Någon mer än jag som äger denna boken? Tycker ni den är bra? Vilka filmer saknas?
Jag tycker det är en mycket intressant bok som är helt perfekt att läsa lite i under en reklampaus eller liknande.
Filmer som saknas... Ja, det inte så många, men jag tycker att Yojimbo, Léon, Twelve Monkeys, Snatch eller Lock, Stock and Two Smoking Barrels borde ha platsat.
Är uppe i 24%.
Någon som vet exakt vilka filmer som skiljer upplagorna åt? Lade märke till en i engelska som inte finns i svenska ([i:3ie4xsxc]Meet the Parents[/i:3ie4xsxc]) och en som inte finns i engelska men som finns en svenska ([i:3ie4xsxc]Sommaren med Monika[/i:3ie4xsxc]).
Någon som vet exakt vilka filmer som skiljer upplagorna åt? Lade märke till en i engelska som inte finns i svenska ([i:3ie4xsxc]Meet the Parents[/i:3ie4xsxc]) och en som inte finns i engelska men som finns en svenska ([i:3ie4xsxc]Sommaren med Monika[/i:3ie4xsxc]).
Har inte kollat så mycket på det, men i inledningen till den svenska varianten står det att en svensk har varit med och valt ut de svenska titlarna till boken. Så antar att de svenska titlarna saknas på listan.