heter "A-Z of Cult Films and Fim-makers". Något jag blev irriterad på, var att varken Fight Club eller David Fincher nämns i boken. Det är en otroligt stilbildande och banbrytande film. Finns den med i 1001..?
Tyler Durden: Fight Club är med.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har den på engelska, och den är ganska rolig. Inte kollat i den på några månader dock.
Saknas
för
Inga inlägg
ska snart skaffa boken men en liten fråga: Är Titanic med?
Tar inte den där boken på särskilt stor allvar. När jag bläddrade i den hos bokhandlar var en massa B-filmer med, t.ex "Babe - Den modiga lilla grisen"
Jag tycker inte direkt att det är en film man måste se.
Jag tycker inte direkt att det är en film man måste se.
[quote="hempo22":34wakev0]Tar inte den där boken på särskilt stor allvar. När jag bläddrade i den hos bokhandlar var en massa B-filmer med, t.ex "Babe - Den modiga lilla grisen"[/quote:34wakev0]
Haha, det var ju nästan det bästa med hela boken! Det roliga med just det var att de hade världen mest djupgående analys på den, som att det fanns någon djupare mening med själva filmen (vilket det kanske finns, vad vet jag). Även uppföljaren (som dock inte var med i boken) hade tydligt något dolt budskap. Jag har inte boken hos mig nu så jag kan inte redogöra för exakt vad det var, tyvärr...jag blev bara full i skratt när jag läste det, man undrade nästan om de var ironiska. Men det vore kul att se den filmen igen för att se om kan upptäcka det som påpekades i boken. Jag har verkligen aldrig tänkt på den filmen på det sättet.
Men jag tycker inte du ska bojkotta boken bara för det. Den är i allra högsta grad seriös, intressanta och vettiga beskrivningar och analyser av filmer. De har väl trots allt lyckas täcka de de mesta, även om jag tycker att de missat några och en del filmer har man inte ens hört talas om.
Haha, det var ju nästan det bästa med hela boken! Det roliga med just det var att de hade världen mest djupgående analys på den, som att det fanns någon djupare mening med själva filmen (vilket det kanske finns, vad vet jag). Även uppföljaren (som dock inte var med i boken) hade tydligt något dolt budskap. Jag har inte boken hos mig nu så jag kan inte redogöra för exakt vad det var, tyvärr...jag blev bara full i skratt när jag läste det, man undrade nästan om de var ironiska. Men det vore kul att se den filmen igen för att se om kan upptäcka det som påpekades i boken. Jag har verkligen aldrig tänkt på den filmen på det sättet.
Men jag tycker inte du ska bojkotta boken bara för det. Den är i allra högsta grad seriös, intressanta och vettiga beskrivningar och analyser av filmer. De har väl trots allt lyckas täcka de de mesta, även om jag tycker att de missat några och en del filmer har man inte ens hört talas om.
Saknas
för
Inga inlägg
fick boken i julklapp och det var jag mycket nöjd med.. planerar att gå igenom hela boken och försöka se alla filmer.. håller på att pricka av hur många jag sett och det var runt 150-200 där någonstans.. sedan finns det ju en del som kanske inte platsar och en del som borde ha fått plats men generellt tycker jag att den var mycket bra gjord
Saknas
för
Inga inlägg
Fick den i julklapp...
Den är helt klart kul att läsa. Klart att jag inte riktigt håller med på alla filmer, men de har i alla fall tagit med ett bra urval av de filmerna jag tycker. Jag håller också på att pricka av och jag ligger på 200 filmer eller något liknande. Det kommer ta tid att gå igenom den boken...
Den är helt klart kul att läsa. Klart att jag inte riktigt håller med på alla filmer, men de har i alla fall tagit med ett bra urval av de filmerna jag tycker. Jag håller också på att pricka av och jag ligger på 200 filmer eller något liknande. Det kommer ta tid att gå igenom den boken...
Saknas
för
Inga inlägg
Fick den i julklapp och den är väldigt rolig, intressant och bra att ha, tyvärr är inte många av Tim burton och bröderna Coen med, men alla bra kan väl inte komma med.
Men herregud, har alla fått den i julklapp eller?
[quote="Tyler Durden":346dgdnv]Men herregud, har alla fått den i julklapp eller? [/quote:346dgdnv]
inte jag
inte jag