Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Då har jag börjat skolan idag och tanken är att jag skall så snabbt som möjligt börja med min nya film som skall handla om en flicka som blir ett offer för en våldtäcksman. Jag vill göra något speciellt med filmen så jag bestämde mig ganska snabbt för att flickan skulle vara kär i våldtäcksmannen innan. Få se om jag får ihop någonting, som det ser ut nu kommer den bli ganska lång...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Då är det ju inte våldtäkt RotK, bara påtvingad kärlek.
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Nu berättade jag ganska otydligt så jag beskrev inte riktigt hur scenen är uppbyggd när hon blir våldtagen. Hela grejen är att hon är kär, men vill inte ta steget till sex. Han har känt vibbar och ser därför en möjlighet. Hon säger nej. Han hoppar på henne. Okej resten är ganska självklart var som händer därefter. Nu beskrev jag ännu en gång inte så ingående...

Jag gör mer filmen som ett experiment. Vill se om jag kan göra en realistisk våldtäcksfilm. JAg ska nog börja spela in filmen om en vecka eller två.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Alltså, förstod vad du menade. Drev bara med dig.

Precis som när våldtäkt kallas för överraskningssex.
989 inlägg
för
989 inlägg
Rotk: Har du någon som ljusätter, annars kan det bli lite dåligt? Och ljudet är också en stor del av det hela.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
När kommer Blond 2 ut!!!!!?? ORKAAAR INTE VÄNTA MEEEEER
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Lugn, människa.

Först ska jag skriva klart manus.
Å vi har tjuvstartat filmandet, sen kommer redigering!
Tålamooooood...
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="popcornemil":3oj18f17]Rotk: Har du någon som ljusätter, annars kan det bli lite dåligt? Och ljudet är också en stor del av det hela. [/quote:3oj18f17]

Tyvärr. Men jag vill nog köra på känslan av att man knappt kan se vad som händer i scene så att säga. Ljudet är jag mer orolig för. Jag har inte direkt det bästa resurserna på skolan. Den är ju en kommunal skola jag går på

Jag har en idé så att man inte behöver det perfekta ljuset och den perfekta kameran för att det ska bli bra. Få se om det fungerar. Jag funderar på att lägga upp filmen sen på YouTube, om den blir bra det vill säga.

Det som jag är mest spänd på är att få regissera "mina" skådespelare. Jag har förhoppningsvis castat rätt. De är i alla fall inte rädda för att filmen skall va lite vågad, och det känns riktigt skönt!
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Return of the King":3k8atu3v]Tyvärr. Men jag vill nog köra på känslan av att man knappt kan se vad som händer i scene så att säga. Ljudet är jag mer orolig för. Jag har inte direkt det bästa resurserna på skolan. Den är ju en kommunal skola jag går på [/quote:3k8atu3v]

Synd bara att er skola inte har dom resuerserna. Jag går med på en kommunal skola och där har dom allting. Greenscreen studio 6*6*3 meter där man kan skapa i princip allt. Vi fick nyligen in CS3 till datorerna med, så nu kan man jobba lite med Time Remapping, det vill säga som 300-stil.

[quote:3k8atu3v]Jag har en idé så att man inte behöver det perfekta ljuset och den perfekta kameran för att det ska bli bra. Få se om det fungerar. Jag funderar på att lägga upp filmen sen på YouTube, om den blir bra det vill säga. [/quote:3k8atu3v]

Jo, det kan särket gå. En ide jag ger dig är att innan du har dina skådespelare redo är att testfilma scenen lite och kolla hur du har tänkt den, annars kan det bli lite bekymmer.

[quote:3k8atu3v]Det som jag är mest spänd på är att få regissera "mina" skådespelare. Jag har förhoppningsvis castat rätt. De är i alla fall inte rädda för att filmen skall va lite vågad, och det känns riktigt skönt![/quote:3k8atu3v]

Jo, det är alltid det roligaste och stå och säga vad dom ska göra och säga. Gott att du fått personer som ställt upp på det med.

En liten fråga med. Eftersom Filmgalen går i din klass, ska han vara involverad i projektet?
6342 inlägg
för
6342 inlägg
[quote:3mqann5t]En liten fråga med. Eftersom Filmgalen går i din klass, ska han vara involverad i projektet?[/quote:3mqann5t]

Nope.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Inte denna gången. Han var med i min föra. MEn man måste ju förnya sig lite

Vilken skola är det då? Det kan ju inte vara ett gymnasium eller? Något avundsjuk
989 inlägg
för
989 inlägg
[quote="Return of the King":cqvehtj1]Vilken skola är det då? Det kan ju inte vara ett gymnasium eller? Något avundsjuk [/quote:cqvehtj1]

Faktiskt så är det ett gymnasium. Nordenbergsskolan i hålan Olofström, som har riksintag för orienterare och bågskyttar.

Ja, som tur så var det någon som tog ett initiativ o vips så fick man pengar och kladda med. Kan faktiskt inte förstå hur man fick så mycket pengar o leka med på tanke att skolan är ändå ganska liten o så.
Likaså är det för digitalkameror och massa annat. Men det är bara bonuspoäng. Och datorerna är Photoshop o After Effects och hela rubbet.
Kan även stolt säga att jag kan mer om programmen än min Videolärare.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Var rädda.
Var väldigt rädda.
Göm allt ni håller kärt och skriv testamente.

[b:y6u0c5ko][url=http://www.youtube.com/watch?v=5DelFn-CrHM:y6u0c5ko]Blond är tillbaka[/url:y6u0c5ko][/b:y6u0c5ko]
989 inlägg
för
989 inlägg
Bättre än förra. Lite skakig kamera kanske.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Tack popem.

Vi har ingen stativ eller sån där steadycam, så man får nöja sig med min filming. Min kompis är mer skakigare, så tur att jag filmar de mesta.
3198 inlägg
för
3198 inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":1mpkhskj]Tack popem.

Vi har ingen stativ eller sån där steadycam, så man får nöja sig med min filming. Min kompis är mer skakigare, så tur att jag filmar de mesta.[/quote:1mpkhskj]

ingen fara. jag älskar handhållet, men några tips om ni vill ha stabilare.

1. Stativ. Detta funkar också som steadycam. Jag fäller ut stativets ben och skapar en balans med kameran och stativet så det blir jämnare rörelser, särsilt när kameramannen/kvinnan rör sig framåt, bakåt, etc. Mycket träning!

2. Sätt kameran på något som är tyngre än kameran själv. Tyngd = Stabilitet. Om ni ska göra en lång åkning av någon som springer längs gatan. Använd bil! Eller om ni ska ha en låg vinkel som sakta går uppåt. En färgburn eller en hink fylld med tyngder. Bara att hålla i handtaget.

FAQ: En Hollywood-film skulle spelas in i en skog (kommer inte ihåg vilken). De fick inte lägga ut räls för sina dollys pga av man inte fick skada marken. teamet satte kameran på en stock och några killar sprang med stocken genom skogen.

bara fantasin sätter gränser.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Åh, tack så jättemycket för tipsen, hempo!

Ska tänka på det när vi filmar resten av Blond 2.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Jag skulle nog göra film om alternativa verkligheter eftersom att jag tycker att det är intressant. Typ, "Hur skulle det se ut om ... hade/inte hade hänt".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Darth Kathy Grint":3hhujsm9]Var rädda.
Var väldigt rädda.
Göm allt ni håller kärt och skriv testamente.

[b:3hhujsm9][url=http://www.youtube.com/watch?v=5DelFn-CrHM:3hhujsm9]Blond är tillbaka[/url:3hhujsm9][/b:3hhujsm9][/quote:3hhujsm9]

Haha! lite rolig teaser...gillar skriket i slutet
Men......2008!?
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Den som väntar på något blont, väntar aldrig för länge.
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden