Vilken film borde vinna priset för bästa film?

5 Röster
30 Röster
0 Röster
18 Röster
Rösta
(9%)
Winter's Bone
Rösta
(57%)
Inception
Rösta
(0%)
Alice in the Wonderland
Rösta
(34%)
Shutter Island
Visa första inlägg
403 inlägg
för
(inlägget har redigerats)
403 inlägg
Björksch: I och för sig, men det är bara vad jag själv vill se, men det lär nog, som sagt, inte hända, nej.
1361 inlägg
för
1361 inlägg
Som jag har sagt innan, jag tror att chansen för Inception att vinna bästa film nästintill är obefintlig. 
@Björksch
Det snackas om att Focus Features ska satsa på Moore i Supporting-kategorin så att hon inte konkurrerar med Bening i Leading-kategorin. 
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Björksch:
Nej Moore räknas tydligen som biroll även om jag själv tycker hon har mer än en huvudroll än Bening i samma film, så jag hade inte fel i att placera henne där.
889 inlägg
för
889 inlägg
Här har ni Golden Globe nomineringarna http://www.imdb.com/features/globes/2011/nominations
401 inlägg
för
401 inlägg
Att Alice in Wonderland och Red är nominerade för Bästa film i kategorin komedi/musikal är nästintill skrattretande. Att Johnny Depp är nominerad för Bästa manliga huvudroll i samma kategori för rollen som The Mad Hatter (när han dessutom är nominerad för The Tourist) är nästan ännu värre.
12 inlägg
för
12 inlägg
Tycker att Shutter island borde få minst en nominering. i min mening bästa filmen i år. har dock inte sett black swan än.. 
Sen skulle de va kul om Leo kanske kunde få iaf en nominering för den också:)
889 inlägg
för
889 inlägg
Håller med dig, Sebastian :)
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Håller med Patalo, ska man skratta eller gråta.... Red liksom...
Att Duvall skulle bli förbisedd hade jag räknat med, det har han ju blivit hela karriären med ett undantag. Mark Wahlberg och James Franco är tydligen bättre... Tillåt mig skratta.
Synd att Inception fick så många nomineringar, det förtjänade den verkligen inte.
Att Winter's Bone skulle bli förbisedd hade jag också räknat med, det är ju en independentfilm och dom brukar ju inte stå högt i kurs på denna typ av galor... Ja, jag erkänner att jag låter bitter, men kan man bli annat än trött på filmindustrin ibland?
Kul att gamle hjälten, Michael Douglas fick en biriollsnominering, Gordon Gekko funkar tydligen på 2000-talet också. Dessutom kan han behöva lite glädje nu när hans hälsa vacklar rejält.
401 inlägg
för
401 inlägg
Att True Grit inte fick någon nominering alls var också väldigt överraskande.
889 inlägg
för
889 inlägg
Ialla fall att inte Jeff Bridges blev nominerad..
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja den hade jag trott på, visserligen brukar det skilja lite på GG och Oscars, men några hade jag tagit för givet att den skulle få. Hade trott på Bardem också.
1197 inlägg
för
1197 inlägg
Lite konstigt att Red är med  i Bästa film i komedi/musikal klassen, inte oväntat att Alice I Underlandet hamnade också där med tanke på den löjligt stora succén som filmen har haft.
Kan bara hoppas att Hans Zimmer vinner för Inception, riktig maffig score som alltid när det är Hans Zimmer, tyvärr Danny Elfman (som annars är en av mina stora favoriter, men han kommer inte till sin rätt i den filmen).
Bästa animerade kan ju bara gå till Toy Story 3 men min favorit är Draktränaren som jag tycker är mer underhållande men Disney/Pixar vinner alltid denna klassen.
När det gäller tv så hoppas jag att The Walking Dead vinner men det lär väl bli Dexter som tar den och och finns det nån rättvisa i världen så vinner The Big Bang Theory i komediklassen, fan ta dom om kräkmedlet Glee vinner. Bästa mini serie hoppas/tror jag att The Pacific vinner och inte den överskattade You Dont Know Jack. Bästa skådis i en drama serie kommer säkert stå i mellan Hugh Laurie (även om den senaste House säsongen är den svagaste) och Michael C Hall och birolls skådespelerska hoppas jag blir Julia Stiles (Dexter) men tyvärr är risken att Jane Lynch (Glee) tar den.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Är ganska säker på att Boardwalk Empire kommer vinna bästa tv-serie. Scorsese's namn väger tungt... Hur bra och värdig den är vet jag dock inte, har bara sett första avsnittet.
855 inlägg
för
855 inlägg
Kul att Inception fick såpass många nomineringar, det var verkligen förtjänat.
Gillar nomineringarna för Franco och Eisenberg, det är roligt att lite yngre skådisar också blir uppmärksammade. Och naturligtvis Lawrence för bästa kvinnliga huvudroll, kanske årets mest förtjänade.
Att de inte nominerade True Grit till något är väl lite överraskande, men det lär ändras till Oscarsgalan. Och visst hade väl Winters Bone kunnat bli nominerad i bästa film, men det är inga dåliga filmer den tappade platsen mot. Det enda frågetecknet är väl egentligen The Fighter, något skumt att den blev nominerad över 127 Hours.
Däremot är musikal och komedi kategorin något svag och innehåller ett par skumma val. Glad dock att Gyllenhaal och Hathaway blev nominerade för Love and other Drugs.
3541 inlägg
för
3541 inlägg
Jag tycker också att det är kul att Inception fick många nomineringar. Jag tror dock inte att den kommer att vinna jättemånga priser i slutändan. Även om jag personligen fullständigt älskar den så kan jag förstå att den inte är någon direkt favorit i någon av de stora kategorierna på oscarsgalan, det finns många andra filmer som kanske förtjänar statyetterna mer om jag ska vara obehagligt objektiv.
5248 inlägg
för
5248 inlägg
På Oscarsgalan kommer nog The Social Network att bli den stora vinnaren, jag känner det på mig.
Gällande Golden Globe så fattar jag inte varför Alice in wonderland ens är nominerad över huvudtaget, brukar inte säga det här då det handlar om en Burton-film, men vilken jäkla skitfilm. Den stora vinnaren på seriesidan lär bli Boardwalk Empire och inte mig emot. Dexter är fantastiskt bra, huvudsaken var att Lithgow vann sist ;) men det vore kul om någon annan serie kunde kliva fram ett år. Gillar Walking Dead också, men Boardwalk är ändå bättre och jämnare, ser verkligen fram mot den seriens framtid, den kan bli hur stor som helst.
Mångt och mycket har som sagt blivit förbisett, men det lär väl se lite annorlunda ut på Oscarsgalan. Men för min del så är det inte hela världen då jag tycker att det har varit rätt så ointressant och rent av uselt på filmfronten i år :) Hoppas dock att de få filmer som varit något att ha blir belönade, om inte på Golden Globe, så på Oscars.
855 inlägg
för
855 inlägg
Såg Rabbit Hole igår och måste säga att Nicole Kidman förtjänar en nominering, helt fantastisk. Kommer nog inte räcka hela vägen fram, dock, utan blir nog Portman som tar hem det.
4340 inlägg
för
4340 inlägg
Ja det får vi hoppas!
855 inlägg
för
855 inlägg
Såg precis Black Swan och nog tar Portman hem det alltid. Helt fenomenal.
1492 inlägg
för
1492 inlägg
Får man fråga hur du såg den? vad jag vet finns den inte att ladda ner eller kommit upp på bio i sverige
Du måste logga in för att kunna skriva i tråden. Att skapa ett konto är gratis och går blixtsnabbt. Logga in för att svara i tråden