Det är meningen att all information ni behöver ska vara i det här inlägget så läs igenom det noggrant och kolla gärna efter uppdateringar.
[b:ll09yqct]Regler[/b:ll09yqct]
Endast registrerade medlemmar får rösta och för att undvika fusk så får det bara vara en röst från samma IP och ni får såklart bara rösta en gång i varje omgång.
I gruppomgång 1 röstar ni på fem filmer, där poängen 5, 4, 3, 2 och 1 ska delas ut. Fem till den ni gillar mest, 4 till den som ni gillar näst mest och så vidare.
I gruppomgång 2 är det likadant, men eftersom bara fyra filmer ska gå vidare röstar ni på fyra, den som är bäst får fyra poäng, nästbäst tre och så vidare.
I gruppomgång 3 ska två stycken gå vidare, men här röstar ni på tre filmer. 3 till den som är bäst, 2 till nästbäst och så vidare.
I kvartsfinalerna, semifinalerna och finalen röstar ni på den ni tycker ska vinna duellen.
Om ni inte röster som man ska göra genom att tillexempel rösta på en film som inte är med i den omgången eller att inte ge poäng från 5 till 1 så kommer inte er röst att räknas, om man skulle ändra sin röst efter att omgången har avslutats så gills inte rösten heller.
I grundomgången räckte det med att ha sett hälften av filmerna för att få rösta men i rond 2 ska ni ha sett minst 7 av 10 filmer.
[i:ll09yqct]Från Omgång 3 och framåt ska ni ha sett alla filmerna för att få rösta.[/i:ll09yqct]
[quote="Exempel Grundomgången":ll09yqct]5 poäng: Heat
4 poäng: American History X
3 poäng: Memento
2 poäng: V For Vendetta
1 poäng: Reservoir Dogs[/quote:ll09yqct]
Om 2 stycken filmer skulle komma på samma poäng så är det först antalet femmor som avgör vilken som går vidare, sedan antalet fyror om det fortfarande är lika och är det fortfarande lika så antalet treor, ni förstår säkert principen.
Ni kan se på bilden härunder hur vi har tänkt att det ska se ut (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img222.imageshack.us/img222/3586/nomineringarmj8.jpg[/img:ll09yqct]
Här kan ni se hur filmerna placeras in till rond 2 och var de hamnar är baserat på deras resultat i grundomgången så att det ska bli så rättvist som möjligt (Klicka på bilden för att se den i naturlig storlek).
[img:ll09yqct]http://img53.imageshack.us/img53/8886/nomineringaromgng2hm3.jpg[/img:ll09yqct]
[i:ll09yqct]Det är efter den här ordningen som jag har placerat in filmerna i de olika grupperna och det är inte helt rättvist eftersom grupp 1 är tuffast och grupp 4 lättast , jag kunde gjort de lite mer jämnt indelade men inte helt rättvist så därför lät jag det vara så här så att man enkelt ska kunna förstå hur jag har delat in grupperna. (Klicka på bilden för naturlig storlek)[/i:ll09yqct]
[img:ll09yqct]http://img84.imageshack.us/img84/4074/namnlsvg4.jpg[/img:ll09yqct]
Varje rond avslutas i grundomgången avslutas på fredag klockan 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen, vilken tidpunkt kan variera lite på grund av jobb mm.
I omgång 2 så är det dessa tider som gäller: från lördag-måndag 23.59 och tisdag-fredag 23.59.
[i:ll09yqct]I omgång 3 och framåt så återgår vi till att ronderna avslutas fredag 23.59 och nästa rond läggs upp på lördagen eftersom vi har mycket att ta hand om i skolan m.m.[/i:ll09yqct]
Vill ni diskutera tävlingen gör INTE det i den här tråden utan använd tråden [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056&start=90:ll09yqct]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:ll09yqct] som tidigare hette nomineringar istället.
Den här tråden kommer att ligga överst i Allmänt så länge som tävlingen pågår eftersom jag har gjort den klistrad.
[b:ll09yqct]De senaste tilläggen är alltid i [i:ll09yqct]kursiv[/i:ll09yqct] stil.[/b:ll09yqct]
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[b:1yr0fctw]3p.[/b:1yr0fctw] Sin City
[b:1yr0fctw]2p.[/b:1yr0fctw] LotR: Return Of The King
[b:1yr0fctw]1p.[/b:1yr0fctw] LotR: The Fellowship Of The Ring
[b:1yr0fctw]2p.[/b:1yr0fctw] LotR: Return Of The King
[b:1yr0fctw]1p.[/b:1yr0fctw] LotR: The Fellowship Of The Ring
Saknas
för
Inga inlägg
3p Terminator 2
2p Sin City
1p Kill Bill vol 1
2p Sin City
1p Kill Bill vol 1
Saknas
för
Inga inlägg
3p - LOTR: The Return of the King Det är helt klart den bästa av de tre, man ser verkligen hur skådespelarna och Jackson själv utvecklats från de andra två...
2p - Kill Bill vol. 1 Tarantino, behöver jag säga mer? Helt klart ett mästerverk! Han är och förblir en av mina favoritregissörer.
1p - Sin City Satt och valde mellan denna och ettan ur Triologin, men Sin City vann slaget. Den är ju så jävla snygg!
2p - Kill Bill vol. 1 Tarantino, behöver jag säga mer? Helt klart ett mästerverk! Han är och förblir en av mina favoritregissörer.
1p - Sin City Satt och valde mellan denna och ettan ur Triologin, men Sin City vann slaget. Den är ju så jävla snygg!
Saknas
för
Inga inlägg
3 Poäng: LotR: The Fellowship Of The Ring
2 Poäng: LotR: Return Of The King
1 Poäng: Sin City
2 Poäng: LotR: Return Of The King
1 Poäng: Sin City
3p.Sin city
2p.Terminator 2
1p.Lotr-return of mr king
2p.Terminator 2
1p.Lotr-return of mr king
Saknas
för
Inga inlägg
[b:25mwmhrt][size=150:25mwmhrt=150:25mwmhrt]Resultat omgång 3: (Grupp 1)[/size:25mwmhrt][/b:25mwmhrt][color=green:25mwmhrt=green:25mwmhrt]
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]1:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] LotR: Return Of The King | 48
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]2:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] LotR: The Fellowship Of The Ring | 43[/color:25mwmhrt][color=darkred:25mwmhrt=darkred:25mwmhrt]
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]3:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Terminator 2 | 35
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]4:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Sin City | 34
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]5:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Kill Bill Vol. 1 | 26[/color:25mwmhrt]
[b:25mwmhrt][size=150:25mwmhrt=150:25mwmhrt]Omgång 3: (Grupp 2)[/size:25mwmhrt][/b:25mwmhrt]
[b:25mwmhrt]Rösta ej om ni inte har sett alla 5 filmerna.[/b:25mwmhrt]
Skriv inga frågor eller kommentarer i den här tråden utan i Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet.
Läs igenom första inlägget.
Ronden avslutas på fredag 23.59.
Rösta på tre filmer och ge dom poäng från 3-1 och ni ska ge 3 poäng till den bästa filmen.
Ni får gärna kommentera era röster eftersom det blir roligare att läsa dom då.
[b:25mwmhrt]Grupp 2[/b:25mwmhrt]
1. Pulp Fiction
2. Gladiator
3. Garden State
4. Jurassic Park
5. Forrest Gump
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]1:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] LotR: Return Of The King | 48
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]2:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] LotR: The Fellowship Of The Ring | 43[/color:25mwmhrt][color=darkred:25mwmhrt=darkred:25mwmhrt]
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]3:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Terminator 2 | 35
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]4:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Sin City | 34
[size=125:25mwmhrt=125:25mwmhrt][b:25mwmhrt]5:[/b:25mwmhrt][/size:25mwmhrt] Kill Bill Vol. 1 | 26[/color:25mwmhrt]
[b:25mwmhrt][size=150:25mwmhrt=150:25mwmhrt]Omgång 3: (Grupp 2)[/size:25mwmhrt][/b:25mwmhrt]
[b:25mwmhrt]Rösta ej om ni inte har sett alla 5 filmerna.[/b:25mwmhrt]
Skriv inga frågor eller kommentarer i den här tråden utan i Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet.
Läs igenom första inlägget.
Ronden avslutas på fredag 23.59.
Rösta på tre filmer och ge dom poäng från 3-1 och ni ska ge 3 poäng till den bästa filmen.
Ni får gärna kommentera era röster eftersom det blir roligare att läsa dom då.
[b:25mwmhrt]Grupp 2[/b:25mwmhrt]
1. Pulp Fiction
2. Gladiator
3. Garden State
4. Jurassic Park
5. Forrest Gump
3 poäng: Pulp Fiction
2 poäng: Gladiator
1 poäng: Garden State
2 poäng: Gladiator
1 poäng: Garden State
Saknas
för
Inga inlägg
[b:30afd2jv]3 poäng[/b:30afd2jv]: Garden State (5/5)
[b:30afd2jv]2 poäng[/b:30afd2jv]: Pulp Fiction (5/5)
[b:30afd2jv]1 poäng[/b:30afd2jv]: Forrest Gump (5/5)
Garden State ligger på top5 av mina favoriter, likaså Pulp Fiction. Forrest Gump är en fantastisk film som det är omöjligt att inte älska. Jurassic Park och Gladiator är två bra filmer men ingen av dom är en femma i min bok.
[b:30afd2jv]2 poäng[/b:30afd2jv]: Pulp Fiction (5/5)
[b:30afd2jv]1 poäng[/b:30afd2jv]: Forrest Gump (5/5)
Garden State ligger på top5 av mina favoriter, likaså Pulp Fiction. Forrest Gump är en fantastisk film som det är omöjligt att inte älska. Jurassic Park och Gladiator är två bra filmer men ingen av dom är en femma i min bok.
3 - Garden State
2 - Pulp Fiction
1 - Gladiator
2 - Pulp Fiction
1 - Gladiator
Saknas
för
Inga inlägg
03 P. Pulp Fiction
02 P. Jurassic Park
01 P. Gladiator
02 P. Jurassic Park
01 P. Gladiator
3p Forrest Gump
2p Gladiator
1p Pulp Fiction
det här var svårt. riktigt svårt. Forrest gump är en av mina favoriter, likaså Gladiator. Sedan var det riktigt svårt att besluta vem som skulle få sista poängen, men ja.... ni ser.
2p Gladiator
1p Pulp Fiction
det här var svårt. riktigt svårt. Forrest gump är en av mina favoriter, likaså Gladiator. Sedan var det riktigt svårt att besluta vem som skulle få sista poängen, men ja.... ni ser.
Saknas
för
Inga inlägg
3p: Gladiator
2p: Jurassic Park
1p: Pulp Fiction
Väldigt svårt, Gladiator är given som etta. Sedan är det väldigt jämt, men det får nog bli så här..
2p: Jurassic Park
1p: Pulp Fiction
Väldigt svårt, Gladiator är given som etta. Sedan är det väldigt jämt, men det får nog bli så här..
3p. Jurassic Park
2p. Pulp Fiction
1p. Forrest Gump
2p. Pulp Fiction
1p. Forrest Gump
3 P Gladiator
2 P Pulp Fiction
1 P Forrest Gump
2 P Pulp Fiction
1 P Forrest Gump
Saknas
för
Inga inlägg
3p - Garden State
2p - Pulp Fiction
1p - Forrest Gump
Garden State blev lätt en av mina favoritfilmer när jag såg den. Pulp Fiction har alltid varit Tarantinos mästerverk... älskar den...
Forrest Gump blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser den. Helt underbar!
2p - Pulp Fiction
1p - Forrest Gump
Garden State blev lätt en av mina favoritfilmer när jag såg den. Pulp Fiction har alltid varit Tarantinos mästerverk... älskar den...
Forrest Gump blir bara bättre och bättre för varje gång jag ser den. Helt underbar!
Saknas
för
Inga inlägg
3p. Gladiator
2p. Forrest Gump
1p. Pulp Fiction
2p. Forrest Gump
1p. Pulp Fiction
3 poäng: Jurassic Park
2 poäng: Forrest Gump
1 poäng: Gladiator
2 poäng: Forrest Gump
1 poäng: Gladiator
Saknas
för
Inga inlägg
3p Gladiator
2p Pulp Fiction
1p Forrest Gump
2p Pulp Fiction
1p Forrest Gump
Saknas
för
Inga inlägg
3p Gladiator
2p Forrest Gump
1p Garden State
2p Forrest Gump
1p Garden State
Saknas
för
Inga inlägg
3_ Jurassic Park
2_ Gladiator
1_ Forrest Gump
Har alltid gillat Dinosaurier och Jp var den perfekta filmen för mig och den kommer alltid hamna i topp. Gladiator är också en av mina absolut bästa favorit filmer och älskar den och karaktärer i filmen bland annat Russel Crow. Forrest Gump är oxå en väldig bra film och gillar Tom Hanks men om den skulle vinna över Jurassic Park då blir jag besviken.
2_ Gladiator
1_ Forrest Gump
Har alltid gillat Dinosaurier och Jp var den perfekta filmen för mig och den kommer alltid hamna i topp. Gladiator är också en av mina absolut bästa favorit filmer och älskar den och karaktärer i filmen bland annat Russel Crow. Forrest Gump är oxå en väldig bra film och gillar Tom Hanks men om den skulle vinna över Jurassic Park då blir jag besviken.