Såg att det fanns en sån här tråd på ett annat forum.
Tänkte att man kunde skriva hur många filmer man sett på topplistan och vilka ni vill se snart.
Själv ligger jag på blygsamma 50 filmer. Men ska försöka dubbla det innan året är slut.
De filmerna som ligger på måste se listan: Pulp Fiction, The good the bad and the ugly, Reservoir Dogs och Requiem for a Dream
Hur många har ni sett?
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
[quote="Jonna":3p59gnia]hmm upptäckte nyss att Titanic inte har en plats på listan... tycker inte ni att det är konstigt med tanke på vilken kassasuccé den var och uppmärksamheten som varit runt den? [/quote:3p59gnia]
vilken tur att titanic inte var med för den filmen var så jädra dålig och skådespelar insatsera var heller ingen bra.
vilken tur att titanic inte var med för den filmen var så jädra dålig och skådespelar insatsera var heller ingen bra.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Jonna":1x9bze96]hmm upptäckte nyss att Titanic inte har en plats på listan... tycker inte ni att det är konstigt med tanke på vilken kassasuccé den var och uppmärksamheten som varit runt den? [/quote:1x9bze96]
Titanic är absolut inte dålig Batman. Jag tycker att Titanic är en av de bästa filmerna någonsin. Men lika många som älskar den, hatar den. Så jag har svårt att se att filmen någonsin kommer komma in på listan tyvärr.
Titanic är absolut inte dålig Batman. Jag tycker att Titanic är en av de bästa filmerna någonsin. Men lika många som älskar den, hatar den. Så jag har svårt att se att filmen någonsin kommer komma in på listan tyvärr.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Return of the King":n2m9l076][quote="Jonna":n2m9l076]hmm upptäckte nyss att Titanic inte har en plats på listan... tycker inte ni att det är konstigt med tanke på vilken kassasuccé den var och uppmärksamheten som varit runt den? [/quote:n2m9l076]
Titanic är absolut inte dålig Batman. Jag tycker att Titanic är en av de bästa filmerna någonsin. Men lika många som älskar den, hatar den. Så jag har svårt att se att filmen någonsin kommer komma in på listan tyvärr.[/quote:n2m9l076]
Håller helt klart med dig. Även om jag inte älskar den så är den riktigt, riktigt bra. Platsar helt klart på 250
Titanic är absolut inte dålig Batman. Jag tycker att Titanic är en av de bästa filmerna någonsin. Men lika många som älskar den, hatar den. Så jag har svårt att se att filmen någonsin kommer komma in på listan tyvärr.[/quote:n2m9l076]
Håller helt klart med dig. Även om jag inte älskar den så är den riktigt, riktigt bra. Platsar helt klart på 250
Jag trodde att alla älskade den. Nåväl, en överdrift kanske men ändå. Jag har inte hört en enda dålig kommentar av den i mitt liv tror jag... Fast iofs var jag bara 7 år när den var bioaktuell och så
Tycker också att den är värd en plats där.
Tycker också att den är värd en plats där.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att det är väldigt konstigt att inte Zigenarnas tid och Blecktrumman är med på 250 listan.
Saknas
för
Inga inlägg
Nu kommer min pinsama siffra, 55+ ungefär! Dock mår jag så bra så ändå. Är inte så kåt på att se gammla filmer bara för att vara tuff Det kommer med tiden, många år kvar att leva.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag kom till 54 nåt jag är stolt över eftersom jag endast är 16.
Saknas
för
Inga inlägg
191 här, varav ca 75 i år. Skoj att ha något mål att se fram emot, som när jag tidigare bestämde mig för att se alla filmer från 1970 som vunnit en oscar för bästa film. Visserligen skulle jag gärna skippa en del av filmerna men när jag väl bestämt mig kan jag inte bara strunta i det.
Saknas
för
Inga inlägg
Ligger på 135 och det är vål godkänt med tanke på att jag bara är 17. Dessutom finns det nästan bara ointressanta filmer kvar som Little miss sunshine t ex vad gör den där?
Senast jag skrev här då hade jag sett 42 filmer från listan. Nu så är jag uppe i 49. Det ökar stadigt!
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="flaskan":3b7uums7]Ligger på 135 och det är vål godkänt med tanke på att jag bara är 17. Dessutom finns det nästan bara ointressanta filmer kvar som Little miss sunshine t ex vad gör den där?[/quote:3b7uums7]
Little miss sunshine är grym! Lillflickans dans FTW
Little miss sunshine är grym! Lillflickans dans FTW
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har sett 67½ filmer från listan. Och jag är 13 år så jag är nöjd.
Edit: Den där halvan är eftersom jag har bara sett ena filmen ur Grindhouse. [/list]
Edit: Den där halvan är eftersom jag har bara sett ena filmen ur Grindhouse. [/list]
Saknas
för
Inga inlägg
Skulle tro på att jag ligger på 110-120 filmer, och jag jobbar ständigt på att utöka antalet.
sett 222 stycken. men vissa har ju åkt ut och andra kommit in. men runt 200, lite över kanske.
Saknas
för
Inga inlägg
jag är uppe i 100 så det är många kvar, jag har också själv som mål att se alla.
Är det någon som använder sidan www.twofifty.org ?
Är det någon som använder sidan www.twofifty.org ?
Saknas
för
Inga inlägg
Räknade precis ut att jag sett 81 st filmer från listan, vilket är fler än jag trodde
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Braveheart":3vuk9gbw]jag är uppe i 100 så det är många kvar, jag har också själv som mål att se alla.
Är det någon som använder sidan www.twofifty.org ?[/quote:3vuk9gbw]
Som man kan se i min signatur så gör jag det.
Är det någon som använder sidan www.twofifty.org ?[/quote:3vuk9gbw]
Som man kan se i min signatur så gör jag det.
Saknas
för
Inga inlägg
Hmmz, nu har jag sett 78... senaste gången var det 73. Det går framåt, sakta men säkert.
Twofifty är grymt bra.
Twofifty är grymt bra.
6342 inlägg
Oj, jag är uppe i 57... Trodde verkligen inte det. En ökning sen senast iallfall, men jag har inte bråttom.
[quote="hempo22":1thm60k3]sett 222 stycken. men vissa har ju åkt ut och andra kommit in. men runt 200, lite över kanske.[/quote:1thm60k3]
Very Impressive. Hur har du fått tag på alla gamla rullar?
Very Impressive. Hur har du fått tag på alla gamla rullar?