Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.
Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.
Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.
De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream
Hur många har ni sett?
Saknas
för
Inga inlägg
Vågar man ens skriva här när man ens knappt når upp till 25?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
31 filmer skäms , men ett " måste " ska vara Little Miss Sunshine ( måste se den )
[quote="sagz":b9t55dzf]Vågar man ens skriva här när man ens knappt når upp till 25?[/quote:b9t55dzf]
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.
6342 inlägg
[quote="Lillemor":1is8r9qw][quote="sagz":1is8r9qw]Vågar man ens skriva här när man ens knappt når upp till 25?[/quote:1is8r9qw]
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:1is8r9qw]
Hahahaha.
Är det typ imdb:s top 250 som gäller runtomkring i världen eller?
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:1is8r9qw]
Hahahaha.
Är det typ imdb:s top 250 som gäller runtomkring i världen eller?
[quote="FiLmGaLeN":1gy9vs5q][quote="Lillemor":1gy9vs5q][quote="sagz":1gy9vs5q]Vågar man ens skriva här när man ens knappt når upp till 25?[/quote:1gy9vs5q]
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:1gy9vs5q]
Hahahaha.
Är det typ imdb:s top 250 som gäller runtomkring i världen eller?[/quote:1gy9vs5q]
jajamän! annars hamnar man i helvetet
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:1gy9vs5q]
Hahahaha.
Är det typ imdb:s top 250 som gäller runtomkring i världen eller?[/quote:1gy9vs5q]
jajamän! annars hamnar man i helvetet
6342 inlägg
Okey... Aja, trodde det fanns någon annan lista också nånstans, men visserligen inte.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Lillemor":3cdsrkr5][quote="sagz":3cdsrkr5]Vågar man ens skriva här när man ens knappt når upp till 25?[/quote:3cdsrkr5]
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:3cdsrkr5]
haha, bäst att jag börjar gå igenom listan på direkten då
Ytterst tveksamt om du är värd att leva.[/quote:3cdsrkr5]
haha, bäst att jag börjar gå igenom listan på direkten då
Saknas
för
Inga inlägg
Räknade nu, fick ihop 73. Det är lugnt för mig... jag ser inte det som en nödvändighet att se alla filmer från 40-talet som finns på listan, även om det förstås skulle vara väldigt intressant... men jag är bara 16, det är lugnt.
Saknas
för
Inga inlägg
Samma här, tror att jag låg på något mellan 60-80, det var ett tag sen jag räknade och jag har sett några klassiker sen dess. Men sen så är ju IMDB ingen vidare riktlinje eftersom det är ganska så svårt att få tag på alla dom där filmerna från 50-talet och neråt. Sen så är jag ju bara 15 så varför stressa?
jag är snart 19 och har satt ett mål att fixa alla innan 20. Har hittills sett 165 st. Så jag ligger rätt bra till att fixa det. Men det blir hela tiden svårare och svårare att få tag på de äldre filmerna.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett 145, senaste 1.5 månaden har det blivit 20-25 stycken nya och den trenden ska jag försöka hålla i ett tag till. Jag har inte något direkt mål just nu förutom att en dag ha sett alla, det är dock ingen brådska med det.
Jag kan rekommendera sajten [url:3homcxwl]http://twofifty.org[/url:3homcxwl] som Fjunsten tipsade om på första sidan för att hålla ordning på antalet filmerna.
Jag kan rekommendera sajten [url:3homcxwl]http://twofifty.org[/url:3homcxwl] som Fjunsten tipsade om på första sidan för att hålla ordning på antalet filmerna.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tror att jag ligger någonstans runt 130 stycken. Jag ska nog också sätta ett mål snart när jag ska vara färdig med listan...
Ganska pinsamt tycker jag att jag bara ligger strax över 50. En av anledningarna kan vara att jag inte så ofta ser film på TV, utan köper nästan alla jag ser. Det är också så jag tänker när jag väljer att inte se på en film som visas på TV: [i:17wpsuxo][b:17wpsuxo]Äh, orka. Det är antagligen bara en tidsfråga innan jag köper den på DVD.[/b:17wpsuxo][/i:17wpsuxo]
Ungefär så...
Ungefär så...
Saknas
för
Inga inlägg
Än så länge, så har jag bara sett kanske 80-90 stycken av filmerna, men det kommer att bli många fler hoppas, tror, vet jag att det blir
Kom upp till den imponerande (inte) siffran av 42! Det är pinsamt! Men det finns filmer som står på tur att ses där av:
Godfather triologin,The Prestige och The Departed
Godfather triologin,The Prestige och The Departed
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Pejau":p0kvho8e]Kom upp till den imponerande (inte) siffran av 42! Det är pinsamt! Men det finns filmer som står på tur att ses där av:
Godfather triologin,The Prestige och The Departed[/quote:p0kvho8e]
Var istället glad för att du har många bra filmer att titta på, speciellt "The Godfather" trilogin.
Godfather triologin,The Prestige och The Departed[/quote:p0kvho8e]
Var istället glad för att du har många bra filmer att titta på, speciellt "The Godfather" trilogin.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag räknade igenom jag ligger på runt 80 någonstans.
Ser ju dock en massa skit som är med så att näe, den där listan är väl bara mest populära blockbusters och klassiker som folk röstat 10 på för att man ska göra det i princip :p
(Mycket är ju såklart bra men mycket kultrullar som inte är så jävla bra men bara för att det är kult så ska det vara med)
Ser ju dock en massa skit som är med så att näe, den där listan är väl bara mest populära blockbusters och klassiker som folk röstat 10 på för att man ska göra det i princip :p
(Mycket är ju såklart bra men mycket kultrullar som inte är så jävla bra men bara för att det är kult så ska det vara med)
[quote="Leaf":2d1jp6oq]Jag räknade igenom jag ligger på runt 80 någonstans.
(Mycket är ju såklart bra men mycket kultrullar som inte är så jävla bra men bara för att det är kult så ska det vara med)[/quote:2d1jp6oq]
Visst kan fallet vara så i enstaka fall, men du måste ju tänka på att de blivit klassiker på grund av någon anledning.
Jag kan säga att jag inte blivit besviken på ngn av filmerna som varit med på den listan hittils, jag kanske inte hade gett den en 5poängare själv,men i princip alla filmer är väldigt bra.
(Mycket är ju såklart bra men mycket kultrullar som inte är så jävla bra men bara för att det är kult så ska det vara med)[/quote:2d1jp6oq]
Visst kan fallet vara så i enstaka fall, men du måste ju tänka på att de blivit klassiker på grund av någon anledning.
Jag kan säga att jag inte blivit besviken på ngn av filmerna som varit med på den listan hittils, jag kanske inte hade gett den en 5poängare själv,men i princip alla filmer är väldigt bra.