Visa första inlägg
Inga inlägg
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
5p. Forrest Gump
4p. Nyckeln Till Frihet
3p. The Godfather: del I
2p. Mystic River
1p. Once Upon A Time In America
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[size=150:cwghwlmr=150:cwghwlmr][b:cwghwlmr]Omgång 6: (Drama 3)[/size:cwghwlmr][/b:cwghwlmr][color=green:cwghwlmr=green:cwghwlmr]
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]1:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Shawshank Redemption (Nyckeln Till Frihet)| 81
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]2:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Godfather: Part I | 68
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]3:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Forrest Gump | 66
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]4:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Elefant Man | 29
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]5:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Lost In Translation | 21[/color:cwghwlmr][color=darkred:cwghwlmr=darkred:cwghwlmr]
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]6:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Dancing With Wolves (Dansar Med Vargar) | 20
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]7:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Mystic River | 15
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]8:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Aviator | 15
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]9:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] A Beautiful Mind | 13
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]10:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Almost Famous | 10
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]11:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Hotel Rwanda | 9
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]12:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Last Emperor | 8
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]13:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Once Upon A Time In America | 8
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]14:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Shakespeare In Love | 5
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]15:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Annie Hall | 3
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]16:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Groundhog Day | 2
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]17:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] The Sting (Blåsningen) | 2
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]18:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Talk To Her | 0
[size=125:cwghwlmr=125:cwghwlmr][b:cwghwlmr]19:[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr] Cinema Paradiso | 0[/color:cwghwlmr]

[b:cwghwlmr]Sammanfattning[/b:cwghwlmr]
Det blev en väldigt väntad topptrio i denna omgång och det märktes direkt vilka filmer som skulle göra upp om podiumplaceringarna, det enda som blev spännande i toppen var att se inbördes ordningen på dom. Efter ungefär halva tävlingen så kunde man konstatera att det var mellan Forrest Gump och The Shawshank Redemption det stod, men sakta men säkert så tog en film kommandot och vann till slut på ett nytt poängrekord (81) trots färre röstande och tuffare motstånd än den tidigare ledaren Pulp Fiction och det här gör att The Shawshank Redemption måste betraktas som favorit till slutsegern.

Gudfadern kunde till slut knipa andraplatsen framför näsan på Forrest Gump efter att ha fått en fyra i sista omgången och därmed kunde smita förre med knapp marginal.

Kampen om de övriga 2 platserna hamnade i skymundan av de 3 giganterna i toppen och till mångas stora förvåning så tog The Elefant Man fjärdeplatsen med rätt så klar marginal. Femma kom Lost In Translation efter att det också denna kamp avgjorts med den sista rösten och man kan fråga sig om Kevin Costner verkligen fortsätter att dansa med vargarna efter detta nederlaget.

[b:cwghwlmr]Kuriosa[/b:cwghwlmr]
Återigen visar det sig att bara för att oscarsjuryn tycker om filmen så betyder det inte att publiken gör det, det var 8 oscarsvinnare med i denna omgång men endast 2 av 5 möjliga gick vidare från denna omgång.

Noterbart kan vara att Sofia Coppola tack vara sin uppväxt som systerson (!!!) till en maffialedare har hjälpt henne att nå den position hon har idag som en väldigt lovande filmskapare och hon är nu aktuell med 2 filmer vidare från den här omgången av filmmästerskapet.

[b:cwghwlmr]Inför nästa omgång[/b:cwghwlmr]
Inför denna omgång så har det inte snackats om bara en kamp utan om flera, dels inbördes mellan LotR-filmerna men även trilogin jämfört med de 2 första Harry Potter-filmerna och Gladiator är heta samtalsämnen precis innan röstningen ska till att börja. Det har pratats en del om King Kong vs. Narnia men det kommer troligtvis inte ha med slutstriden att göra men för de inbitna fansen så är det säkert roligt att följa den kampen.

[size=150:cwghwlmr=150:cwghwlmr][b:cwghwlmr]Omgång 7[/b:cwghwlmr][/size:cwghwlmr]
Precis som till förra omgången så rekommenderar jag er att inte rösta om ni inte sett minst hälften av filmerna. Att kolla igenom första inlägget så att man är säker på att man har förstått allting och även se ifall jag och Tyler har gjort något tillägg i reglerna.

Skriv inga frågor i den här tråden utan i [url=http://moviezine.mine.nu/filmsnack/viewtopic.php?t=2056&start=180:cwghwlmr]Allmänna diskussioner om Filmmästerskapet[/url:cwghwlmr].

Varje Rond i grundomgången avslutas på fredagar kl. 23.59.

[b:cwghwlmr]Äventyr 1[/b:cwghwlmr]
1. LotR: The Fellowship Of The Ring
2. LotR: The Two Towers
3. LotR: Return Of The King
4. Back To The Future Part II (Tillbaka Till Framtiden)
5. Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
6. Indiana Jones And The Last Crusade
7. Gladiator
8. Spartacus
9. Willow
10. King Kong (1933)
11. King Kong (2005)
12. Harry Potter And The Philosopher's Stone (Del 1)
13. Harry Potter And The Chamber Of Secrets (Del 2)
14. War Of The Worlds
15. The Chronicles Of Narnia
6342 inlägg
för
6342 inlägg
05. Lotr 3
04. HP 1
03. War Of The Worlds
02. Gladiator
01. King Kong 2005
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
[size=100:v97drk72=100:v97drk72][b:v97drk72]ÄVENTYR: Part I[/b:v97drk72][/size:v97drk72][color=darkblue:v97drk72=darkblue:v97drk72][list:v97drk72][b:v97drk72]05p[/b:v97drk72] Indiana Jones and the Last Crusade (mitt betyg, 4.5/5)
[b:v97drk72]04p[/b:v97drk72] Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark (mitt betyg, 4/5)
[b:v97drk72]03p[/b:v97drk72] Gladiator (mitt betyg, 4/5)
[b:v97drk72]02p[/b:v97drk72] Lord of the Rings: The Two Towers (mitt betyg, 4/5)
[b:v97drk72]01p[/b:v97drk72] Lord of the Rings: Fellowship of the Ring (mitt betyg, 4/5)[/list:u:v97drk72][/color:v97drk72]Indiana Jones-filmerna får toppoängen för att jag gillar dom och dom behöver mycket poäng för att kunna kämpa mot LotR, dessutom är The Last Crusade den bästa filmen i den här omgången. Gladiator kände jag att den ändå kommer gå vidare, men det är en mycket bra film. LotR-filmerna får poäng eftersom båda två är bra, bara det att jag är lite anti för att en massa fanboys springer omkring och säger att LotR är bättre än Star Wars.
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5. LotR: Fellowship of the Ring
4. LotR: The Two Towers
3. LotR: Return of the King
2. Gladiator
1. Indiana Jones and the Last Crusade
684 inlägg
för
684 inlägg
Yummie, denna omgången har jag väntat på

5p. Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring
4p. Lord Of The Rings: The Return Of The King
3p. Lord Of The Rings: The Two Towers
2p. Gladiator
1p. Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark

Tre första filmerna var solklara, synd att de inte kom i samma "race" som Star Wars-filmerna så dom hade kunnat sopa mattan med dom

Enda frågetecknet var vilken av Indiana Jones-filmerna man skulle ta med, stod mellan "Raiders Of The Lost Ark" och "The Last Crusade".
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5 pöang King Kong ( 2005 )
4 pöang LOTR : Return Of The King
3 poäng War Of The Worlds
2 poäng LOTR : Sagan Om Ringen
1 poäng LOTR : Two Towers
855 inlägg
för
855 inlägg
5 Poäng: Lotr: The Return of the King
4 Poäng: Lotr: The Two Towers
3 Pöäng: Lotr: The Fellowship of the Ring
2 Poäng: King Kong (2005)
1 Poäng: War Of the Worlds
3198 inlägg
för
3198 inlägg
5p LotR: The Fellowship Of The Ring
4p LotR: The Two Towers
3p LotR: Return Of The King
2p Gladiator
1p Indiana Jones And The Last Crusade
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
1. Gladiator
2. Lotr: Fellowship of the Ring
3. Lotr: Return of the king
4. War of the Worlds
5. Indiana Jones And The Last Crusade
4680 inlägg
för
4680 inlägg
5 poäng: LotR: The Fellowship Of The Ring
4 poäng: LotR: Return Of The King
3 poäng: LotR: The Two Towers
2 poäng: Gladiator
1 poäng: Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Detta var rätt intressant...

5p: Gladiator
4p: Fellowship of the Ring
3p: Return of the King
2p: Indiana Jones and the Last Crusade
1p: War of the Worlds
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5p Gladiator
4p Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
3p Indiana Jones And The Last Crusade
2p King Kong (2005)
1p Return of The King

Känns som som LotR filmerna ligger väldigt bra till för att gå vidare, men jag måste säga att dom inte är några solklara favoriter för mig, vilket kanske märks i min röstning.. men vi får väl se hur det går!
1753 inlägg
för
1753 inlägg
Thank you for an amazing evening. Here are the votes from the Gothenburg jury:

5p - Sagan om Ringen
4p - Sagan om Konungens Återkomst
3p - Harry Potter och de Vises sten (del 1)
2p - King Kong (2005, förstås!)
1p - War of the Worlds
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
Här kommer då mina röster.

[b:bwrelgtd]5p. Gladiator
4p. The Fellowship of the Ring
3p. Return of the King
2p. The Two Towers
1p. Spartacus[/b:bwrelgtd]
264 inlägg
för
264 inlägg
5p King Kong (2005)
4p Gladiator
3p LoTR 3
2p LoTR 2
1p War of The worlds
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5p. Lord Of The Rings: The Two Towers
4p. Lord Of The Rings: The Return Of The King
3p. Lord Of The Rings: The Fellowship of the Ring
2p. Gladiator
1p. Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5p War of the worlds
4p Sagan om de två tornen
3p King kong
2p Harry potter 2
1p Gladiaor
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5 poäng: Sagan om Konungens Återkomst
4 poäng: Indiana Jones och det sista korståget
3 poäng: Raiders of the lost ark
2 poäng: King Kong 1933
1 poäng: Gladiator
Inga inlägg
Saknas
för
Inga inlägg
5p Gladiator
4p LotR: The Fellowship Of The Ring
3p LotR: Return Of The King
2p LotR: The Two Towers
1p Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden