[quote="Micke":14e1d7a6][quote="021h":14e1d7a6]Spelfilmer brukar ju vara bra idéer på papper men blir ofta platt fall när dom äntrar scenen.
men ska man göra spelfilm på det som finns just nu så GTA,Kingdom Heart,Gun och Tekken[/quote:14e1d7a6]
"Gun" och "Kingdom Heart" skulle nog kunna funka, men "Tekken"? Tänker "Mortal Kombat" och "Street Fighter".
Skulle vilja se "Warcraft: Reign of Chaos" på film, men det kommer nog aldrig hända.[/quote:14e1d7a6]
Warcraft ska bli film nu, iof inte bara baserat på Reign of Chaos. Men på hela Warcraft universumet.
men ska man göra spelfilm på det som finns just nu så GTA,Kingdom Heart,Gun och Tekken[/quote:14e1d7a6]
"Gun" och "Kingdom Heart" skulle nog kunna funka, men "Tekken"? Tänker "Mortal Kombat" och "Street Fighter".
Skulle vilja se "Warcraft: Reign of Chaos" på film, men det kommer nog aldrig hända.[/quote:14e1d7a6]
Warcraft ska bli film nu, iof inte bara baserat på Reign of Chaos. Men på hela Warcraft universumet.
Saknas
för
Inga inlägg
Tror definitivt att Metal Gear Solid hade funkat utmärkt som film om bara rätt personer arbetade med projektet. Dessutom är ju spelen i stort sett nästan hälften film redan då i stort sett hela storyn drivs av animerade filmsekvenser på flera minuter.
Jadå... allt kan bli film... Frågan är bara hur pass bra den filmen blir...
MSG är som du säge rätt tacksamt att göra film av då karaktärerna är så gott som hämtade ur en Hong Kong-historia...
Varför inte GTA skulle fungera som film är för det första så att GTA lånat från andra filmer och skulle på så sätt kännas fel om man gjorde film på ett spel som är löst baserat på andra filmer...
Kan Super Mario bli film kan nog allt bli film i spelväg... så är det med det...
MSG är som du säge rätt tacksamt att göra film av då karaktärerna är så gott som hämtade ur en Hong Kong-historia...
Varför inte GTA skulle fungera som film är för det första så att GTA lånat från andra filmer och skulle på så sätt kännas fel om man gjorde film på ett spel som är löst baserat på andra filmer...
Kan Super Mario bli film kan nog allt bli film i spelväg... så är det med det...
Saknas
för
(inlägget har redigerats)
Inga inlägg
Jag tycker GTA har lånat väldigt mycket från bland annat Scarface. En kille som kommer till en ny stad, introduceras för en av de lokala familjerna och börjar att jobbar sig upp till toppen inom maffian, utför diverse uppdrag och småjobb osv. Lite samma upplägg.
Btw, skall Mario bli film?
Btw, skall Mario bli film?
[quote="Dobbs":2f3t1c3c]Btw, skall Mario bli film?[/quote:2f3t1c3c]
hehe, har du aldrig sett värdelösa Super Mario Bros från 1993?
Med bla Bob Hoskins, John Leguizamo och Dennis Hopper... Värdelös!
[img:2f3t1c3c]http://dedens.free.fr/images/Mario/Images/film_affiche.jpg[/img:2f3t1c3c]
[img:2f3t1c3c]http://dedens.free.fr/images/Mario/Images/film_affiche.jpg[/img:2f3t1c3c]
Saknas
för
Inga inlägg
Haha nej den har jag aldrig sett.
Saknas
för
Inga inlägg
Jag har för mig att jag har sett den. Men är inte säker. Tror det. Har för mig att den var kass. Hehe.
[quote="Kaninen":1n3xar9e][quote="Micke":1n3xar9e][quote="021h":1n3xar9e]Spelfilmer brukar ju vara bra idéer på papper men blir ofta platt fall när dom äntrar scenen.
men ska man göra spelfilm på det som finns just nu så GTA,Kingdom Heart,Gun och Tekken[/quote:1n3xar9e]
Skulle vilja se "Warcraft: Reign of Chaos" på film, men det kommer nog aldrig hända.[/quote:1n3xar9e]
Warcraft ska bli film nu, iof inte bara baserat på Reign of Chaos. Men på hela Warcraft universumet.[/quote:1n3xar9e]
Jo jag vet, men det är just "Reign of Chaos" och "Frozen Throne" som jag skulle vilja se på film, grym story. Får se hur "WoW" funkar på film, rätt tidigt att spekulera.
men ska man göra spelfilm på det som finns just nu så GTA,Kingdom Heart,Gun och Tekken[/quote:1n3xar9e]
Skulle vilja se "Warcraft: Reign of Chaos" på film, men det kommer nog aldrig hända.[/quote:1n3xar9e]
Warcraft ska bli film nu, iof inte bara baserat på Reign of Chaos. Men på hela Warcraft universumet.[/quote:1n3xar9e]
Jo jag vet, men det är just "Reign of Chaos" och "Frozen Throne" som jag skulle vilja se på film, grym story. Får se hur "WoW" funkar på film, rätt tidigt att spekulera.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Marcus":15ckaoa3][quote="Dobbs":15ckaoa3]Btw, skall Mario bli film?[/quote:15ckaoa3]
[img:15ckaoa3]http://dedens.free.fr/images/Mario/Images/film_affiche.jpg[/img:15ckaoa3]
[/quote:15ckaoa3]
Jag har faktiskt aldrig sett den tyvärr, den ska visst va en riktig skrattfest. Jag kommer iallafall att drömma mardrömmar efter den där hemska postern.
[img:15ckaoa3]http://dedens.free.fr/images/Mario/Images/film_affiche.jpg[/img:15ckaoa3]
[/quote:15ckaoa3]
Jag har faktiskt aldrig sett den tyvärr, den ska visst va en riktig skrattfest. Jag kommer iallafall att drömma mardrömmar efter den där hemska postern.
Saknas
för
Inga inlägg
[quote="Shad0w_":1vx0guwr]Jag har för mig att jag har sett den. Men är inte säker. Tror det. Har för mig att den var kass. Hehe.[/quote:1vx0guwr]
Själv såg man den skitrullen en 5-6 år sen, var då utomlands haha.
Själv såg man den skitrullen en 5-6 år sen, var då utomlands haha.
Saknas
för
Inga inlägg
oj, va många år sedan man såg den filmen senast. lite matine känsla över den enligt mig
lördag vid lunch
lördag vid lunch
Det är ju en barnfilm egentligen... Så man kan väll inte begära så mycket mer...
Men idén att göra film av ett plattformspel är så absurd så jag vet var jag ska ta vägen... Hoppas det är ett svunnet kapitel i filmhistorien... hehe
Men idén att göra film av ett plattformspel är så absurd så jag vet var jag ska ta vägen... Hoppas det är ett svunnet kapitel i filmhistorien... hehe
Saknas
för
Inga inlägg
Jag tycker att den filmen är ganska kul i alla fall. JAg minna att när jag var liten tyckte jag att den filmen var otäck. Det var längesen jag såg den filmen nu, men jag har boken som är skriven efter filmen här hemma
Saknas
för
Inga inlägg
Jason Statham är den enda som passar till den rollen han har inte bara utseendet och attityden utan även rösten stämmer in på Agent 47
Saknas
för
Inga inlägg
Vafaaaan....CRASH BANDICOOT MÅSTE BLI FILM!!!
Då hoppas jag att dom som gör Ice Age gör den filmen, annars blir jag VANSINNIG!!!!
Då hoppas jag att dom som gör Ice Age gör den filmen, annars blir jag VANSINNIG!!!!
Saknas
för
Inga inlägg
Postal 2! ^^
Haha, den filmen hade jag sett iaf
Haha, den filmen hade jag sett iaf
Saknas
för
Inga inlägg
Hahahha skämtar du? Den kommer ju ha värre handling än Snakes on a Plane ju ^^
Saknas
för
Inga inlägg
Jag icke skämta, min bäste SkruMpige vän.
Och jaa, den kommer att ha VÄRRE handling än S.O.A.P.
Men katastrofen bli iallafall ett faktum om Grodan Uwe Boll regisserar skiten.
Och jaa, den kommer att ha VÄRRE handling än S.O.A.P.
Men katastrofen bli iallafall ett faktum om Grodan Uwe Boll regisserar skiten.
Som att det inte vore en katastrof att göra en film av Postal överhuvudtaget? Uwe Boll är väl den enda människan i hela världen som ens skulle komma på tanken att göra en film av det spelet.