Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.
Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.
Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.
De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream
Hur många har ni sett?
uppe i 130 nu gott, men nu blir det svårare
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag vet inte om jag kan hålla med. En film ska minst vara för att få vara med där tycker jag. Men sen ser man flera filmer, typ nya disney filmer, blockbusters som verkligen inte är bra
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Leaf":150b226z]Jag vet inte om jag kan hålla med. En film ska minst vara :mz4: för att få vara med där tycker jag. Men sen ser man flera filmer, typ nya disney filmer, blockbusters som verkligen inte är bra :([/quote:150b226z]Det handlar ju allt om vad majoriteten tycker. Och med tanke på hur många fjortisar som borde ha hittat imdb så är det fan lite blockbusters än vad det kunde ha varit.
Muckar du med Finding Nemo eller!?
Muckar du med Finding Nemo eller!?
Saknas
för
Inga inlägg
ABsolut inte, Finding Nemo är helt underbar. Men Toy Story 2!? Monsters Inc., what's going on? Fanns Lejonkungen ens med på listan!?
Saknas
för
Inga inlägg
Mjo, de är smått överskattade, men båda är ju fyror :). Grejen är ju att de var bland de första, Toy Story var väl nästan den första animerade långfilmen som kom, och inte kom 2:an så långt efter?
Kan ju ha med det att göra, minnen också :)
Och Lion King verkar inte finnas med, vilket är riktigt, riktigt illa.
Kan ju ha med det att göra, minnen också :)
Och Lion King verkar inte finnas med, vilket är riktigt, riktigt illa.
Saknas
för
Inga inlägg
Men seriously, Toy Story ett, ja, den är ruskigt bra, men tvåan? Om jag kommer ihåg rätt så var den inte ens bra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Leaf":e9y9nqs1]Men seriously, Toy Story ett, ja, den är ruskigt bra, men tvåan? Om jag kommer ihåg rätt så var den inte ens bra.[/quote:e9y9nqs1]
Visst är tvåan bra, helt klart i klass med ettan. Dock är det rätt det du säger, ingen av dem, eller Monsters Inc för den delen, kan mäta sig med "Lejonkungen" och det är mycket tråkigt att den inte är med. De flesta filmerna på listan är ofta riktigt bra och värda en plats, men det finns en del överskattade filmer.
Visst är tvåan bra, helt klart i klass med ettan. Dock är det rätt det du säger, ingen av dem, eller Monsters Inc för den delen, kan mäta sig med "Lejonkungen" och det är mycket tråkigt att den inte är med. De flesta filmerna på listan är ofta riktigt bra och värda en plats, men det finns en del överskattade filmer.
Det var rikigt illa! Lejonkungen är Dineys bästa film tycker jag och förtjänar en plats på 250-listan! Inget ont om de andra filmerna, de är också bra, men Lejonkungen är deras bästa!
Vi kanske får slå ihop oss och rösta en jädra massa gånger på den så att den kommer upp på listan?
Vi kanske får slå ihop oss och rösta en jädra massa gånger på den så att den kommer upp på listan?
Saknas
för
Inga inlägg
Det går inte på imdb, bara "regular voters" röster räknas när det kommer till topplistan, för att motverka att folk är tråkiga och skapar 5000 konton och röstar på samma film om och om igen för att få in den på listan/ut den från listan.
Saknas
för
Inga inlägg
Endast sett 73 hitills men iaf många filmer framför mig
Saknas
för
Inga inlägg
Tycker att Monsters inc. har en välförtjänt plats på listan, faktist så tycker jag att alla pixar filmer har en plats på den, men det är ju bara jag.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag håller med om att Pixars filmer förtjänar en plats och lika så Lejonkungen. Däremot vill jag verkligen att Batman Begins, Walk the Line och Cindurella Man skulle åka ut från listan. Jag fattar verkligen inte varför de ens får vara med...
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":34424til]Jag håller med om att Pixars filmer förtjänar en plats och lika så Lejonkungen. Däremot vill jag verkligen att Batman Begins, Walk the Line och Cindurella Man skulle åka ut från listan. Jag fattar verkligen inte varför de ens får vara med...[/quote:34424til]
Glöm inte United 93
Glöm inte United 93
Saknas
för
Inga inlägg
Ja, det finns nog många som gillar de filmerna, inklusive mig, men mästerverk är de ju inte
Saknas
för
Inga inlägg
En viss [b:jey6qmky]300[/b:jey6qmky] har nu fått platsen #250 på listan!
Saknas
för
Inga inlägg
Come on in, there is plenty of room for everybody!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Hero":34qchym3]En viss [b:34qchym3]300[/b:34qchym3] har nu fått platsen #250 på listan! [/quote:34qchym3]
Det kändes som om det bara var en tidsfråga. Nu kommer väl den börja klättra upp på listan antar jag.
Det kändes som om det bara var en tidsfråga. Nu kommer väl den börja klättra upp på listan antar jag.
Jag har inte ens sett någon Gudfadern ... Så jag ligger nog inte till så bra på den listan
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":vy2wg47d][quote="Hero":vy2wg47d]En viss [b:vy2wg47d]300[/b:vy2wg47d] har nu fått platsen #250 på listan! [/quote:vy2wg47d]
Det kändes som om det bara var en tidsfråga. Nu kommer väl den börja klättra upp på listan antar jag.[/quote:vy2wg47d]
Eller så ramlar den ur...
Det kändes som om det bara var en tidsfråga. Nu kommer väl den börja klättra upp på listan antar jag.[/quote:vy2wg47d]
Eller så ramlar den ur...
hmm upptäckte nyss att Titanic inte har en plats på listan... tycker inte ni att det är konstigt med tanke på vilken kassasuccé den var och uppmärksamheten som varit runt den?