Tjena alla! :D
Oscarsgalan är ju på gång snart :) Hur tror ni att nomineringarna kommer att se ut detta året? :)
Vilken film borde vinna priset för bästa film?
såg du cam/TS då eller? för DVDrip finns inte ute
Skönt att höra Björksch, hoppas verkligen du har rätt angående Portman! Hur var filmen i övrigt, bra antar jag...
Om du gillat henne tidigare kommer du garanterat gilla henne i denna. Jo, filmen är bra, mycket bra. Gillade den starkt.
Oscarsgalan 2010 har ju varit? Detta blir 2011.
Enligt en omröstning på Comingsoon.net tror 35% av alla som röstat att Inception vinner för bästa film. Hur tänker folk egentligen? Den är ju bara en ovanligt bra och komplex actionrökare, och ingen Oscarsrulle.
Tror faktiskt att Toy Story 3 kan ligga bra till. Har ruggigt svårt att börja tippa annars när jag inte sett fler än 5-6 filmer från i år.
Enligt en omröstning på Comingsoon.net tror 35% av alla som röstat att Inception vinner för bästa film. Hur tänker folk egentligen? Den är ju bara en ovanligt bra och komplex actionrökare, och ingen Oscarsrulle.
Tror faktiskt att Toy Story 3 kan ligga bra till. Har ruggigt svårt att börja tippa annars när jag inte sett fler än 5-6 filmer från i år.
3462 inlägg
Det kan jag tänka mig. Inte alls överraskande att de tror på "Inception". CS är ju nördarnas paradis :) Men visst tycker man att borde vara lite mer realistisk i sina gissningar.
Det är bara att kolla in vår poängtabell så ser du vilka filmer som lär få Oscarsnomineringar.
http://www.moviezine.se/artikel/6186
Det är bara att kolla in vår poängtabell så ser du vilka filmer som lär få Oscarsnomineringar.
http://www.moviezine.se/artikel/6186
TSN blir väl vinnaren då om man ser till den tabellen. Låter faktiskt som en god gissning att den vinner, och jag hoppas nästan att den gör det bara för att få se Bonks reaktioner efteråt. ;)
Jag tror Black Swan kommer vinna bästa film. Har inte sett den, mer en känsla jag har. Tror Fincher får nöja sig med regipriset.
Ett riktigt skit år, men ser gärna att Fincher vinner bästa regi han förtjänar det nu kan man tycka . Och att Winter's Bone får lite uppmärksamhet, helt klart den bästa 2010.
Men det tragiska är att det kommer vara ett race mellan Inception och the social network.
Men det tragiska är att det kommer vara ett race mellan Inception och the social network.
3462 inlägg
Faktiskt så är Bästa film-priset dedikerat till producenterna. Lite därför som de alltid går fram och tar emot priset. Lite märkligt kan tyckas, men det är så den amerikanska filmproduktionen fungerar. Jag tror intr Fincher blir alltför missnöjd om han "bara" vinner Bästa regi.
Brent : Ja jag har ju också känslor lite åt det där hållet, fast mer åt att Portman vinner för bästa kvinnliga och att det där nätverket vinner för bästa film :) Fast å andra sidan så är det hugget som stucket ifall den vinner för bästa film eller för bästa regi, riktigt jäkla svårtippat...för jag tror inte att Fincher vinner båda priserna. Säga vad man vill om utbudet i år, det blir som sagt en svårtippad gala och jag tror dessutom att det blir rätt så spridda skurar så att säga i år.
3462 inlägg
Ja, det vore skönt. Jag avskyr nämligen förutsägbara galor.
Samma här, tror inte heller någon film kommer ta storslam. Utav det man sett så är det ingen som förtjänar det heller tycker jag.
Något annat än att The Social Network skulle ta hem både film och regi skulle vara mycket överraskande. Om inte Social Network vinner ligger The Kings Speech bra till, Black Swan har ytterst liten chans att vinna.
Ja kanske det, vi får se i Mars.
3462 inlägg
Ok, du ser alltså galan i mars... Själv tänker jag nog se den när den direktsänds 27 februari ;)
Haha ja, jag tänkte hålla på det lite :) Nej skämt å sido, hade en känsla att jag skrev fel, men det gör inget. Ju tidigare desto bättre, även om det nästan är mars, när den sänds :)
Så då har jag sett Black Swan då och här kommer en liten recension, alltid retar den någon ;)
Jag kan väl börja med att säga att Portman slog alla rekord i den här filmen vad det gäller bräcklighet, nu förstår jag att det var meningen att hon skulle vara så där skör och hispig också, men ibland så gick det lite väl långt tycker jag. Det här är också dramatik med stort D och ja det var samma sak där, ibland tenderade filmen till att bli så överdramatisk att den istället på sina ställen blev komisk och det var väl inte det som var meningen antar jag? Nu vet jag att jag garanterat blir närmast lynchad av vissa här, men det skiter jag i, jag säger bara vad jag tycker…och jag är inte färdig än heller så det så.
Musiken spelade så klart en stor roll också och i vissa scener vräktes det på så pass att hela Svansjön svämmade över och varenda dammlucka lär väl ha brustit. Vad jag menar är helt enkelt att musiken användes för mycket, det blev bara too much. Jag förstår att den fanns där för att skapa någon slags spänning i scenerna, men vissa scener var så…ja…”ofarliga” och odramatiska i sig så att det liksom inte hjälptes att det stråkades och tutades på i hundranittio för att visa på någons slags dramatik eller “scary-moment”, det blev tyvärr istället återigen komiskt.Till och med sexscenerna är komiska, men den som behöver a handbook for a handjob…go for it!
Ja och apropå just den här komiken som jag hela tiden återkommer till så finns det en scen i en tunnelbanevagn som är ett lysande exempel på hur…haha ja absurt det blev ibland, scenen var väl till för att skapa någon slags äckelkänsla eller obekvämhet, men själv brast jag ut i gapskratt. Där var gränsen nådd typ. Ja usch jag sitter här och skrattar åt en film som har blivit så hyllad, det är väl mig det är fel på kanske men nä…jag hade svårt att köpa ganska mycket faktiskt. En sak kan jag då lova, ni lär få se en hel del och då menar jag en HEL DEL parodier på den här ett bra tag framöver.
Vidare så ska jag faktiskt avslöja att jag inte kapar den här filmen trots att jag förstår att det verkligen låter som om att jag sitter och gör just det. Den första halvan av filmen led mest av det jag nyss suttit och påpekat medans den faktiskt blev lite bättre i den andra. Dessutom så står jag fortfarande fast vid att Portman lär bli nominerad för en Oscar och jag tror att hon vinner också, sådant här brukar gå hem, det skulle heller inte förvåna mig ifall Mila Kunis får sig en nominering.
Ja och sen då? Ja jag kan väl fortfarande fastslå att jag inte gillar balett…alls! Nu visste jag så klart det här redan innan jag såg filmen så det påverkar inte mitt betyg, men jag hade hellre sett mer av rivaliteten än vad filmen bjöd på och ja jag fattar symboliken, det djupa yaddiyaddiyadda, men tyvärr räckte det inte. Jag är riktigt splittrad och det är svårt att sätta ett betyg. Jag är helt klart lite besviken på filmen det är det inget snack om, men den har ändå några kvalitéer. Den lär hyllas för sin estetik och det visuella av balettakademin men för en annan…nja. Men den får ändå en trea, en svag trea dock. Tre kapsyler…första gången någon skriver balett och kapsyler i samma mening antar jag, alltid något.
Oh ja! Just ja, det är väl lika bra att jag säger att jag vet att balett är en riktigt tuff, hård och ansträngande “sport” ja dans…tillställning whatever och det förstår jag också. Men det spelar ingen roll, jag uppskattar den ändå inte, jag gillar inte fotboll heller. Jag förstår helt enkelt inte grejen…Suck, behöver jag ens säga att 2010 inte blev ljusare efter den här filmen heller? Inte?! Förlåt då.
En...två...två och en halv...okej då, TRE Kapsyler!